Käsittämätöntä, miten hitaita kotiäidit voi olla pakkaamaan ostoksiaan kaupassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta. Kun olin kotiäiti, en osannut edes ruokia pakata. Kun menin töihin, pakkaan ne täysillä, hymyillen, reippaasti ja venäjäksi. Pakkaan kaikkien kotiäitien ostokset, kun olen niin käsittämättömän vikkelä ja tehokas. =)

Luulun, että kyseisen henkilön luonne ja tapa yleensäkin toimia on hidas, muussakin kuin kaupankassalla ja onneksi tosiaankaan kaikki kotiäidit eivät ole hitaita. Mutta täytyy myöntää, että itse olin ihan loppuraskaudessa (juuri sillä samalla kertaa kun töppäilin liikennevalojenkin kanssa) niin uuno, että mä en todellakaan selviytynyt pakkaamaan ennen maksua ja pakkaaminenkin sujui hitaasti ja kaikkea muuta kuin rutiinilla :ashamed: eli joskus saattaa kotiäitiyskin (ja raskaus) tehdä tepposetkin :ashamed:

Kohta neljä sivua vastauksia, eikä kukaan ole puuttunut siihen, että em. kotiäiti antoi parikuiselle maissinaksuja! Missä kaikki paheksunta, sehän tuhoaa tuolla vauvansa ruoansulatuselimistön, aiheuttaa allergioita ja tukehduttaa sen! Tarkkaavaisuutta naiset.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Kohta neljä sivua vastauksia, eikä kukaan ole puuttunut siihen, että em. kotiäiti antoi parikuiselle maissinaksuja! Missä kaikki paheksunta, sehän tuhoaa tuolla vauvansa ruoansulatuselimistön, aiheuttaa allergioita ja tukehduttaa sen! Tarkkaavaisuutta naiset.

:D

No mutta joo, takertumatta yhtään enempää tuohon kotiäiti-dilemmaan tyydyn vain sanomaan, että hitaat ihmiset käy välillä vtuttamaan. Myöskin kaupan kassalla. Ihan sama mitä tekee työkseen vai tekeekö mitään.

Menkää muualle jarruttamaan.

Terv. nimim. Hele-VETIN nopee (ja lyhytpinnainen) :xmas:

siis ÄRSYTTÄVÄÄ! Vois siinä aatella muitaki ko omaa napaa, toiset saa sillä hihnanpuolikkaalla selviytyä tuplanopeudella sen takia kun yks hitura varaa toisen puoleksi päivää. Joo, v**uttaisi todella. Tai sitten ne sun ostokset lapotaan sen hituran kamojen peräänb ja joudut kyttäämään ettei se hitura lapo niitäkin omaan kassiinsa -sitten kun ehtii.

Menkää muualle pällistelemään ja aikaa kuluttamaan, se kassahihna EI ole sitä varten!

Mä pakkaan kyllä nopeasti, mutta eilen yksin tytön kanssa käydessä kaupassa joutui minun ja minusta seuraavan jälkeinen hetken odottamaan ennen kuin sain kaiken pakattua. Aloitin pakkaamisen heti, kun sain tavarat hihnalle ja laitoin jopa rahat ja etukortinkin kassalle valmiiksi, joten ei mennyt siihenkään aikaa :saint: Tosin ostin varmaan 3 vko ruoat kerralla :whistle:

Mulla on tapana, jos nään, että jonot on pitkiä ja itsellä paljon ostoksia, niin heitän ostoskärryyn ostoksia ja pakkailen sitten sivumalla.
Mutta mun kokemuksen mukaan just äiti-ihmiset ovat niitä nopeimpia pakkaajia..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Juu kyllä kotiäitien pitäisi sitä paitsi päästää kaikki muut menemään ensin kassalle ostostensa kanssa, koska heillä on tietenkin vähemmän ostoksia ja ovat muutenkin noepampia. Kotiäidillä on aikaa odottaa omaa vuoroaan.

Off topic. Jännä sinänsä että monet vanhukset joilla on paljon ostoksia, oma-aloitteisesti ehdottavat perässä olevalle asiakkaalle jolla on yksi tai kaksi ostosta, että sopii ohittaa. En ole koskaan nähnyt tai kuullut tällaista kotiäidin sanomana, tai yleensäkään nuorilta ihmisiltä.

Mä en ole koskaan tavannut tällaista käytöstä vanhempien ihmisten kohdalla, perheellisten kyllä. Mummot vaan aina etuilee mua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Juu kyllä kotiäitien pitäisi sitä paitsi päästää kaikki muut menemään ensin kassalle ostostensa kanssa, koska heillä on tietenkin vähemmän ostoksia ja ovat muutenkin noepampia. Kotiäidillä on aikaa odottaa omaa vuoroaan.

Off topic. Jännä sinänsä että monet vanhukset joilla on paljon ostoksia, oma-aloitteisesti ehdottavat perässä olevalle asiakkaalle jolla on yksi tai kaksi ostosta, että sopii ohittaa. En ole koskaan nähnyt tai kuullut tällaista kotiäidin sanomana, tai yleensäkään nuorilta ihmisiltä.

Mä en ole koskaan tavannut tällaista käytöstä vanhempien ihmisten kohdalla, perheellisten kyllä. Mummot vaan aina etuilee mua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on tapana, jos nään, että jonot on pitkiä ja itsellä paljon ostoksia, niin heitän ostoskärryyn ostoksia ja pakkailen sitten sivumalla.
Mutta mun kokemuksen mukaan just äiti-ihmiset ovat niitä nopeimpia pakkaajia..

