Kauanko katson tätä ja mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies juo. Kotona ollessaan joka päivä. Tissuttelee, ei siis juo känniä. Siideri tai pari illassa. Polttaa. Ja polttaa. Nykyään liitelee yöt kavereiden luonaan ja tulee aamulla kotiin ja kun minä lähden töihin niin tuntuu pahalta jättää lapset miehelle, joka on 2h yöunilla siinä. :-( Yleensä ei juo kuin viikonloppuisin sillä on reissutyössä, mutta nyt joulun aikana ei ole ollut töitä.

Jotenkin vaan niin ahdistaa taas tämä tilanne. Viisi vuotta sahannut edestakaisin. Kerran vuodessa tapahtuu jotain, että hänkin "herää" miettimään että pitäisi muuttaa tapoja mutta sitten pikkuhiljaa ollaan aina samassa tilanteessa ja mulla ahdistaa! En arvosta itseäni enkä koe minua arvostettavan. Meillä on kolme pientä lasta. Hän on silloin kun on läsnä niin erittäin hyvä isä - paras! Mutta...

Miten opin hyväksymään tämän toisen alkoholinkäytön? Pakkohan minun on oppia hyväksymään ja elämään paremmin asian kanssa sillä ero ei tule kyseeseen. Väsyttää. Itsekäs hän on. Ja minä tyhmä. :-( Paha mieli eikä uusi vuosi tunnu hyvältä - yhtään.
 
Ei mulla nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin oppia hyväksymään. Olen tehnyt rajat. Lapset ei näe juomista (juo vasta kun nukkuvat) ja jos on humalassa niin menee "varastoon" nukkumaan ja tulee sieltä selvinpäin pois. Nyt vaan tullut sit jotain ekstraa.

Miten niin et katselisi? Mitä sitten tekisit ja miten perustelisit tekosi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin oppia hyväksymään. Olen tehnyt rajat. Lapset ei näe juomista (juo vasta kun nukkuvat) ja jos on humalassa niin menee "varastoon" nukkumaan ja tulee sieltä selvinpäin pois. Nyt vaan tullut sit jotain ekstraa.

Miten niin et katselisi? Mitä sitten tekisit ja miten perustelisit tekosi?

en katselis tollasta miestä. pitää olla järkevä suhtautuminen alkoholiin, muuten en miehekseni edes ottaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin oppia hyväksymään. Olen tehnyt rajat. Lapset ei näe juomista (juo vasta kun nukkuvat) ja jos on humalassa niin menee "varastoon" nukkumaan ja tulee sieltä selvinpäin pois. Nyt vaan tullut sit jotain ekstraa.

Miten niin et katselisi? Mitä sitten tekisit ja miten perustelisit tekosi?

en katselis tollasta miestä. pitää olla järkevä suhtautuminen alkoholiin, muuten en miehekseni edes ottaisi.

Mutta kun. Itselläni oli erilainen suhtautuminen silloin kolmetoista vuotta sitten kun yksiin mentiin ja nyt se on muuttunut. Mutta mies ei ole muuttunut samaan vauhtiin minun kanssani, luonnollisesti. Hyväksyin siis aikaisemmin, mutta en osaa hyväksyä enää. :-(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla nyt ole muuta vaihtoehtoa kuin oppia hyväksymään. Olen tehnyt rajat. Lapset ei näe juomista (juo vasta kun nukkuvat) ja jos on humalassa niin menee "varastoon" nukkumaan ja tulee sieltä selvinpäin pois. Nyt vaan tullut sit jotain ekstraa.

Miten niin et katselisi? Mitä sitten tekisit ja miten perustelisit tekosi?

en katselis tollasta miestä. pitää olla järkevä suhtautuminen alkoholiin, muuten en miehekseni edes ottaisi.

Mutta kun. Itselläni oli erilainen suhtautuminen silloin kolmetoista vuotta sitten kun yksiin mentiin ja nyt se on muuttunut. Mutta mies ei ole muuttunut samaan vauhtiin minun kanssani, luonnollisesti. Hyväksyin siis aikaisemmin, mutta en osaa hyväksyä enää. :-(

Niin...sepä onkin kurjempi juttu.mutta jos ei hän itse halua muuttaa tapojaan, tai on kykenemätön ajattelemaan muita, niin onko siinä mitään järkeä kenenkään kannalta? vaikeita asioita.. en voi toivoa sulle voimia asioiden selvittämiseen.
 
Minä olen nyt kyllä hieman järkyttynyt siitä, että TE otelle OIKEASTI sitä mieltä, että minun pitäisi miettiä EROA??? Niinkö? On totta, että silloin minulla voisi olla helpompaa tietyiltä osin, mutta lapset menettäisivät todella paljon! Ja itsekin. Mies on kuitenkin hyvä silloin kun ei ota.



