Kauan yskineiden lasten äidit (miksei isätkin)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Ap, onko muuten teidän suvussa astmaa tai allergiaa? Meidän tapauksessa minulla ja miehelläni ei ole kumpaakaan, mutta äidilläni ja veljelläni on, joten "sukurasitusta" kyllä löytyy... :(

Mulla on siitepölyallergia, miehen äidillä on astma, kuten oli myös mummollani. Eli sitä kautta sukurasitetta löytyy täältäkin.

Meillä lapsilla noilla oireilla aloitettiin molemmilla astmalääkitys. Yskä ei aina haitannut öisin vaan yskänpuuskia oli päiväaikaankin ja flunssat pitkittyivät aina monen viikon pituisiksi. Nyt jos yskä pitkittyy niin syypää melkein aina korvatulehdus tai poskiontelontulehdus.

Ystävän lapsella oli pitkittynyttä yskää ja syyksi paljastui kissa-allergia :/ Yskät hävis kun kissat annettiin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ystävän lapsella oli pitkittynyttä yskää ja syyksi paljastui kissa-allergia :/ Yskät hävis kun kissat annettiin pois.

Voi vitsit, tätä itse pelkään. Meillä on kaksi kissaa ja niillä on jo ikää niin paljon, etteivät sopeutuisi uuteen kotiin. Tulee kyllä kova paikka, jos kissoista täytyy luopua, kun yli 15 vuotta oon niitten kanssa elänyt. Mutta lasten terveys on ykkösasia, tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Voi vitsit, tätä itse pelkään. Meillä on kaksi kissaa ja niillä on jo ikää niin paljon, etteivät sopeutuisi uuteen kotiin. Tulee kyllä kova paikka, jos kissoista täytyy luopua, kun yli 15 vuotta oon niitten kanssa elänyt. Mutta lasten terveys on ykkösasia, tietenkin.

Nyt ehdottomasti tutkittava onko eläinallergiaa! Pitkittynyt allergia ja yskä altistavat takuuvarmasti myös astmalle. Se on kova paikka, mekin luovuimme koirastamme kun lapsella ilmeni allergia ja astma. Tänä päivänä on koiralle niin allerginen, ettei edes lääkkeiden kanssa voi oleskella samoissa tiloissa missä on koira :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Raivotar:
Ap, onko muuten teidän suvussa astmaa tai allergiaa? Meidän tapauksessa minulla ja miehelläni ei ole kumpaakaan, mutta äidilläni ja veljelläni on, joten "sukurasitusta" kyllä löytyy... :(

Mulla on siitepölyallergia, miehen äidillä on astma, kuten oli myös mummollani. Eli sitä kautta sukurasitetta löytyy täältäkin.

Voi harmin paikka. :(

Kissoista vielä sen verran. Meillä ei tietenkään ole kotona mitään lemmikkejä, mutta isäni luona on yksi "ulkokissa", joka käy vain satunnaisesti sisällä pyörähtämässä. Olimme isäni luona poikani kanssa viime kesänä lomalla reilut kaksi viikkoa. Kun olimme olleet siellä viikon verran, pojallamme alkoi kuiva yskä. Arvata siis saattaa, että sen yskän aihetti juuri se kissa. :( Allergialääkitys oli silloinkin jo päällä, mutta se ei näemmä riittänyt. Nyt on onneksi se astmalääkityskin olemassa, koska menemme sinne seuraavan kerran joulun viettoon... Saas nähdä miten kauan voimme siellä viipyä tällä kertaa... :|

Jos lapsi altistuu kokoajan sille mille on allerginen,puhkeaa astma ennemmin tai myöhemmin.
Minusta nyt olisi aiheellista tilata allergiakokeet,edes nuo yleisimmät,koira,kissa ja siitepölyt.

Tuo yskiminen rasittaa koko elimistöä.

Meillä esikoinen astmaatikko ja nelonen yskii satunnaisesti,infektioastma tyylistä.Astmaksi ei ole vielä puhkennut.

Rasitusoskillometriaan ollaan menossa.
Kunhan pysyis terveenä vaan!

Ens viikoksi varattu lääkäriaika, joten eiköhän asiat ala etenemään ja syy selviämään. Viime yö oli muuten pitkästä aikaa hyvä! Poika yski vain muutaman kerran ennen nukahtamista, eikä yhtään yskäpuuskaa tullut yön aikana. Herätessään yski vähän, mutta sekin meni nopeasti ohi. :)

Oon muuten itse koiralle allerginen, mutta en kissalle, kuten myös veljeni. Syynä on se, että ollaan lapsesta saakka altistuneet kissan eläinpölylle/hilseelle. Ja oon kuullut, että jotkut astmaatikot eivät saa oireita kissasta, vaikka koiraa eivät voi sietää. Toivon siis sydämestäni, että näin on myös pojan kanssa. Mutta kuten sanoin, lapsen terveys on tietenkin etusijalla.

Kiitokset teille kommenteista ja omien kokemusten kertomisesta!

Yhteistyössä