Kasvakaa akat jo aikuisiksi! Olette lapsellisia, itsetunnottomia haahkoja! (ninaTT)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

j

Vieras
Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa.
Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Oikeesti, aikuset (?) ihmiset joukolla hyökkää ja kiusaa nuorta äitiä! Ninalla on perjaatteita ja ajatuksia, ja sekös teitä massan mukana kulkevia, sokeasti neuvolantätiä uskovia aivottomia kanoja näyttää ärsyttävän. Jos hetken miettisitte lapsen parasta ettekä vain omaa napaa ja menisi siitä mistä aita on matalin, tajuaisitte ehkä kuinka oikeassa nina monessa asiassa on.

Kukaan ei edes vaivaudu argumentoimaan itse asioista (koska tiedätte olevanne väärässä), vaan hyökkäätte henkilökohtaisuuksin. Mikä siinä on niin palkitsevaa? "Kun minä haluan että nina ymmärtää..." - niinkö huono omatunto teillä on, että tarvitsette jonkun palstahahmon hyväksynnän, että "no, SINUN tapauksessasi varmaan teit oikein, (vaiket lapsen parasta vaan itseäsi ajatellutkaan)"?!

En minäkään ole tehnyt niinkun nina monessa asiassa sanoo parhaaksi. En imettänyt kovinkaan pitkään, emme nuku aina perhepedissä, lapsemme on käynyt yöhoidossa ja tiedostan itsekin, että lasta olisi alussa pitänyt pitää enemmän liinassa eikä vaunuissa, niin olisi varmasti moni asia mennyt toisin. Itse toimin silloisen tietojeni ja taitojeni puitteissa parhaani mukaan hankalassa tilanteessa - nyt jos saisin valita, tekisin asiat toisin. Tiedän, että nina on oikeassa monessakin asiassa, mutta en silti koe tarpeelliseksi purkaa omaa huonoa omatuntoani häneen.

Konstit on monet, se on varmaa. Siitä ei kuitenkaan pääse yli eikä ympäri, että toiset ovat lapselle hyväksi ja toiset ei. Vielä vähän aikaa takaperin huudatettiin lasta sängyssä, jotta oppii nukkumaan - nyt tuomitsemme sen vahingollisena. Pistän vaikka pääni pantiksi, että jos silloin ninan kaltainen nuori äiti olisi tällaiselle akkalaumalle tullut sanomaan, että huudattaminen on haitallista, olisi hänet silloinkin lynkattu yhtälailla.

Menkää nyt itseenne ja antakaa toisen olla!

On mullakin mielipiteitä, mutta kunnioitan myös toisen ihmisen mielipiteitä mikäli se ei ole laitonta tai satuta ketään. Pinnasängyssä nukuttaminen ei satuta lasta, mitä ninaTT väittää.

Fanaattisuus ei ole koskaan hyväksi, tiedän sen omasta kokemuksesta, kun nuorempana kasvissyönti (vegaanius) tuli liian tärkeäksi asiaksi ja aiheutti ongelmia, nykyään olen kasvissyöjä edelleen, mutta en ajattele niin mustavalkoisesti kuin nuorempana!

Muoks!! Jos olisi vain yksi ainoa totuus lapsen kasvatuksessa niin se olisi varmaan lakiin kirjoitettu! Kuten se ettei lapsi saa matkustaa autossa ilman turvaistuinta!!

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
On mullakin mielipiteitä, mutta kunnioitan myös toisen ihmisen mielipiteitä mikäli se ei ole laitonta tai satuta ketään. Pinnasängyssä nukuttaminen ei satuta lasta, mitä ninaTT väittää.

Fanaattisuus ei ole koskaan hyväksi, tiedän sen omasta kokemuksesta, kun nuorempana kasvissyönti (vegaanius) tuli liian tärkeäksi asiaksi ja aiheutti ongelmia, nykyään olen kasvissyöjä edelleen, mutta en ajattele niin mustavalkoisesti kuin nuorempana!

Ja sekö oikeuttaa kiusaamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi ninaTT saa kiusata muita? Haukkua huonoksi äidiksi jos lapsi nukkuu pinniksessä jne?

Muoks!! Jos olisi vain yksi ainoa totuus lapsen kasvatuksessa niin se olisi varmaan lakiin kirjoitettu! Kuten se ettei lapsi saa matkustaa autossa ilman turvaistuinta!!

Olen samaa mieltä. Mun puolesta kyseinen henkilö saa meuhkata mielipiteitään kuten haluaa, vaikka aika kaksinaismoralistilta vaikuttaakin, ei ole multa pois tai vaikuta mun mielipiteisiini. Mua lähinnä huvittaa ja ehkä vähän säälittää lapsi jonka äiti on noin seonnut äitiyteensä.

