Kauhea parku aina kun mies lähtee töihin.. Olenko täysi penikka?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja by-hyy-yy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ellien moderaattori:
Kirjoitellaanpas hieman ystävällisempään sävyyn - syyttelyitä ei kukaan kaipaa apua pyytäessä, joten hyvät neuvot esiin!

Ihan ok, että törky siivotaan pois, MUTTA (!) Aika ärsyttävä piirre sinulla, moderaattori, puuttua ja opastaa aikuisia ihmisiä kuinka kirjoitellaan. Mieleen tulee jokin kommunistivaltio tyyliin "isoveli valvoo". Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä moderoiduisssa viesteissä oli?

Muutenkin, palsta on aikuisten ihmisten keskustelupalsta. Ihmiset jotka eivät ole esim. holhouksen alaisia, tietävät, että netissä saattaa saada henkisesti selkäsaunan, mutta vieraiden ihmisten juttuja ei nyt niin kovin vakavasti kannata ottaa. Jos ottaa, niin voisi ihan tykönänsä miettiä, olisiko syytä napsauttaa netti kiinni, eikä avautua niin paljon kun se kritiikin sietokyky on nolla.

Ap on selkeästi yhteiskunnan loinen -mitäpä asiaa kaunistelemaan ja laiskaa ihmistä enempää paapomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ellien moderaattori:
Kirjoitellaanpas hieman ystävällisempään sävyyn - syyttelyitä ei kukaan kaipaa apua pyytäessä, joten hyvät neuvot esiin!

No kaikkea sitä näkee! Ruma asia ei rakentavan neuvon kohteeksi muutu millään sanakäänteillä.

Kun nyt moderaattori on päättänyt asettaa palstalle kirjoittajat mahdottomaan tilanteeseen, niin olisi voinut saman tien ohjeistaa senkin, kuinka kirjoitetaan maailmoja syleilevällä kukkahattukielellä, että ap:n tulisi hankkia itselleen apua välittömästi ja alkaa ottaa vastuuta itse omasta elämästään?!

Alkuperäinen ongelmani oli vain tuo, että en kestä olla yksin ja siitä aloin kysymään. kerroin avoimesti elämästäni, enkä arvannut, että saisin näin kovaa arvostelua. Myönnän, itsekin laitoin pari tyhmää kommenttia, koska pahoitin mieleni.

Mutta tuo yksinoleminenkin.. Miettikääpä te kaikki sellaista tilannetta, että itse olisitte yli kaksi vuotta kaikki viikot yksin kotonanne puolison ollessa kaukana maailmalla. Näkisitte vain viikonloppuisin noin. puolitoista vuorokautta. Ajatelkaa oikeasti olisiko sitä helppo kestää?

Olen myös miettinyt ovatko ihmiset nykyään jotenkin erityisen kovia ja vailla empatiakykyä, kun tässäkin keskustelussa kiivaaksi puheenaiheeksi on noussut vain raha ja sen käyttö ja minun "loisiminen". Tuntuu, että vain rahalliset kysymykset herättävät ihmisissä aina kiivasta keskustelua.

Ja niistä ulosottoveloista.. Osa niistä vanhenee ja poistuu vuosien varrella. Osa ei. Esim. verot ei poistu minnekään ja tiedän, että joskus ne on maksettava jollakin konstin.

Monet naiset ja miehet elävät arkea yksin tai lasten kanssa, so? Kliseisesti voisi sanoa, että hanki elämä. Kaikilla ei ole puolisoa lainkaan ja hyvin osaavat elää yksin. Aina.

Eikö oikeasti yhtään hävetä olla muiden elätti ja vielä kehtaat puolustella itseäsi? Mietitkö koskaan, kuinka yhteiskunta pyörisi jos kaikki olisivat kaltaisiasi loisia? Mietitkö koskaan, että jos te yhteiskunnan elätit antaistte oman panoksenne tähän Suomi nimiseen firmaan, niin oikeasti apua tarvitsevat, esim lasten psykiatrinen hoito saisi huomattavasti enemmän varoja käyttöönsä.

Joo ja vielä empatiaa ja voimahaleja...

olen kummastunut, kuinka kiihkeitä vihantunteita tämä elämäntyylini täällä aiheuttaa. Ehkä se on suomalainen "ongelma". Monissa maissa ulkomailla on täysin normaalia, että nainen on kotona miehen elätettävänä ja ei välttämättä tee paljon yhtään mitään. En nyt väitä, että se juuri ihanne olisi, mutta olen useinkin ihmetellyt, kuinka suomessa on ajatus että kaikkien pitäisi vain käydä töissä raataa niska limassa kaikki päivät, varmaan mielellään myös yötkin. Kaikkien pitäisi mennä samaa rataa: opiskelut, valmistumiset, työt, omakotitalo, kaksi lasta, kesämökki, eläke jne.Suomi on niin työkulttuurinen maa, mikään muu ei täällä anna arvoa ihmiselle kuin työnteko. Sitten olet hyvä, kun sinulla on vähintään kaksi tutkintoa ja teet työtä perse pitkällä (anteeksi vain..) mutta onko työnteko se koko elämä?

