Kauanko antaisitte lapsen olla syömättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo me otettiin aikanaan käyttöön istuu 10min pöydässä syö tai ei, sit saa poistua, mutta jos temppuili niin tuli minuutti lisää. ensin väheni syöminen vielä entisestään. ja sit yhtäkkiä se söikin entiseen verrattuna jo aika usein. mä oon tyytyväinen jos se syö kotona pari kertaa lämpimän aterian ja koulussa pari kertaa.

nimittäin aiemmin kieltäytyi lähes joka kerta lämpimästä ruuasta. Minä käytinkin hänet lääkärissä ja useampaan kertaan neuvolan th:lla mittauttamassa hb:n ettei laske liikaa.

niin siis meillä lapsi kyllä söi aamu ja iltapalaa sikahyvin,mutta ei lämpimiä ruokia.
paitsi 2ruokaa . kyllä se siitä :)

Eli olen samalla linjoilla edellisten kanssa

Viekää se lääkäriin. Lapsihan huomaa että te vain uhkaatte. Ehkä lekuri onnistus puhumaan tytölle. Muuten sama kaava eli pöytään ja jollei me ni pois ja seuraavalla ruoalla lisää. Kaikki välinapsimiset pois ja herkut. Mun pojalla on ollu vääntöä 2v saakka. Nyt ollaan pisteessä että maistaa inhokkiruokaa hippusen ja syö sitten sen mikä maistuu. Aikasemmin ei maistanu edes pakolla. Me on menty mahollisimman vähäeleisesti ja annettu olla. Edistystä jo se että edes hitusen maistaa. Ehdoton pakotus vaan lisää vastarintaa.

Mun lapsi on poika myös.. :)

[QUOTE="mamma";26918085]Hyviä neuvoja on tullut. Minäkään en puhuisi lapselle ruuasta ruokapöydässä mitään. Ja syötävää tarjotaan vain aterioiden yhteydessä ei välpaloja. En kiinnittäisi mitään huomiota siihen syökö lapsi vaiko ei.
Mutta, keskustelisin kyllä vaikka sitten illalla kun hyvä hetki tulee, että oli hienoa kuin söit vähän ruokaa tänään. Siitä tulisi lapselle kuitenkin hyvää palautetta mutta se ei liittyisi siihen ruokailuhetkeen jolloinka voisi tulla vastareaktio ruokapöydässä.
Toivon todella että tuosta taistelusta ei ole vielä tullut pysyviä traumoja lapsellesi.[/QUOTE]

Usko pois,sitä minäkin toivon. Jotenkin särähti korvaan tuo lause,mitä ajoit sillä takaa? Syyllistämistä?

Kiitos varsinkin nimimerkille Jenni,sulta on tullut tosi hyviä ja konkreettisia neuvoja! :)

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26918129:
Muutamaan neuvojan kommenttiin vain huomio, että älkää PELOTELKO lääkärillä. Lääkärissä käynti tulisi esittää positiivisena asiana eikä rangaistuksena...
Ei se ole rangaistus, mutta kyllä 6-vuotiaalle voi kertoa että sairaalaan on pakko mennä jos ei syö ollenkaan. Koska ihminen ei sillä tavalla elä. Kyllä syömishäiriöisen kanssa onkin pakko mennä sairaalaan. Tosin ap:n tapauksessa lapsi syö muualla, joten ihan siitä tuskin on kysymys. Ihan samalla tavalla kerron lapselleni, että mitä tapahtuu jos ei huolehdi hampaistaan. En toki kerro mitään turhia kauhukertomuksia ja kehitä hammaslääkäritraumaa.

Mutta katteettomia uhkauksia toki ei kannata tehdä.

Viimeksi muokattu:
Ei se ole rangaistus, mutta kyllä 6-vuotiaalle voi kertoa että sairaalaan on pakko mennä jos ei syö ollenkaan. Koska ihminen ei sillä tavalla elä. Kyllä syömishäiriöisen kanssa onkin pakko mennä sairaalaan. Tosin ap:n tapauksessa lapsi syö muualla, joten ihan siitä tuskin on kysymys. Ihan samalla tavalla kerron lapselleni, että mitä tapahtuu jos ei huolehdi hampaistaan. En toki kerro mitään turhia kauhukertomuksia ja kehitä hammaslääkäritraumaa.

Mutta katteettomia uhkauksia toki ei kannata tehdä.

Tottakai pitää mennä, mutta silloin se sairaalaan meno ei ole rangaistus, vaan hyvä asia koska siellä saa hoitoa. Eli ei pelotella kuitenkaan

Yhteistyössä