Käsky elokuvan nähneitä?

...lisäisin vielä, että kyllä sota-aikanakin raiskaus oli rikos, mutta ei niin paha asia. Sitähän ne valkoiset pelkäsi, että kun Aaro vie Miinan sotaoikeuteen, niin he kertovat tuomarille tästä valkoisten "juhlimisesta"

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Mulla menee maku siinä vaiheessa kun tulee näitä raiskaus kohtia hiton kuvottavaa :x |O
ja aina sama kaava nainen makaa hiljaa äijät raiskaa ja vastuuseen ei joudu kukaan :/

Jos maa on sisällissodassa, niin tuotahan se on ollut. Vastuuseen ei joudu kukaan ja jokainen yrittää pysyä hengissä jollakin tavalla.

On on...mutta mua lähinnä kuvottaa se että sitä näytetään elokuvassa ihan huolella.

Ehkä siksi se näytetään huolella, että ihmiset ymmärtäis mitä on SOTA ja vielä sisällissota. Uskokaa pois että raiskaus, jopa mies vs mies on varmasti fakta tämän päivän sodissakin.

Te jotka ootte nähneet sen elokuvan tai lukeneet sen kirjan: mikä on sen suojeluskunnan nauhan merkitys siinä? Miksi se on niin tärkeä sille isoisälle siinä kirjassa? Itse en ole lukenut sitä kirjaa tai kattonut elokuvaa, mutta olen lukenut pari ekaa sivua ja ei ole tarkoitus eikä tarve näillä näkymin lukea koko kirjaa saadakseni sen selville.
Ja miten ymmärrätte kohdan "Miten niin suojeluskunnan nauha voi olla kommarisuvun kallein aarre? Metsämiehen ansa.", jos mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja Suojeluskunnan nauhasta:
Te jotka ootte nähneet sen elokuvan tai lukeneet sen kirjan: mikä on sen suojeluskunnan nauhan merkitys siinä? Miksi se on niin tärkeä sille isoisälle siinä kirjassa? Itse en ole lukenut sitä kirjaa tai kattonut elokuvaa, mutta olen lukenut pari ekaa sivua ja ei ole tarkoitus eikä tarve näillä näkymin lukea koko kirjaa saadakseni sen selville.
Ja miten ymmärrätte kohdan "Miten niin suojeluskunnan nauha voi olla kommarisuvun kallein aarre? Metsämiehen ansa.", jos mitenkään?

No elokuvassa se on jätetty kokonaan pois. Mutta kirjassa kyseessä on sisällissodan aikana noin 6 vuotias poika Eino, joka on oikeastaan koko tarinan sijaiskärsijä ja motiivi ihmisten teoille.

Nyt tulee sitten juonipaljastus:

Kun jääkäri Aaro Harjula vihdoin vapauttaa tämän punikki Miina Malinin oman käden kautta, niin Aaro antaa Miinalle varmuuden vuoksi valkoisen nauhan. Miina ottaa nauhan ja kun menee vihdoin hakemaan Einoa lastenkodista, niin hänellä on nauha käsivarressa (ettei paljastuisi punaiseksi). Koska Aaron ansiosta Eino sai kodin ja äidin, niin valkoinen nauha on symboliikkaa Einolle.

Kannattaa ehdottomasti kattoo leffa. On vavahduttava tarina. Youtubestakin voi muistaakseni löytää jotain pätkiä.

Yhteistyössä