 
Älä hyväksy kohtuutonta alkoholin käyttöä. Se määrä vaan kasvaa ja kasvaa... Joskus voi toki ottaa känninkin ja tietysti saunakaljan / -siiderin, mutta.. Itse olen teininä sitä homman karkaamista katsonut ja on vika asia, mitä lapsilleni tahdon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen nyt kyllä hieman järkyttynyt siitä, että TE otelle OIKEASTI sitä mieltä, että minun pitäisi miettiä EROA??? Niinkö? On totta, että silloin minulla voisi olla helpompaa tietyiltä osin, mutta lapset menettäisivät todella paljon! Ja itsekin. Mies on kuitenkin hyvä silloin kun ei ota.
Tao sitten jarkee sen ukon paahan alaka vain silittele sita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilttiketjun varamies:
Älä hyväksy kohtuutonta alkoholin käyttöä. Se määrä vaan kasvaa ja kasvaa... Joskus voi toki ottaa känninkin ja tietysti saunakaljan / -siiderin, mutta.. Itse olen teininä sitä homman karkaamista katsonut ja on vika asia, mitä lapsilleni tahdon.

Mutta mikä on kohtuutonta? Minähän tässä olen se, joka tämän ongelmana koen, ei mies. Hänen mielestäänhän mitään ongelmaa tässä ei ole. Ja lapsethan eivät tästä mitään tiedä. Työviikkoinhan määrä on 4-6 siideriä viikonloppuna ja tällaisinä "lomaviikkoina" joka ilta pari. Onko se nyt niin paljon - EI! Minä tässä olen se ongelma, miten te saatte tämän kuulostamaan siltä, niinkuin miehen alkon käyttö olisi liiallista - eikai se sitä ole? Monta kertaa olen laskenut meneekö riskikäytön yli eikä mene. Silloin olisi saanut perusteita pyynnöilleni himmatakäyttöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen nyt kyllä hieman järkyttynyt siitä, että TE otelle OIKEASTI sitä mieltä, että minun pitäisi miettiä EROA??? Niinkö? On totta, että silloin minulla voisi olla helpompaa tietyiltä osin, mutta lapset menettäisivät todella paljon! Ja itsekin. Mies on kuitenkin hyvä silloin kun ei ota.
Tao sitten jarkee sen ukon paahan alaka vain silittele sita!

Ai kiristys, uhkailu ja lahjonta? En oikeasti tiedä, mitä sanoa. Mitä minä voin sanoa. Että voin huonosti enkä jaksa katsoa tuota? Ja mitä sitten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilttiketjun varamies:
Älä hyväksy kohtuutonta alkoholin käyttöä. Se määrä vaan kasvaa ja kasvaa... Joskus voi toki ottaa känninkin ja tietysti saunakaljan / -siiderin, mutta.. Itse olen teininä sitä homman karkaamista katsonut ja on vika asia, mitä lapsilleni tahdon.

Mutta mikä on kohtuutonta? Minähän tässä olen se, joka tämän ongelmana koen, ei mies. Hänen mielestäänhän mitään ongelmaa tässä ei ole. Ja lapsethan eivät tästä mitään tiedä. Työviikkoinhan määrä on 4-6 siideriä viikonloppuna ja tällaisinä "lomaviikkoina" joka ilta pari. Onko se nyt niin paljon - EI! Minä tässä olen se ongelma, miten te saatte tämän kuulostamaan siltä, niinkuin miehen alkon käyttö olisi liiallista - eikai se sitä ole? Monta kertaa olen laskenut meneekö riskikäytön yli eikä mene. Silloin olisi saanut perusteita pyynnöilleni himmatakäyttöä.

:o okei ihan sama...pidä huolta =)
 
PORSA!!!! Mitä mieltä sinä oikeasti ole? En saa noista..."okei" viesteistäsi selvää! Siis oletko sitä mieltä että tuo määrä on paljon? Auttakaa! Olen ihan solmussa ja mietin, että olenko jo jotenki sokaistunut tuolle asialle enkä näe selvästi mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä voin vaatia ja mitä en!!!
 
[
Mutta mikä on kohtuutonta? Minähän tässä olen se, joka tämän ongelmana koen, ei mies. Hänen mielestäänhän mitään ongelmaa tässä ei ole. Ja lapsethan eivät tästä mitään tiedä. Työviikkoinhan määrä on 4-6 siideriä viikonloppuna ja tällaisinä "lomaviikkoina" joka ilta pari. Onko se nyt niin paljon - EI! Minä tässä olen se ongelma, miten te saatte tämän kuulostamaan siltä, niinkuin miehen alkon käyttö olisi liiallista - eikai se sitä ole? Monta kertaa olen laskenut meneekö riskikäytön yli eikä mene. Silloin olisi saanut perusteita pyynnöilleni himmatakäyttöä.[/quote]

Jeps, meilläkin se oli ansin kotiväellä yksi kalja illassa ( että rentoutuu), sitten vkl enemmän ja arkenakin pari kun "on niin hyvän makuista" ja sitten vähitellen.. Eipä olla juhlapyhina mummilassa, ei. Lahjoja ei lapsenlapset saa, kun ei ole rahaa jne... Surullista, mutta minä olen luovuttanut. On kait se nyt ongelma miehelläkin, jos on kylillä lähes aamuun ja jää nukkumaan lasten kanssa, kun sinä menet töihin. rakasta ja usko, mutta älä pety.
 