Näin minäkin teen. Vastauksista päätellen aika moni palstamamma tuntuu pakkaavan vasta maksamisen jälkeen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Totta. Kun olin kotiäiti, en osannut edes ruokia pakata. Kun menin töihin, pakkaan ne täysillä, hymyillen, reippaasti ja venäjäksi. Pakkaan kaikkien kotiäitien ostokset, kun olen niin käsittämättömän vikkelä ja tehokas. =)

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

:laugh:
¨

Ei juma, olin kuolla nauruun...tämä oli niin hyvä!!! Ja vieläkään en tajua, mistä björn tiesi olevan kotiäiti (tosin en jaksanut lukea koko ketjua)....vai onko kaikki äidit KOTiäitejä...

Samaa mieltä ap:n kanssa..ehdottomasti! Ja nää akat pentuineen osaa natsata just sen ruokatunnian ajaksi sinne kauppaan. Luuleekohan ne, että niiden karjuvia räkänokkia joku ihailee. Pysyisivät vaan poissa kiireisimpään töitä tekevien ruokiksen aikaan.

M: jos on vaikka vuorotyö, niin saattaa olla vapaapäivä tai sitten meno iltavuoroon- tai yövuoroon...ei tosiaan ole välttämättä KOTIäiti, jos SINUN ruokatunnillasi on kaupassa!

Muistakaa nyt te feikki crockseissanne (järjettömän hirveet hiihtimet) kulkevat ylipainoiset akat. Viekää ne vitun paskakoneenne sinne kauppiaden iloksi muulloin kuin ajalla 10.30 - 13.00!!!

Käyn usein ruokatunnin aikana kaupungilla hoitamassa asioita, kaupassa hakemassa lounasta tai ulkona syömässä. Näillä käynneilläni olen huomannut, että loma-aikaan ei kannata edes yrittää.

Kun kaupunki on täynnä ihmisiä, joilla ei ole mihinkään kiire, on puolen tunnin ruokatunnilla vaikea ehtiä edes kauppaan, saati sitten syömään. Tallustellaan rauhallisesti koko tien leveänä rivinä puolen suvun kanssa. Pysähdytään rupattelemaan tuttaville oviaukkoihin ja portaikkoihin. Seistään hissin oven välissä vaihtamassa kuulumisia (tämän vuoksi käytän nykyään aina portaita).

Ihmisen, jolla ei ole itsellään kiire, on joskus vaikea käsittää, että muilla saattaisi olla. Ja ihmisen, jolla on kiire, on vaikea käsittää, miksi joku tukkii tiet ja kassahihnat.

Olen aina ajatellut että eläkeläisikäiset mummelit ovat niitä hidastelijoita, mutta kotiäiteihin verrattuna nämä mummuthan ovat pirun nopeita.

Olin Prismassa ostamassa itselleni eväitä töihin, ja varsinaisesti kassoilla ei ollut ruuhkaista, mutta kuitenkin asiakkaita riitti 1-3 jonottamaan jo vuorossa olevan perään.

Edessäni oli kotiäiti muutaman kuukauden ikäisen vauvan kanssa, ja ostoksia oli ymmärrettävistä syistä kärryllinen, kun se sisälsi vaippoja ja varmaan viikoksi ruokaa.

Ensinnäkin se tavaroiden hihnalle laitto kesti ikuisuuden, kun sen mamman piti välissä tuituilla sille vauvalle. Sitten kun kaikki kamat oli nostettu, niin se jäi vaan siihen maksupaikalle venailemaan että se kassanhoitaja saa vedettyä kaikki tuotteet. Ei siis puhettakaan että olisi voinut mennä esimerkiksi pakkaamaan... :whistle: :whistle:

Noh, se laari alkoi tietysti täyttyä, ja mamma katsoo kauhistuneena että voi voi nyt menee kyllä lihapullapaketit rikki, ja siirtyi vähän siirtelemään niitä paketteja sivuun. Ei siis edelleenkään käynyt mielessä että olisi jo viimeistään tässä vaiheessa alkanut pakkaamaan.

Noh, asiakas sai maksettua ja alkoi sitten pakata. Oma vuoroni tuli, maksoin evääni ja menin odottelemaan kaveriani viereisen kassan luokse, joka oli tyhjänä.

Tämän aikana sama mamma pakkaili yhtä verkkaiseen tahtiin, ja kassa ehti rahastaa 9 eri asiakasta, ennen kuin mamma sai omat kamansa kasaan. Katsos kun siinä välissä piti taas tuituilla sille vauvalle, antaa vähän maissinaksuja maisteltavaksi, laittaa osa jo kassiin pakatuista tavaroista uudelleen hihnalle ja kokeilla mahtuisiko kassiin enemmän jos laittaisikin perunapussin kananmunien tilalle ja varsisellerit siihen päälle. Vai hei meniskö se jäätelö sittenkin siellä pohjalla paremmin...

Siis missä on vika? Luulikohan se ihminen että se on ainoa asiakas siellä kaupassa, vai eikö se vain käsittänyt kuinka hidas se todellisuudessa oli? Missä oli järki? Miksei voinut mennä pakkaamaan jo heti kun oli saanut kärryt tyhjäksi, vaan piti jäädä silmä kovana tuijottamaan mitä kassa tekee?

Piti jäädä just sille kassalle...vai??

Yhteistyössä