Kärppis!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
opiskellaanko me taas jotain kielioppia... peppunen.. peppuselle.. peppuseksi... :whistle: :saint:

Peppunen
peppusen
peppusta
peppusena
peppuseksi
peppusessa
peppusesta
peppuseen

peppusella
peppuselta
peppuselle
peppusetta
peppusinesi
peppusin

Ja tylsällä äikänmaikalla oli tarjota muistisäännöksi vain jotain tyhmiä inessa, elasta, illaan, adella, ablalta, allalle -muistisääntöjä. Ois heti heittäny peppusen kehiin, ois jäänyt ainakin translatiivi pikana huonoonkin muistiin.

B)

nominatiivi peppunen
genetiivi peppusen
akkusatiivi peppunen, peppusen
partitiivi peppusta
essiivi peppusena
translatiivi peppuseksi
inessiivi peppusessa
elatiivi peppusesta
illatiivi peppuseen
adessiivi peppusella
ablatiivi peppuselta
allatiivi peppuselle
abessiivi peppusensa
komitatiivi peppusineen
instruktiivi peppusin

peppusetta peppusinesi...? mites toi loppu nyt meni?

muoks. peppusineen on perusmuoto, peppusinesi on saman sanan taivutus eri persoonaan. mut tuo peppusetta jäi vaivaan. niin se muuten onkin. oot oikeessa siinä. peppusetta. mutta peppusinesi on peppusineen! :kieh:

Tai peppusinesi! :kieh: :saint: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
opiskellaanko me taas jotain kielioppia... peppunen.. peppuselle.. peppuseksi... :whistle: :saint:

Peppunen
peppusen
peppusta
peppusena
peppuseksi
peppusessa
peppusesta
peppuseen

peppusella
peppuselta
peppuselle
peppusetta
peppusinesi
peppusin

Ja tylsällä äikänmaikalla oli tarjota muistisäännöksi vain jotain tyhmiä inessa, elasta, illaan, adella, ablalta, allalle -muistisääntöjä. Ois heti heittäny peppusen kehiin, ois jäänyt ainakin translatiivi pikana huonoonkin muistiin.

B)

nominatiivi peppunen
genetiivi peppusen
akkusatiivi peppunen, peppusen
partitiivi peppusta
essiivi peppusena
translatiivi peppuseksi
inessiivi peppusessa
elatiivi peppusesta
illatiivi peppuseen
adessiivi peppusella
ablatiivi peppuselta
allatiivi peppuselle
abessiivi peppusensa
komitatiivi peppusineen
instruktiivi peppusin

peppusetta peppusinesi...? mites toi loppu nyt meni?

muoks. peppusineen on perusmuoto, peppusinesi on saman sanan taivutus eri persoonaan. mut tuo peppusetta jäi vaivaan. niin se muuten onkin. oot oikeessa siinä. peppusetta. mutta peppusinesi on peppusineen! :kieh:

Tai peppusinesi! :kieh: :saint: :laugh:

mun silmissä ainakin nyt vilisee peppusia.. :whistle: :laugh: :laugh: :laugh:

:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronkeli:
Mites Rajis ja umppari jakselevat :heart: ??
Hyvinhän myö, Umppari aloitti taas iltavillinsä. :heart: Mun varmaan pitäis alkaa pikkuhiljaa terottelemaan sitä fileeraupuukkoa, jos vaikka tulee äkkilähtö. :D :laugh:

Taitaa olla illanvirkku kaveri :heart:

Vähiin käy aika sulla, aivan ihanaa =) Välineet kannattaa juu olla kunnossa :D :laugh: Jokos oot vaavin tavaroita laitellut??
En oo muuten viel saanu aikaseks ottaa kuvia niistä vaatteista :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meidän kääpä on oppinut uuden sanan: TÄTÄ :kieh: ei muuten ärsytä mutta se jankkaa sitä kokoajan..osottaa haluamaansa ja alottaa tätätätätätätätätätätä |O ja se ei lopu ellei saa haluamaansa..jossain vaiheessa se muuttuu vähän pidemmäks tääätäääätääätääää :headwall:

siitä se lähtee :D :hug: ...sitten jossain vaiheessa on se ihana "miksi"-vaihe...ja kaiken huipentaa jossain vuosien saatossa opitut viiden sanan lause "sä oot maailman typerin äiti" :saint: ...onneksi tuota jälkimmäistä ei kuule niin usein kuin sitä tätää, miksiä yms. :D

tuohan on hyvää ä- harjoitusta. Mun keskimmäisen puheesta puuttuu ya y-,ä-ja ö-kirjain. Korvautuvat a, o ja u-kirjaimin.
Harjoittelulauseeksi olen antanut luvan kanssa sanoa "äiti on tyhmä ääliö" :p