Vilttiketjun varamies. Totta. Tuo pitää muistaa, että ei ole oikein lapsia kohtaan, että huitelee yöt eikä jaksa niiden kanssa sitten olla. Kiitos tuosta viestistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
PORSA!!!! Mitä mieltä sinä oikeasti ole? En saa noista..."okei" viesteistäsi selvää! Siis oletko sitä mieltä että tuo määrä on paljon? Auttakaa! Olen ihan solmussa ja mietin, että olenko jo jotenki sokaistunut tuolle asialle enkä näe selvästi mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä voin vaatia ja mitä en!!!

niin mä olen edelleen sitä mieltä,että ongelma on ,jos sulla ongelma on!
Eikö niin? Jos sä et ole tyytyväinen elämääs, niin voiko esim. lapsesi silloin olla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
PORSA!!!! Mitä mieltä sinä oikeasti ole? En saa noista..."okei" viesteistäsi selvää! Siis oletko sitä mieltä että tuo määrä on paljon? Auttakaa! Olen ihan solmussa ja mietin, että olenko jo jotenki sokaistunut tuolle asialle enkä näe selvästi mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä voin vaatia ja mitä en!!!

niin mä olen edelleen sitä mieltä,että ongelma on ,jos sulla ongelma on!
Eikö niin? Jos sä et ole tyytyväinen elämääs, niin voiko esim. lapsesi silloin olla?

Nonni. Ja nyt tuli itku. Juu. Tätä minä kai nyt sitten hain. Jonkunlaista vastausta ja nyt se taisi tulla. Mulla on ongelma ja miehen pitää kyetä vähintää kompromisseihin jotta me voidaan yhdessä toimia tän perheen ja toistemme hyväksi. En voi hyvin ja vaikka lapset eivät tiedä syytä niin kai sitten saattavat kuitenkin rivien välistä lukea jotain. Kiitos. Koitan puhua miehelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
PORSA!!!! Mitä mieltä sinä oikeasti ole? En saa noista..."okei" viesteistäsi selvää! Siis oletko sitä mieltä että tuo määrä on paljon? Auttakaa! Olen ihan solmussa ja mietin, että olenko jo jotenki sokaistunut tuolle asialle enkä näe selvästi mikä on oikein ja mikä väärin ja mitä voin vaatia ja mitä en!!!

niin mä olen edelleen sitä mieltä,että ongelma on ,jos sulla ongelma on!
Eikö niin? Jos sä et ole tyytyväinen elämääs, niin voiko esim. lapsesi silloin olla?

Nonni. Ja nyt tuli itku. Juu. Tätä minä kai nyt sitten hain. Jonkunlaista vastausta ja nyt se taisi tulla. Mulla on ongelma ja miehen pitää kyetä vähintää kompromisseihin jotta me voidaan yhdessä toimia tän perheen ja toistemme hyväksi. En voi hyvin ja vaikka lapset eivät tiedä syytä niin kai sitten saattavat kuitenkin rivien välistä lukea jotain. Kiitos. Koitan puhua miehelle.

Tee se. Ja hyvää alkavaa vuotta sinne :heart: kyllä kaikki järjestyy.
 
Kiitos! Niin, niin kai. Toivottavasti. Kiitos. Pienestä se on kiinni joskus, kiitos kun vastasit mulle, ei ollut turhia nämä viestit! Nyt itken ja menen lasten viereen nukkumaan. Hyvät uudet vuodet teillekin...poikasakkia näky sullakin olevan, kun profiiliasi katsoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos! Niin, niin kai. Toivottavasti. Kiitos. Pienestä se on kiinni joskus, kiitos kun vastasit mulle, ei ollut turhia nämä viestit! Nyt itken ja menen lasten viereen nukkumaan. Hyvät uudet vuodet teillekin...poikasakkia näky sullakin olevan, kun profiiliasi katsoin.

Eipä kestä..hyvä jos joskus voi ihmistä auttaa vähän edes, vain sanomalla oman mielipiteen..
JUU; meillä kaikki pojat nukkuu jo (mies mukaanlukien) se ei ole meidän historian aikana jaksanut kertaakaan valvoa vuoden vaihtumiseen saakka.. :D minä yksin odottelen että pahin pauke lakkaa, oon nääs herkkäuninen.
 

Yhteistyössä