kateus ja parisuhdeongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton oona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vihasta täytyy päästä irti, se on vahingoittava tunne.

No joo joo, mutta koitappa lukia vaimos viesti mitä mä lainasin. Jos ei enää rakasta toista, niin ei sitä suhdetta sillekää aleta rakentamaan että on vihaa toista kohtaan.

Ku puhutaan, että suhde loppui ku tunteet kuoli niin sillä tarkootetaan, että rakkaus kuoli, loppui. Hemmetti soikoon.

Enkä minä ehkä näin arkikielessä sanoisi, että minulla on tunteita työkaveriani tai naapuriani kohtaan mutta kyllä työkaverin ja naapurin kuolema koskettaisi minua.

Alkuperäinen kirjoittaja Pääsee helpommalla;29617846:
Data ei ikinä uskaltaisi myöntää astrolle, että ei olekaan noin tunteeton eksäänsä kohtaan.

Astro tietää että Data rakasti vaimonsa vielä silloinkin kun se juoksi vieraissa. Nyt hän nauttii kun Data joutuu esittämään ettei tunne mitään.

Minulle on eräs ihminen sanonut useita kertoja että voisi silmiään räpäyttämättä ampua exänsä jos ei joutuisi siitä vastuuseen- miten joku voisi oikeasti viedä lapsiltaan vanhemman? Miten ne tunteet voivat niin suuresti muuttua että rakkaus vaihtuu silmittömään vihaan eikä edes lasten takia koeteta olla väleissä, puukotetaan toista selkään hinnalla millä hyvänsä ja lapsethan siinä kärsii.

Astro tietää että Data rakasti vaimonsa vielä silloinkin kun se juoksi vieraissa. Nyt hän nauttii kun Data joutuu esittämään ettei tunne mitään.

Tämä onkin uutta tietoa. Miksi Astro on niin herkillä tuon exän suhteen? Jossain ketjussa sanoi että Datan ei häntä kannata moisella tiedolla häiritä jos on yhteydessä exäänsä esim. lasten asioiden tiimoilta. Lisäksi hän loukkaantuisi jos Data menisi lastensa äidin sairasvuoteen viereen. Jotenkin tuntuu sairaalloisen mustasukkaiselta ja käsittämätön on tämä kuvio tässä että sitten Data lastensa kustannuksella lähtee paikkaamaan Astron huonoa itsetuntoa. Miksi minusta tuntuu ettei tämä kaava nyt ole aivan normaali vaan tässä on paljon mukana vallankäyttöä, manipulointia ja surkeaksi heittäytymistä.

Aika surullista lukea näitä kirjoituksia, missä oikein korostetaan sitä, miten lasten toinen vanhempi on nyt eron jälkeen täysin yhdentekevä. Lasten henkinen koti ja turva on vanhempien välinen suhde. Vaikka olisi erottu, on upeaa ja hienoa, jos vanhemmat osaavat olla edelleen ystäviä ja välittää toisistaan.

Minkälaisen kuvan antaa lapsilleen, jos kylmästi toteaa, että nyt kun ollaan erottu niin teidän äitinne/isänne, jota ennen rakastin, on täysin yhdentekevä? Lapsena kokisin tuon todella pelottavana. Ei välittäminen kuole, vaikka romanttinen rakkaus kuolisikin. Eikä sen tarvitse.

Kertoo aika paljon henkisestä kypsymättömyydestä ja siitä, että kasvu ihmisenä on vielä kesken, jos ei kestä sitä, että puoliso voi vielä välittää entisestä puolisostaan ja lastensa vanhemmasta. Itse kokoisin mieheni aika lapsellisena, jos hänen pitäisi korostaa minulle, kuinka ex on ihan turha ja tarpeeton ja merkityksetön. Pitäisin miestäni vähäisempänä kuin tällä hetkellä.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Alkuperäinen kirjoittaja Pääsee helpommalla;29617846:
Data ei ikinä uskaltaisi myöntää astrolle, että ei olekaan noin tunteeton eksäänsä kohtaan.

Data ei ikinä valehtelisi minulle.

