KARPPAAJAT, tartten apuanne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusi"

Vieras
Eli oon uusi tässä hommassa. Lasketteko te kaloreita ollenkaan? Mä syön välillä yli 2000kcal, onko se liikaa? Esim. tän päivän saldona ruuista on 38,5g hiilareita, 151,6g rasvaa, 176,6g proteiinia ja 28,5g alkoholia (lasi punaviiniä ).

Miltä tää kuulostaa?

En laske, kerran sen tein ihan hupia ja tuli jotain 1600 kcal..

Proteiinia sulla on reippaanlaisesti, sitä suositellaan noin saman verran grammoissa, kun mitä sä itse painat. Eli esim. painat 80 kg, syö 80g proteiinia. Liika proteiini elimistössä muuntautuu sokeriksi (kuten alkoholikin, mutta pari annosta punkkua ei varmaan ongelma ole). Muttamutta, jos olet nälkäinen, niin pysyttele proteiinissa ja seuraa putoaako paino. Muista jakaa proteiini useammalle aterialle, niin pysyt kylläisempänä.

Muuten ei näytä pahalta ollenkaan, itsellä noi hiilarit on noin puolet tuosta, tosin tänään on herkkupäivä minullakin ja tuli tuplattua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22295021:

Proteiinia sulla on reippaanlaisesti, sitä suositellaan noin saman verran grammoissa, kun mitä sä itse painat. Eli esim. painat 80 kg, syö 80g proteiinia. Liika proteiini elimistössä muuntautuu sokeriksi (kuten alkoholikin, mutta pari annosta punkkua ei varmaan ongelma ole). Muttamutta, jos olet nälkäinen, niin pysyttele proteiinissa ja seuraa putoaako paino. Muista jakaa proteiini useammalle aterialle, niin pysyt kylläisempänä.

Muuten ei näytä pahalta ollenkaan, itsellä noi hiilarit on noin puolet tuosta, tosin tänään on herkkupäivä minullakin ja tuli tuplattua :)

Syötkö ollenkaan marjoja, pähkinöitä tms.? Mä oon yrittänyt pitää matalalla hiilarit, mutten viitsi/voi luopua ainakaan marjoista. Pähkinöistäkin saan hyviä rasvoja, mutta niissä on sit hiilareitakin. :/

Marjoista kannattaa suosia vadelmia, niissä oli muistaakseni vain alle 5hh/100g, itse syön satunnaisesti..
Ja pähkinöistä kun valkkaat hasselpähkinän niin niissä on vain 3,4hh/100g, niitä mä puputan melkeinpä päivittäin :)

Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Tuota linkkiä olen tällä palstalla aina tyrkyttänyt karppauksen avuksi mutta kun se on niin kätevä katsoa tuolta ne hiilarit :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22295086:
Marjoista kannattaa suosia vadelmia, niissä oli muistaakseni vain alle 5hh/100g, itse syön satunnaisesti..
Ja pähkinöistä kun valkkaat hasselpähkinän niin niissä on vain 3,4hh/100g, niitä mä puputan melkeinpä päivittäin :)

Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Tuota linkkiä olen tällä palstalla aina tyrkyttänyt karppauksen avuksi mutta kun se on niin kätevä katsoa tuolta ne hiilarit :D

Kiitos. Ja täytyypä perehtyä noihin proteiineihin paremmin, ja pitää määrä pienempänä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22295021:

entäs rasvan määrä? mikä siinä on suositus? itse painan 68 kg ja kuulostaa vähältä karpille 68 g proteiinia päivässä...

Yhteistyössä