Käsittämätöntä, miten hitaita kotiäidit voi olla pakkaamaan ostoksiaan kaupassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Olen aina ajatellut että eläkeläisikäiset mummelit ovat niitä hidastelijoita, mutta kotiäiteihin verrattuna nämä mummuthan ovat pirun nopeita.

Olin Prismassa ostamassa itselleni eväitä töihin, ja varsinaisesti kassoilla ei ollut ruuhkaista, mutta kuitenkin asiakkaita riitti 1-3 jonottamaan jo vuorossa olevan perään.

Edessäni oli kotiäiti muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa, ja ostoksia oli ymmärrettävistä syistä kärryllinen, kun se sisälsi vaippoja ja varmaan viikoksi ruokaa.

Ensinnäkin se tavaroiden hihnalle laitto kesti ikuisuuden, kun sen mamman piti välissä tuituilla sille vauvalle. Sitten kun kaikki kamat oli nostettu, niin se jäi vaan siihen maksupaikalle venailemaan että se kassanhoitaja saa vedettyä kaikki tuotteet. Ei siis puhettakaan että olisi voinut mennä esimerkiksi pakkaamaan... :whistle: :whistle:

Noh, se laari alkoi tietysti täyttyä, ja mamma katsoo kauhistuneena että voi voi nyt menee kyllä lihapullapaketit rikki, ja siirtyi vähän siirtelemään niitä paketteja sivuun. Ei siis edelleenkään käynyt mielessä että olisi jo viimeistään tässä vaiheessa alkanut pakkaamaan.

Noh, asiakas sai maksettua ja alkoi sitten pakata. Oma vuoroni tuli, maksoin evääni ja menin odottelemaan kaveriani viereisen kassan luokse, joka oli tyhjänä.

Tämän aikana sama mamma pakkaili yhtä verkkaiseen tahtiin, ja kassa ehti rahastaa 9 eri asiakasta, ennen kuin mamma sai omat kamansa kasaan. Katsos kun siinä välissä piti taas tuituilla sille vauvalle, antaa vähän maissinaksuja maisteltavaksi, laittaa osa jo kassiin pakatuista tavaroista uudelleen hihnalle ja kokeilla mahtuisiko kassiin enemmän jos laittaisikin perunapussin kananmunien tilalle ja varsisellerit siihen päälle. Vai hei meniskö se jäätelö sittenkin siellä pohjalla paremmin...

Siis missä on vika? Luulikohan se ihminen että se on ainoa asiakas siellä kaupassa, vai eikö se vain käsittänyt kuinka hidas se todellisuudessa oli? Missä oli järki? Miksei voinut mennä pakkaamaan jo heti kun oli saanut kärryt tyhjäksi, vaan piti jäädä silmä kovana tuijottamaan mitä kassa tekee?

Oliko sun pointti tässä se että kotiäidit ovat hitaita vai että tämä kyseinen kotiäiti oli hidas pakkaamaan?Jäi epäselväks. Mä oon kotiäiti ja mä en ole hidas pakkaamaan mun ostoksia, vaan nopee :o

Hidastelijat on kyllä ärsyttäviä. Vielä ärsyttävämpää on kaksi hidastelijaa ja sitten ne omat tavarat jää toisen laarin yläosaan, kiva sitten yrittää pakata omia tavaroita kun edessä on hälytinportti ja maksamassa on jo uusi asikas ja vanhan asiakkaan tavarat on viel siel alaosassa ja tämä vanha asiakas pakkaa tavaroitaan siinä kassan sivussa eikä esim. perästä.

Ja tämä on mielestäsi joku juuri kotiäiteihin liittyvä piirre? Meidän Prismassa näkyy noin käyttäytyviä asiakkaita joka kauppareissulla. Eri ikäisiä, lapsilla ja ilman. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että tuo kassalla hidastelu on todella ärsyttävää.

Ja mistäs tiedät oliko se edes kotiäiti?
Jospa olikin täti ottanut siskon lapsen hoitoon?
Minä en todellakaan mene välillä pakkaamaan kun lapan hinalle tavaraa, vaan maksan ensin kaikki. Oli sitten viikon tai päivän ostokset kärryssä. Ja pakkaan tasan niin hitaasti tai nopeasti kuin itse haluan. Minä maksan siitä tavarasta saman hinnan kuin muutkin joten saan myös pakata miten haluan. Ja ne ole kotiäiti. Pakkaan tavarat kunnolla, enkä niin että tomaatit on muussina ja leivät murusina kun päästään kotiin asti.

Ärsyttääksesihän sinä tuon kirjoitit mutta koitappa vilkaista hiukka sinne peiliin.

Hei ap, jos se äiti oli kävellen / kärryillä ainoastaan liikkeeellä, niin kyllä se katsoo, et miten päin ne ruoat kannattaa pakata kasseihin, et ne on sit helpoin roudaa kotiin.

Kaikesta täällä muuten jaksetaan valittaakin... :/

ja mä kyllä pakkaan tavarani rauhassa vaikken ookkaan kotiäiti,enkä oo ees hidas mutta kuitenkaan en ala paniikissa niitä äkkiä kassiin heittelemään,jos maailmassa on niin kiire niin olkoon mutta eiköhän jokainen voi sen verta odottaa että kaikki saa tavaransa pakattua.

Käsittämätöntä, miten hitaita kotiäidit voi olla pakkaamaan ostoksiaan kaupassa!
Olen aina ajatellut että eläkeläisikäiset mummelit ovat niitä hidastelijoita, mutta kotiäiteihin verrattuna nämä mummuthan ovat pirun nopeita.

tuossahan se tulee,kaikki kotiäidit on hitaita ja mummelit nopeita :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Hei ap, jos se äiti oli kävellen / kärryillä ainoastaan liikkeeellä, niin kyllä se katsoo, et miten päin ne ruoat kannattaa pakata kasseihin, et ne on sit helpoin roudaa kotiin.

Kaikesta täällä muuten jaksetaan valittaakin... :/

just meinasin kirjottaa et on jollain taas eläämäkin suuremmat ongelmat.

Tai sit tää vaan oli provoilu yritys jolla saada mammat kiehumaan.

Missä ajassa ne ostokset pitää pakata, onko siinä joku aikaraja? Onko 5 minuuttia jo liikaa? Apua, mä en uskalla kohta mennä kauppaan: pitää olla laiha ja kaunis, ei saa olla liian kaunis, tuulipukua ei saa pitää ja nyt tämä; ostokset pitää pakata nopeasti:(

Yhteistyössä