Sinun tyylisi on vieroksua töitä, ettet joutuis maksamaan itseaiheuttamiasi velkoja. Ihan voit loisia vapaasti ilman kommentteja jos pystyt olemaan vaatimatta yhteiskunnalta mitään. Voitko perustella, miksi minun ja monien muiden pitäisi sinua elättää?

Mikä sinun arvosi on mielestäsi? Mitä teet, että sinua voisi arvostaa?

Kuule, mitä järkeä minun on mennä töihin jos palkkaa ei jää käteen juuri ollenkaan? Ja mitä työtä edes saisin, kun ei koulutusta tai ammattia ole? Ei se motivoi työelämään menemään. Ja yhteiskunnalta en ole vaatinut mitään suoranaisesti niin kauan kuin mieheni haluaa minua elättää. Ja te ette minua elätä, se on selvä se!

Oletko häiriintynyt ihminen? Oletko joku katkera työanarkomaani, jonka mielestä ihmistä voi arvostaa vain jos hän tekee työtä? Minun arvoni on tasan tarkkaan minä itse ihmisenä, eikä se määräydy siitä olenko töissä vaiko en! Ja mitä teen, että minua voisi arvostaa? No, en tasan tarkkaan mitään sen vuoksi! Minä olen MINÄ ja siinä on tarpeeksi arvostettavaa ja joka ei arvosta niin ei ole minun ongelma!

Vaikutat hyvin kylmältä ja katkeralta ja materiaaliselta ihmiseltä. Ei ole kaikki sinullakaan Lillukka hyvin. Olet onnettoman oloinen.

Koska ap:n elättää hänen miehensä, hän ei ole yhteiskunnan loinen. Kyseessä on heidän perhepoliittinen ratkaisunsa, joka ei muille kuulu millään tavalla. Monissa maissa yhteiskunta pyörii vaikka toinen puolisoista on kotona ja vain toinen käy töissä ja elättää molemmat/koko perheen. Esim Saksassa kotirouva-perinne taitaa olla vielä voimissaan hyvinkin.

Se, että hiedän suhteessaan on muita sairaita piirteitä, on taas ihan toinen asia.

Jos ap:n elämä on tyhjää ilman mitään tekemistä, on selviö. Kuka tahansa ahdistuisi jos pari vuotta katselisi vain seiniä ympärillään.

Ap hyvä. Ihan oman mielenterveytesi takia sinun kannatttaa hankkia elämääsi muutakin sisältöä kuin miehesi. Jos ansiotyö ei kiinnosta, niin miten olisi vaikka hyväntekeväisyys?

Alkuperäinen kirjoittaja by-hyy-yy:
Ja niistä ulosottoveloista.. Osa niistä vanhenee ja poistuu vuosien varrella. Osa ei. Esim. verot ei poistu minnekään ja tiedän, että joskus ne on maksettava jollakin konstin.

Tämä kyllä kuuluu siihen kategoriaan jota minun on vaikea ymmärtää. Lienen saanut vanhanaikaisen kasvatuksen, kun minusta veloistaan on vastattava.

Et vaadi suoranaisesti mitään, mutta varmasti käytät veroilla tuotettuja palveluita. Mm. terveydenhuolto, poliisi, palokunta, tiet, tuleva eläkkeesi, ym, ym.

Ajatusmaailmasi, on se asia jonka vuoksi minä en sinua arvosta pätkääkään.

Sinä määrittelet minut kylmäksi, katkeraksi materialistiksi sen takia, etten halua paapoa yhteiskunnan loisia? Otappa se järjenhippunen käyttöösi ihan täysteholla.

Mikä sinua estää menemästä kouluun ja opiskelemaan itsellesi ammatti? Ai juu, se asenne, että työ ei ole kivaa.

Miten ja millä tavoin ajattelit elää jos ja kun miehesi löytää reissuiltaan naisen itselleen tai huomaa että hänen on mukavampi elellä itsekseen?

Kiitos. Puhuit asiaa. Kyllähän se niin on, että minulla pitäisi tietenkin olla muutakin sisältöä kuin mieheni. Välillä olikin ja paljonkin, kun minulla oli se oma yritys. Sen jälkeen on tietysti sitten vain ollut mieheni elämäni sisältönä ja ilona. Sekin on kait vain hyväksyttävä, että tavalliset työt ei minua kiinnosta. Olen kyllä jo suunnitellut yhtä juttua jota voisin tehdä kotona ainakin alkuun. Kotona yksin oleminen vain ahdistaa, joten en tiedä saisinko tarpeeksi motivaatiota värkätä kotona mitään.

