Katsotko oudoksuen aikuista, jolla on pyöräilykypärä päässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan. Itsekin käytän kypärää. Olen mieluummin sitten vaikka tyhmän näköinen kuin tyhmä... Minusta aikuisten on hyvä käyttää kypärää muutenkin, etenkin jos on lapsia. Miten lapsilta voi odottaa, että he käyttävät kypärää kun itse ei anna hyvää esimerkkiä? Kasvatuksessa vanhemman teot merkitsevät enemmän kuin sanat.

En katso. Mutta niitä aikuisia katson oudoksuen, jotka ajavat polkupyörällä se kypärä tangosta roikkuen :O Miksi raahata sitä kypärää mukana, jos ei käytä?

No en ole huomannut, että kukaan olisi minua oudoksuen tuijottanut, vaikka poljenkin kypärä päässä. Ja monesti kotimatkalla kun poikkeaa esim. maidon hakemaan kaupasta, niin en edes kaupassa jaksa riisua kypärää, eikä kukaan ole pidempään katsonut.

Katson paheksuvasti ihmisiä joilla ei ole kypärää, oli sitten lapsi tai aikuinen. Etenkin jos jonkun äiti ei käytä, siinä on itsekkyys huipussaan. Lapsi menettää äitinsä pahimmassa tapauksessa tyhmyyden takia.

En. Itse näytän aika tyhmältä omasta mielestäni kypärä päässä (ne eivät vaan mallaa mun päähän) mutta käytän aina pyöräillessä kypärää.
Pienenä kaaduin pyörällä pahasti. Silloin koulun ekaluokkalaisille lahjoittama pyöräilykypärä pelasti saamasta monttua otsaan. Omille lapsille on ehdoton kielto ajaa senttiäkään ilman kypärää.

Älyttömimmän näköistä on jos vastaan tulee perhe jossa lapsilla on kypärä mutta vanhemmilla ei.

Viimeksi juri katsoin kun kaksi äitiä oli lastensa kanssa pyöräilemässä, toisella äidillä oli ja lapsilla, mutta toisella äidillä pää paljaana. EI kauheasti anna arvoa omalle terveydelleen. Luulisi että se toinen äiti sanoisi jotain! Tyhmä mikä tyhmä, lisäksi huonoa esimerkkiä omalle ja kaverinsa lapselle!

Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki;26535519:
Älyttömimmän näköistä on jos vastaan tulee perhe jossa lapsilla on kypärä mutta vanhemmilla ei.

Näin just. Mulle tulee heti mieleen stereotypia, että äiti on turhamainen kana ja isä kuvittelee olevansa supermies ja täydellinen kuski kaikilla kulkuvälineillä.

Jos on kyse pyöräilystä, skeittaamisesta tai muusta lajista, joka kypärää vaatii - niin ei, en todellakaan oudoksu. Päin vastoin, ilmiselvää tyhmyyttä voin jäädä kummeksumaan - varsinkin jos pyöräilijän kyydissä on vielä lapsia.

En katso oudoksuen, mutta kieltämättä se on huvittavan näköstä kun aikuisella on pyöräilykypärä päässä.

Itse olen pyöräillyt koko elämäni ilman kypärää, ja pyöräilen loppuelämänkin ilman kypärää.

Miksei muuten autoilijoille ole määrätty kypärää? Eilen googletin vahingossa kuvan autoilijasta, jolla ei ollut enää päätä, tilalla oli vain veristä mössöä.

En katso oudoksuen, mutta kieltämättä se on huvittavan näköstä kun aikuisella on pyöräilykypärä päässä.

Itse olen pyöräillyt koko elämäni ilman kypärää, ja pyöräilen loppuelämänkin ilman kypärää.

Miksei muuten autoilijoille ole määrätty kypärää? Eilen googletin vahingossa kuvan autoilijasta, jolla ei ollut enää päätä, tilalla oli vain veristä mössöä.

No mä luulen että jos nykyajan auto ei anna suojaa kolarissa, niin siinä voimassa ei auta enään kypäräkään...

Koska autoilijalla on se turvavyö, jonka pitäisi estää pään lyömistä.

Itse kuulun siihen joukkoon ihmisiä, joiden hengen(?) kypärä on pelastanut. Sain elämäni ensimmäisenn sairaskohtauksen nuorena, kovaa vauhtia pyörällä ajaessa niin , että taju lähti. Kun heräsin, oli mustelmia, ruhjeita, pyörä hajalla ja särkynyt kypärä päässä, muttei mitään sen pahempaa. Enää en lähde ajamaan ilman kypärää.

[QUOTE="vieras";26535114]En todellakaan. Itsekin käytän kypärää. Olen mieluummin sitten vaikka tyhmän näköinen kuin tyhmä... Minusta aikuisten on hyvä käyttää kypärää muutenkin, etenkin jos on lapsia. Miten lapsilta voi odottaa, että he käyttävät kypärää kun itse ei anna hyvää esimerkkiä? Kasvatuksessa vanhemman teot merkitsevät enemmän kuin sanat.[/QUOTE]

Tälle peesi. Samaa olen itsekin joskus mielessäni pohtinut kun vastaan on tullut perheitä joissa lapsilla kypärät mutta vanhemmalla/vanhemmilla ei.

[QUOTE="hmmm";26537796]mä katson oudoksuen sellasia, jotka pyöräilee ilman kypärää... ja lapsikin ISOON ääneen aina kysyy, että miks tolla ei oo kypärää....[/QUOTE]

oletko käyttänyt kauan kypärä?