Ja tuosta kiusaamisasiasta jonka joku toi esille niin jos itse provosoi niin joku voi provosoitua :)

Mä olen kyllä myös sitä mieltä että henkilökohtasesti mielipiteen esittäjää vastaan ei saa hyökätä, mutta kyllä siitä mielipiteestä voi esittää omat mielipiteensä.

Se on hyvä että jollakin on periaatteita, samalla tavalla jokainen äiti pitää omaa tapaansa kasvattaa lastaan parhaana omalle lapselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi ninaTT saa kiusata muita? Haukkua huonoksi äidiksi jos lapsi nukkuu pinniksessä jne?

Ninassa ja teissä kiusaajissa on se ero, että nina puhuu asioista asioina ja te taas hyökkäätte häntä kohtaan ihmisenä. Jos nina sanoo, että imetys on lapselle hyväksi (mikä on fakta) vastaatte "Mutta SINÄ poltit raskausaikana!". Käsitätkö eron?

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Mä olen kyllä myös sitä mieltä että henkilökohtasesti mielipiteen esittäjää vastaan ei saa hyökätä, mutta kyllä siitä mielipiteestä voi esittää omat mielipiteensä.

Se on hyvä että jollakin on periaatteita, samalla tavalla jokainen äiti pitää omaa tapaansa kasvattaa lastaan parhaana omalle lapselleen.

Juuri niin. Jos ei itse asiaansa usko, niin ei siitä mitään tule.

En kyllä myönnä olevani kiusaaja.

Tottakai imetys on lapselle hyväksi, sitä vartenhan ne tissit onkin olemassa. Siinä olen ninaTT:n kanssa samaa mieltä!

Mutta ninaTT tuomitsee jyrkästi kaikki jotka eivät syystä tai toisesta voi imettää ja sen vuoksi käyttävät ihan laillista ja hyvää korviketta! Minusta pitäisi lopettaa tästäkin aiheesta oleva syyllistäminen huonoksi äidiksi sen vuoksi!! Ei ne korvikelapset heitteillä ole!!

Eiköhän jokainen yritä toimia lapsensa parhaaksi? Mä esimerkiksi en todellakaan usko, että on vauvan parhaaksi että sitä kannetaan liinassa 24/7. Päiväunia vauvan ei pitäisi edes liinassa nukkua kovin paljon, asento on huono. Perhepeti ei ole hyväksi jos esim. vauvan isä polttaa tupakkaa tai vanhemmat ovat kovin väsyneitä. Tupakoivan äidin on parempi antaa lapselleen korviketta kuin imettää. Enkä jaksa uskoa että on parempi että äiti vaan imettää ja imettää, stressaa ja itkee, ja vauva on nälissään, kuin se että äiti antaa osan maidosta korvikkeena. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, sitä kai Ninalle yritetään selittää.

En kyllä myönnä olevani kiusaaja.

Tottakai imetys on lapselle hyväksi, sitä vartenhan ne tissit onkin olemassa. Siinä olen ninaTT:n kanssa samaa mieltä!

Mutta ninaTT tuomitsee jyrkästi kaikki jotka eivät syystä tai toisesta voi imettää ja sen vuoksi käyttävät ihan laillista ja hyvää korviketta! Minusta pitäisi lopettaa tästäkin aiheesta oleva syyllistäminen huonoksi äidiksi sen vuoksi!! Ei ne korvikelapset heitteillä ole!!

Mutta jos et itse jotenkin koe huonoa omatuntoa korvikkeesta tms, miksi vetää herneet asiasta nenään? Minä olen 8kk eteenpäin juottanut lapselle nan:ia (syystä jota en näe tarpeelliseksi selvittää), mutta tiedän, että olisi ollut parempi imettää. Toimin kuitenkin tilanteen mukaan, enkä tunne huonoa omatuntoa, joten en myöskään koe, että minun tarvitsisi asiaa puolustella.

Alkuperäinen kirjoittaja äitylix2:
Eiköhän jokainen yritä toimia lapsensa parhaaksi? Mä esimerkiksi en todellakaan usko, että on vauvan parhaaksi että sitä kannetaan liinassa 24/7. Päiväunia vauvan ei pitäisi edes liinassa nukkua kovin paljon, asento on huono. Perhepeti ei ole hyväksi jos esim. vauvan isä polttaa tupakkaa tai vanhemmat ovat kovin väsyneitä. Tupakoivan äidin on parempi antaa lapselleen korviketta kuin imettää. Enkä jaksa uskoa että on parempi että äiti vaan imettää ja imettää, stressaa ja itkee, ja vauva on nälissään, kuin se että äiti antaa osan maidosta korvikkeena. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, sitä kai Ninalle yritetään selittää.