Niin ainahan voi opiskella vaikka kuinka olisi peruskoulu pohja. Siinä menee hyvinkin 3-4v jos oikean ammattitutkinnon hankkii.
Samalla näkee vähän muutakin kuin sen oman ja puolisonsa naaman.
Se että saksalla tms. mailla on varaa pitää rvat kotona on ihna eri asia kun että ap. tietoisesti on hommannut yhteiskunnan maksamaan omat velkansa ja aikoi hankkia jopa lisää.
Siinä mielessä opiskelu ja ihan normaalit kotitaloustaidotkin ovat ihan hyvä pohja kokeilla uudelleen vaikka sitä hienoa yrittäjyyttä.
Toisalta en ymmärrä näitä "yrittäjiä " joita ap. ja näköjään miehensäkin edustaa jos yrittäminen tapahtuu harmaalla taloudella että ei makseta velkoja ja loput jätetäänkin sitten muiden yrittäjien niskoille maksettavaksi. Useinhan yrittäjä toimii toisen yrittäjän kanssa. Kun jätät maksamatta velkasi toiselle se toinenkin ajautuu velkoihin - tai tekee teidän 2 edestä töitä maksaakseen verottajalle.
Näin ollen ei tämä nyt mikään päänsilittely paikka ole. Itse käyn ihmisten luona jotka eivät pysty liikkumaan kodistaan ilman apua, ja sitten on näitä jotka istuvat seinän sisällä ja vaan odottavat että se toinenkin harmaatalous "isi" tulee kotiin ja ostaa karkkia..
Pakko sanoa että on ymmärtäminen nyt vähän heikkoa, kun näkee oikeasti apua tarvitsevia päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lillukka-:
Et vaadi suoranaisesti mitään, mutta varmasti käytät veroilla tuotettuja palveluita. Mm. terveydenhuolto, poliisi, palokunta, tiet, tuleva eläkkeesi, ym, ym.

Ajatusmaailmasi, on se asia jonka vuoksi minä en sinua arvosta pätkääkään.

Sinä määrittelet minut kylmäksi, katkeraksi materialistiksi sen takia, etten halua paapoa yhteiskunnan loisia? Otappa se järjenhippunen käyttöösi ihan täysteholla.

Mikä sinua estää menemästä kouluun ja opiskelemaan itsellesi ammatti? Ai juu, se asenne, että työ ei ole kivaa.

Miten ja millä tavoin ajattelit elää jos ja kun miehesi löytää reissuiltaan naisen itselleen tai huomaa että hänen on mukavampi elellä itsekseen?

Olet saivartelija. Minä inhoan sinunlaisiasi ihmisiä ja sinulta en mitään arvostusta edes halua, en minäkään arvosta sinua! Joskus voit kuule olla itsekin avun tarpeessa, joten ei kannattaisi olla niin rehvakas. Ja sinä et minua paapo, et nyt etkä ikinä! Paina se mieleesi, että mieheni rahoilla ehkä loisin enkä kenenkään muun!

Ja etpä sinä paljon tiedä meidän asioista. Ihan nauratti mitä kirjoitit. Mieheni ei tule koskaan jättämään minua. Sen hän kertoo joka päivä, kuin myöskin sen kuinka paljon hän minua rakastaa ja olen hänelle elämänsä tärkein asia. Mieheni on sillä tavalla vanhanaikainen ihminen, että jos jotain lupaa niin sen pitää. Kun hän on minun kans alkanut niin hän ei jätä. Ja sehän sinua varmaan harmittaa ;)

Kirjoita mitä kirjoitat, sinun kanssa keskusteluni päättyy tähän!

Suomessa nämä kaikki yhteiskunnan edut ova lakisääteisesti kaikkien käytettävissä, ihan tuloista tai työpanoksesta riippumatta.

Meidän yhteiskuntarakenteeseemme ei kuulu arvottaa ja jakaa palveluja suhteessa tulotasoon tai työpanokseen.

Pit, perhepoliittinen asia -kyllä. Mutta asenne on sairas, kun ap jopa toivoo että myös mies jättäytyisi kotiin eikä kävisi töissä hänkään.

Tuollainen juonne meni minulta ohi. Kyllä, ap:n asenne elämään on sairas ja hänen tulisi alkaa vastata omasta elämästään, veloistaan ja omasta onnestaan.

Näistä olen samaa mieltä.

