Käskekää mun lopettaa miettiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän toisella lapsellamme todettiin aikoinaan monen vaiheen jälkeen 6kk ikäisenä hyvin lievä lonkkaluksaatio toisessa jalassa. Epäily asiasta tuli 4kk ikäisenä ihan vahingossa. Lastenkirurgin mukaan ei ehkä olisi koskaan oireillutkaan mitenkään, jos olisi jäänyt huomaamatta, niin vähäinen vaiva kai oli. Epäselvä ainakin.

Homma hoitui lopulta 3kk von rosen lastahoidolla.

Nyt meillä on reilu kaksi viikkoinen tyttö, kolmas lapsemme siis. Lastenlääkäri on toki tarkastanut lonkat kaksi kertaa synnärillä, ensin syntymän jälkeen tehtävässä tarkastuksessa ja sitten kotiinlähtötarkastuksessa. Kaikki täysin kunnossa.

Kuitenkin edelleen tulee päiviä, kun yhtäkkiä hätäännyt, että mitäs jos se sama uusiutuu ja joskus muutaman kuukauden päästä huomataankin lonkkaluksaatio. Ja mitäs jos ne pahimmat painajaiset vuoden kipsihoidosta ja leikkauksista ja vetohoidoista toteutuukin nyt.

Sitten koitan järkeistää, että ei samalle perheelle nyt niin käy, että sama (vieläpä loistava) lastenlääkäri ei huomaisikaan lonkkaluksaatiota kummallakaan lapsella. Ja koitan järkeistää, että ne on tosiaan tarkastettu ja hyviksi todettu. Ja vieläpä sekin, että kolmas lapsi ja kahta aiempaa pienempikin niin onhan sillä siellä tilaa ollut kasvaa tuolla masussa. Ja sekin, että on äärimmäisen harvinaista, että lonkkaluksaatiota olisi useammalla samassa perheessä.

Käskekää mun nyt oikeesti nauttia tosta pienestä ihanuudestani enkä sure tuollaista enä turhaan. :(

nauti pienestä ihanuudestas äläkä sure tuollaisia enään turhaan :hug:

vaikka äitinä sun kuuluukin olla huolissas, että mitään pahaa siinä ei oo.mutta ajattele että kaikki voi myös mennä hyvin.

Meillä oli esikoisella lonkkaluksaatio ja rampattiin ultrassa parin päivän välein.Lastaa emme olisi mistään hinnasta halunneet ja kuulimme että jotkut ovat pitäneet kahta vaippaa päällekkäin (toimi siis vain vastasyntyneellä) ja me tietysti kokeilimme tätä.Pari kuukautta ja pojan linkka oli kunnossa.Eikä ole kahdella seuraavalla lapsella ollut.Esikoisella oli myös tilaa kyllä olla kohdussa (synt paino 2640g) joten tilanpuutteesta ei kuulemma tuo johtunut meillä

Alkuperäinen kirjoittaja ail:
Meillä oli esikoisella lonkkaluksaatio ja rampattiin ultrassa parin päivän välein.Lastaa emme olisi mistään hinnasta halunneet ja kuulimme että jotkut ovat pitäneet kahta vaippaa päällekkäin (toimi siis vain vastasyntyneellä) ja me tietysti kokeilimme tätä.Pari kuukautta ja pojan linkka oli kunnossa.Eikä ole kahdella seuraavalla lapsella ollut.Esikoisella oli myös tilaa kyllä olla kohdussa (synt paino 2640g) joten tilanpuutteesta ei kuulemma tuo johtunut meillä

Niin teillä ei lastaa siis tarvittu? Joo olen kuullut tuosta vaippajutusta, mutta olen miettinyt että on ihan kajahtanutta jos alan pitää kahta vaippaa vauvalla joka on terveeksi todettu.

Yhteistyössä