Ja mitä muuhun tulee:

flat,550x550,075,f.jpg

Koska:

River: Hello Sweetie.
The Doctor: What have you done?!
River: Well I think I just drained my weapons systems.
The Doctor: But this is fixed! This is a fixed point in time!
River: Fixed points can be rewritten.
The Doctor: No they can't, of course they can't! Who told you th— ?!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data
Astro, kukaan ei pystyisi sinua pitämään tyytyväisenä valehtelematta edes pikkuisen. Olet niin fanaattinen noissa asioissa. Kerrot itse romahtavasi mitä pienemmistä asioista ja olet riippuvainen miehestäsi.

Kuka tahansa ulkopuolinenkin näkee millainen dynamiikka teidän suhteessanne on. Data ei ehkä valehtele sinulle mutta joutuu muuttamaan totuutta tai jättämään paljon kertomatta jotta sinä et sekoa lopullisesti.

Astro, kukaan ei pystyisi sinua pitämään tyytyväisenä valehtelematta edes pikkuisen. Olet niin fanaattinen noissa asioissa. Kerrot itse romahtavasi mitä pienemmistä asioista ja olet riippuvainen miehestäsi.

Kuka tahansa ulkopuolinenkin näkee millainen dynamiikka teidän suhteessanne on. Data ei ehkä valehtele sinulle mutta joutuu muuttamaan totuutta tai jättämään paljon kertomatta jotta sinä et sekoa lopullisesti.

Totuuden muuttaminen on valehtelua.

Vastaan kysymyksiin totuuden mukaisesti, on kysyjän vastuulla kestää saatava tieto. Eikä hän romahtele minusta paljoa. Toki hän on tunteellinen, mutta minusta se on kiehtovaa erilaisuutta. Myös hänen huippunsa ovat korkealla.

En ymmärrä miksi minun tunteeni ovat niin vaikeita ymmärtää. Luulen sen johtuvan että kommentoijat ovat niin erilaisia ja ehkä pelkäävät parisuhteensa tulevaisuutta.

Toisaalta, lainaus INTP luonnekuvauksesta: "Once the INTP has committed themself to a relationship, they tend to be very faithful and loyal, and form affectionate attachments which are pure and straight-forward. The INTP has no interest or understanding of game-playing with regards to relationships. However, if something happens which the INTP considers irreconciliable, they will leave the relationship and not look back."

• Tykkää
Reactions: astrolabe
En ymmärrä miksi minun tunteeni ovat niin vaikeita ymmärtää. Luulen sen johtuvan että kommentoijat ovat niin erilaisia ja ehkä pelkäävät parisuhteensa tulevaisuutta.

Öh, siis mistä sä tuon vedit tähän. Ihmiset on erilaasia ja eri mieltä eikä kaikki ny ymmärrä tuota sun ja Astron kylmän tunteetonta suhtautumista exiin. Ei se kuitenkaa sitä tarkoota, että pelkääs oman parisuhteensa puolesta.

Mun mielestä aika surullista lukia, että ei tukisi aikuusia lapsiaan jos näiden toinen vanhempi makaas teholla kuoleman kielis. Mihin se lasten tukeminen katoaa lasten tultua aikuusiksi? Kyllä mun paappa tukee omia lapsiaan, hänellä ikää 90v. ja kaikki lapset yli 50v... Lapset on aina lapsia.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Öh, siis mistä sä tuon vedit tähän. Ihmiset on erilaasia ja eri mieltä eikä kaikki ny ymmärrä tuota sun ja Astron kylmän tunteetonta suhtautumista exiin. Ei se kuitenkaa sitä tarkoota, että pelkääs oman parisuhteensa puolesta.

Mun mielestä aika surullista lukia, että ei tukisi aikuusia lapsiaan jos näiden toinen vanhempi makaas teholla kuoleman kielis. Mihin se lasten tukeminen katoaa lasten tultua aikuusiksi? Kyllä mun paappa tukee omia lapsiaan, hänellä ikää 90v. ja kaikki lapset yli 50v... Lapset on aina lapsia.

Tuen aina lapsiani. Arvelin vain että he eivät tarvisisi minua sairasvuoteelle kädestä pitämään vanhempina. Toki. He juttelisivat kanssani asioista yms, mutta he saattaisivat jopa haluta olla kahden äitinsä kanssa aikuisina tuossa tilanteessa. Tukeminen on paljon muutakin kuin mennä sairasvuoteelle ja siinä ei ole merkitystä onko tuo sairasvuoteella oleva exä vai joku muu lapselle läheinen.

Minähän sanoin että lasten kautta.

Yhteistyössä