Toistaiseksi olen silti vain aalio :xmas:

sähköt reistailee ny ku ma viimein raahauduin tähän koneelle... :headwall: täytyy varmaan mennä nukkumaan tai miehen viereen tv:een ääreen!!
Kone sammuu jatkuvasti!!
Peppuskelikulisellesilleliini vastaan viel yyhyn :D
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meidän kääpä on oppinut uuden sanan: TÄTÄ :kieh: ei muuten ärsytä mutta se jankkaa sitä kokoajan..osottaa haluamaansa ja alottaa tätätätätätätätätätätä |O ja se ei lopu ellei saa haluamaansa..jossain vaiheessa se muuttuu vähän pidemmäks tääätäääätääätääää :headwall:

siitä se lähtee :D :hug: ...sitten jossain vaiheessa on se ihana "miksi"-vaihe...ja kaiken huipentaa jossain vuosien saatossa opitut viiden sanan lause "sä oot maailman typerin äiti" :saint: ...onneksi tuota jälkimmäistä ei kuule niin usein kuin sitä tätää, miksiä yms. :D

tuohan on hyvää ä- harjoitusta. Mun keskimmäisen puheesta puuttuu ya y-,ä-ja ö-kirjain. Korvautuvat a, o ja u-kirjaimin.
Harjoittelulauseeksi olen antanut luvan kanssa sanoa "äiti on tyhmä ääliö" :p

Toistaiseksi olen silti vain aalio :xmas:

:D :xmas:

kyllä se sielät vielä tulee. :heart:

Mun kummipojalta puuttu ton ikäsenä vielä k, s ja t.. oli välillä hiukan vaikeaa saada selvää... :whistle: Mutta eskarin alkaessa ne tuli kun itestään..

meikäläisellä väärät fiilarit mussuttamiseen eli jälleen todistettiin se, ettei kai se vanha kana käskemällä muni :ashamed: ...palajataan kuvioihin, kun tietää mitä piruetteja heittää pitääkseen kuviot selkeillä vesillä...uunita kania kaikille ihanaisille :heart: :hug: :wave:

meikäläisellä väärät fiilarit mussuttamiseen eli jälleen todistettiin se, ettei kai se vanha kana käskemällä muni :ashamed: ...palajataan kuvioihin, kun tietää mitä piruetteja heittää pitääkseen kuviot selkeillä vesillä...uunita kania kaikille ihanaisille :heart: :hug: :wave:

:hug: :hug: kauniita unia!! :hug: :wave:

munkin tarttee ihan just mennä..

Öitä raksu! :wave: Kyllä munkin tarttee painua pehkuun piakkoin, muuten meillon aamulla kärtsyinen äitee. :saint:

Kauniita unia sisko :heart: :wave:

öitä ja uunita kania.

Poistun itsekin kaikille Hyvää yötä :wave:

Vähäks ollaan Vatkaaja täsmällisiä :D

Mehän ollaan nimienkin mukaan tätä nykyä silleen melkeen kaksosia eiköstä vaan...ollaan semmonen LiLi-kaksikko :heart: :hug:

No just näin :D taas yksi yhteneväisyys lisää :saint: :whistle:
Ei muuten tullut aiemmin mieleeni... :ashamed:

Mitäs teille??

vain emälää ei sen enempää...tosin siinäkin on vallan riittämiin...mitenkäs teitille...pelittääkö jorma?

On pitänyt niin kiirettä tuon muun pihan hoidon kanssa, että on jorma jäänyt aika vähälle käytölle ;) täytyy loppuviikosta antaa sillekin kyytiä :D :laugh:

Vatsataudit tuli selätettyä pitkän kaavan mukaan ja ihanan kevyt olo onkin nyt... :whistle:

Meidän ruohonleikkuria ei oo viellä edes kevätkunnostettu :snotty:

Noista peppusista tuli mieleen... :whistle: Mua alkoi naurattaan ihan mahdottomasti, ku yks päivä sanoin pikku-ukolle, et "mennääs peseen peppunen"... :laugh: :laugh:

:D ...mä luulen, etten enää koskaan muistele sijamuotoja pokkana... :D

Niinpä... :D :laugh:

Mulla on töissä välillä vaikeeta pitää pokka, jos joku sanoo että "se on Porvoosta", tai "soita Porvooseen"...

:D

Yhteistyössä