Mutta mitä väliä sillä on, ymmärtääkö joku palstamamma tuon vai ei? Mitä siinä todistellaan? Ja tehdään ketjuja joissa kaikki yhdessä haukutaan yhtä nuorta äitiä ja toitotetaan omaa paremmuutta ja iän tuomaa kokemusta. Ja muuten, ikä ei aina tuo pelkkää kokemusta, se myös kangistaa kaavoihin.

Aina kun etelän maissa järisee, niin raunioista löydetään viikon päästä pikkuvauva elossa ja
sut koht hyvä vointisena.Niin,et pikku Pirkot : LAPSI isälle ja hakeutukaa hoitoon ajoissa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hyvä kirjoitus ap!!!

Kyllä kaikki tämä ninaTT:n kiusaaminen ym. kertoo nykypäivän itsekkyydestä, kun ei sen verran viitsitä omasta mukavuudesta luopua, että esim. lapsi otettais vauvana viereen nukkumaan...

hoya bella: Mistä tiedät ettei pinnasängyssä nukuttaminen(/huudattaminen) satuta lasta?? ja usein korvike lapset on mun mielestä aika hyljättyjä, kun lapsi jätetään yksin pullon kanssa sänkyyn nukkumaan ja suurin juhlan aihe on se kun vauva oppii itse pitämään pulloa, kun ei äiti sitäkään viitsi tehdä (en tietenkään väitä että kaikilla näin olisi, vain kaikilla korvike-äideille joita tunnen)....

NinaTT:n haukkumista en ole nähnyt muuten kuin joidenkin typerien toimesta jotka kiroilevat ja käyvät persoonan kimppuun. Suurin osa ketjujen vastauksista on kyllä vastakkaisen ja suvaitsemman kannan ilmaisemista. NinaTT puolestaa itse kyllä provosoi ja onpa avoimesti halveksunut ja nauranut toisten uskonnollekin joissakin ketjuissa.

Hyvä ap. Sama ilmiöhän oli esillä kun se tytsi nro jotain kirjoitteli. Se oli niin nuori ja ehdoton ja kaikkitietävä, kuten kaikki ikäisensä. Ja jos sillä oli mielipide, se oli sitten paksutukkainen tyrkky joka ison mahansa kanssa tunkee joka ketjuun.

Myönnän, että sekä ninaTT ja tytyjotain kirjoittavat ehdottomaan sävyyyn , mutta eivät kyllä ole ainoita, miksi siis heitä vastaan hyökätään ? Moni muukin provoaa ja ärsytää tahallaan, mutta eivät saa näitä omia huomioaloituksia.

Oikeastaan jännä ilmiö, siinä olisi varmaan jollekin tutkimuksen aihetta, mikä äiti ihmisiä ärsyttää niin paljon, jos kasvatusmielipide ei täsmää oman kanssa. Niin kauan kun lapselle ei aiheuteta oikeasti, tietoisesti henkistä ja fyysistä vahinkoa, asian pitäisi olla jokaisen oma.

Itse en vie sietää mustavalkoista ajatustapaa, mutta jos joku nyt vaan on ehdoton jossain, uskon että elämä kyllä auttaa muuttamaan mielipiteensä, jos se on tarpeen. :D

Eiköhän meillä kaikilla ole omat haavamme, joita kannamme sydämessämme peläten onko se vaikuttanut lapseen, olkoot se sitten tupakointi, läheisen kuolema, oma tai läheisen sairaus, huono patja, liikaa rahaa, liian vähän rahaa tai vaikka se , että mummi pelkää ukkosta ja se pelko jatkuu turhana lapseeni.
Lapsia ei voi suojella ,pelastaa ja varjella kaikelta. Parhaansa sitä yrittää, vaikka lapsi sitten nukkusi pesuvadissa..eikös niin.

Minä olen pahoillani siitä mitä NinaTT on joutunut henkilökohtaisessa elämässän käymään läpi ja ymmärrän että jokainen käsittelee kriisinsä eri tavoilla.

Yksi epätoimivimmista tavoista kuitenkin on se, että nostaa itsensä asiantuntijanasemaan jossain toisessa asiassa ja alkaa muita ripittämään. Se on paha ongelma alkoholisteillakin, arvostella toisten elämää. Ongelmatilanteessa haluaa nähdä ongelmat muualla, mielellään siellä mihin löytää ratkaisunkin. Se on ihan selvää se, mutta ripittäminen ja muiden koulaaminen ajaa läheiset ympäriltä. Ei toimiva tapa.

Lainaus
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kyllä mä olen kuitenkin sitä mieltä, että varhaiskasvatus (johon siis kuuluu imetykset, perhepedit, kantamiset sun muut) voi vaikuttaa lapsen elämään jopa enemmän ku isän puuttuminen. Näillä tavoilla muotoutuu lapen aivot;kehittyy se tunneäly jolla hän myöhemmin käsittelee suhdettansa isäänsä.