Kiva, että toin naurua sinun elämääsi. Vakavasti, ihmisen voi menettää monin tavoin. Siinä ei paljon lupaukset paina.

Juu, ne on kivoja jotka silittää päätä ja ne ei jotka potkivat persuksille. Emmäkään enää leiki sun kanssa, heh.

Ja vielä, kyllä sinä loisit yhteiskunnan varoilla ihan tuplasti kun et hoida normivelvoitteitasi. Näin se asia vaan menee, poljet sinä sitten jalkaasi kuinka pontevasti tahansa ja saat niitä itkuraivareitasi.

Alkuperäinen kirjoittaja -pit:
Pit, perhepoliittinen asia -kyllä. Mutta asenne on sairas, kun ap jopa toivoo että myös mies jättäytyisi kotiin eikä kävisi töissä hänkään.

Tuollainen juonne meni minulta ohi. Kyllä, ap:n asenne elämään on sairas ja hänen tulisi alkaa vastata omasta elämästään, veloistaan ja omasta onnestaan.

Näistä olen samaa mieltä.

"Minun unelma olisi varmaan, että mies jäisi/joutuisi eläkkeelle ja olisi kanssani yötä päivää ja koko ajan. Se sopisi vallan hyvin. " Tämä ap:n tekstiä josta paistaa tuo asennevammaisuus sekä minä-minä ja minun hyvinvointini.

Kirjoitit ettei välillänne ole seksiä! Harva mies tyytyy olemaan ilman seksiä. Oletko kysynyt mieheltäsi miten hän tyydyttää seksitarpeensa? Onko matkoilla oikea nainen, jolta saa tarvitsemansa? Miksi et anna hänelle seksiä?

Teillä on tosi outo suhde! En ole ikinä kuullut liitosta jossa ei ole ikinä seksiä. Onko sitä ollut koskaan välillänne?

Voi pyhä sylvi!!!

Ap, mietippä sitä jos miehesi kuolee ennen sinua, vaikkei se sitä toista naista hankkisikkaan.Mitäpä sitten eteen? Menetkö töihin?

Miten voit vaan maata paikallasi päivät pitkät ja sylkeä kattoon? Eikö selkäsi kipeydy jo moisesta... =) Minun mielestäni olisi vähintä mitä voisit tehdä kun miehesi kerta teidät elättää, on että HOITAISIT KOKONAAN KODIN TALOUDEN! Siis laittaisit ruuat, kävisit kaupassa, siivoaisit ja pitäisit miestäsi hyvänä...antaisit pilluakin silloin tällöin ja pyöräyttäisit ehkä pari muksua kullallesi.Silloin voisin teidän elämänmenoanne jotenkin ymmärtää.

Mitä tulee yksinolemiseen, esim. Suomessa on erään tilaston mukaan miljoona sinkkua. Monilla on työ ja vielä lisäksi lapsia kasvatettavana. Moni on ongelmiensa kanssa varmaan tosi yksin.
Itsekin olen elänyt yksineläjän elämää jo monta vuotta. Minulla ei ole tällä hetkellä perhettä, ei sukulaisia lähellä(lähin omainen asuu 500 km pääsä), ei kissaa eikä koiraa, ei miestä eikä muksua. Mutta minulla on työpaikka ja ihania työkavereita. Paljon parjatusta ja huonopalkkaisesta hoitotyöstä saan elantoni, tyydytystä työstä ja mukavia ihmissuhteita. Vapaa-ajan voin viettää omien asioiden parissa. Suosittelen ap:llekin raakaa työtä elämän uudelleen rakentamiseksi.

Noin yleisellä tasolla en näe mitään väärää olla työelämän ulkopuolella, joko eläkkeen, puolison eläkkeen, puolison palkkatulojen, puolison varallisuuden tai oman varallisuuden turvin.

Kotona oleilu ei edes velvoita tekemään kotitöitä kautta lapsia, jos tämä toimintamalli molemmille puolisoille sopii.

Tämän voi minusta jättää keskustelun ulkompuolelle. Jos ap:n miehelle asia sopii, niin mitäs me siitä.

Liiallisuuksiin mennään siinä, että ap ei selkeästi kykene suoriutumaan mistään ilman miestään, eli suhde on invalidisoinut hänet täysin ja elämänhallinta on täysin hukassa.

Sinun on ap oikeasti löydettävä omaa sisältöä elämääsi. Itse suosittelisin, että hakisit ammattiapua ja rupeaisit mietiskelemään velkojesi maksua ja sitäkautta hankkisit oman elämäsi takaisin.

Valitettavasti et ole mikään erkoistapaus, vaan sinuun pätevät samat lainalaisuudet kuin muihinkin, eli tehdyistä virheirheistä on kannettava vastuunsa.