Tuokin mielipide, johon on hyvä tarrautua jotta voi joitakin asioita paikata. NinaTT on jossakin keskusteluissa muotoillut asian paljon jyrkemminkin, häkkisänkyä pahoinpitelyksi jne. Se ei sitten ole henkilökohtaisuuksiin menemistä? Henkilökohtainen julistus, sikäli kun se on vastakkainen muiden mielipiteen kanssa, on aina agressiivista vaikka sen pukisi mielipiteeksi.

Itse uskon siihen, että hyvällä esimerkillä saadaan aina enemmän aikaan kuin äänekkäällä, mahdollisesti syyllistämiseen perustuvalla valistamisellla.

Oikeastaan jännä ilmiö, siinä olisi varmaan jollekin tutkimuksen aihetta, mikä äiti ihmisiä ärsyttää niin paljon, jos kasvatusmielipide ei täsmää oman kanssa.

mä luulen että naiset (jotka on tunnettuja siitä että asioita pitää vääntää ja kääntää väkisinki ) vääntää toisen eroavan mielipiteen väitteeks että he ovat sitte surkeita kun tekevät erillä lailla. eli jos toinen sanoo että oranssi huone on lapsen psyykkisen kasvatuksen kannalta parempi ku vihree huone, niin jumalauta vihreehuoneiset naiset nousee parikadeille, ja haukkuu ne oranssit vierpiipertäjiks ja fanaatikoiks. vähän sama imetyksessä, kantamisessa ja kestovaipoissa.

vaikka asia ei oliskaan niin, niin hyvin monesta vanhemmasta saa täällä semmosen kuvan että he ei ajattele lapsensa parasta niinkään paljoo, vaan ihan periaatteesta ovat edes kokeilematta toista vaihtoehtoa. musta on inhottava ajatella toisista ihmisistä niin, mut... semmosen kuvan jotkut haluu antaa, ja vieläpä väkisin...

No, en ole yhteenkään nuista ketjuista osallistunut, en ole hänen persoonaansa haukkunut.
Mutta; itse olen lähes itkua vääntänyt tuon nuoren ehdottomuudesta ja muiden syyllistämisestä.
En voinut imettää, pulloa annoin kyllä aina sylissä, isompanakin.
En voinut enkä uskaltanut perhepetiä käyttää, lapsi on nukkunut pinnasängyssä ihan tyytyväisenä, minun nähdäkseni.
En voi kantaa pitkää aikaa sylissä selkävikani vuoksi, rattaissa olen lasta kuljettanut.
Lapseni on ollut yöhoidossa pienenäkin.
Olen myös viimeisen lapseni syntymän aikana yli 40v, jonka niinikään tuo nuori tuomitsee jyrkästi.

Itseasiassa minun äitiydessäni ei taida olla mitään tuon nuoren äidin hyväksymää asiaa, joten kasvattanen häiriintyneitä lapsia..

Se, että on jotakin mieltä, ja mielipiteensä esittää, on eriasia kuin kaikkien muiden tapojen julistaminen lapsen pahoinpitelyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Oikeastaan jännä ilmiö, siinä olisi varmaan jollekin tutkimuksen aihetta, mikä äiti ihmisiä ärsyttää niin paljon, jos kasvatusmielipide ei täsmää oman kanssa.

mä luulen että naiset (jotka on tunnettuja siitä että asioita pitää vääntää ja kääntää väkisinki ) vääntää toisen eroavan mielipiteen väitteeks että he ovat sitte surkeita kun tekevät erillä lailla. eli jos toinen sanoo että oranssi huone on lapsen psyykkisen kasvatuksen kannalta parempi ku vihree huone, niin jumalauta vihreehuoneiset naiset nousee parikadeille, ja haukkuu ne oranssit vierpiipertäjiks ja fanaatikoiks. vähän sama imetyksessä, kantamisessa ja kestovaipoissa.

vaikka asia ei oliskaan niin, niin hyvin monesta vanhemmasta saa täällä semmosen kuvan että he ei ajattele lapsensa parasta niinkään paljoo, vaan ihan periaatteesta ovat edes kokeilematta toista vaihtoehtoa. musta on inhottava ajatella toisista ihmisistä niin, mut... semmosen kuvan jotkut haluu antaa, ja vieläpä väkisin...

No näin just, ja sitten se, että sekä vihreän, että oranssina kannattajat eivät ole oman värinsä puolesta fanaattisia, vaan se vastaväripuolue on se joku kiljuu ja huutaa omansa puolesta. Omanväriset on vain rauhalliseen sävyyn omansa kannattajia, eivätkä edes inttäisi , jos vastapuoli ei olisi niin fanaattinen :*D

Yhteistyössä