Kauhee olo (perheestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PahaSilmä

Vieras
Mies on tänän töissä, joten meillä on tosi tylsää. Soitin äidille ja kysyin, että voisinko mennä niille käymään tänään. Ehdotin, että jos käy, niin käytäisiin miehen työpaikalla sovittamassa lapselle yhtä haalaria, onko se sopiva. Äiti sanoi, että isä varmaan lähtee.

Isä sanoi, ettei voi lähteä, koska hänelle on tulossa ihmisiä (asiakas) tänään kylään. Niitä asiakkaita käy melkein joka päivä.No sanoin, että ei se mitään, kai voin silti tulla. Isä lupasi käväistä hakemassa minut ja lapset.

Äiti tuli puhelimeen ja sanoi, että jos olen heti paikalla valmis, niin hän voi lähteä sovittamaan sitä haalaria minun kanssa, mutta hänellä on tunti aikaa. Sanoin, että ei sitä ole pakko käydä sovittamassa, enkä ole heti valmis kuitenkaan.

No sitten se sanoi että "KUN MÄ EN HALUA TEITÄ TÄNÄÄN TÄNNE SISÄÄN OLLENKAAN! Kun mulla on lahjat tässä tekeillä enkä viitsi niitä siivota teidän takia."
Mua rupes itkettämään ja sanoin, että ei se mitään, ei me tulla sitten tänään.

Mä laitoin puhelimen kiinni, kun mua ahdisti niin kovin. Hetken päästä äiti tuli pimpottelemaan ovelle ja huuteli luukusta. Mutta en mä avannut. Mua vaan ahdisti se ajatus, että se tulis sisään ja ihmettelis, että miksi mä en oo valmis ja hoputtais ja puolustelis.

Kai mä tein sitten väärin, kun en avannut ja suljin puhelimen, mutta en mä paljoo parempaan nyt pysty.

nnnooo... joskus on tollasia hetkiä ite kullakin! :hug: ehkä hieman teit kärpäsestä härkäsen,.. on munki äiti monestikki sanonu että ei sovi nyt tulla kylään, millon on ollut joku vieras sielä, millon äiti on vaan halunnut levätä..ei siittä kannata loukkaantua!! onhan sullakin joskus sellasia päiviä, että hommaa on vaikka muille jakaa ja ei kertakaikkiaan voi/ehdi sit keskittyyn mihinkään "ylimääräseen"... :) :hug:

No jos sillä kerran oli lahjojen paketointi suunniteltu tälle päivälle niin mitä ihmettä sä siitä suutut. Oisit iloinen, että TEILLE on tulossa lahjoja. Ei se ihan mulkku voi olla...

Mä en ymmärrä taas sitä että omille vanhemmille ei sais mennä silloin kun haluaa. Itse vierailen melkein päivittäin koko konkkaronkan kanssa isälläni ja erikseen äidilläni. Eikä koskaan ole sanottu että ei saa tulla nyt.. Oli yö tai päivä niin sinne saa mennä. :heart:

Joo, aika pahasti sanoi äitisi, mutta mielestäni hyvän syyn vuoksi. Olisi tosin voinut sanoa tuon jo ihan alkuun, niin ei olisi herätellyt sun toiveita vierailusta. Ja onhan kaikilla kyllä oltava mahdollisuus valita ajankohdat, joilloin haluavat ottaa vieraita vastaan.
Kyllä mäkin olisin loukkaantunut, jos äitini olisi noin sanonut. Mutta mä en ole semmoinen, että jäisin mököttämään... asiat pitää selvittää mahdollisimman pian, etteivät ne kasva suuremmaksi kuin ovatkaan. Anteeksipyyntö ja -anto ovat oiva keino. Ihmisiähän me kaikki vaan ollaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierahis:
siis äitilläs oli joululahjat siellä tekeillä vai? ei kai se nyt halunnu teiän niitä etukäteen näkevän?

(mä vissiin missaan taas jotain...? )

Mä missasin kans :o Mikä tässä nyt niin itkettää?

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Mä en oikein tajunnut että mikä tossa oli nyt niin kamalaa? :snotty:

Vaan se äänensävy, millä se sen sanoi. Ja mä en ymmärrä, että eikö se ois heti voinut sanoa, että niillä on lahjajutut meneillään, koska aina, kun soitan, kysyn mitä kuuluu ja onko teillä tänään puuhaa. se haalarin kokeilu ei ollut mikään tärkeä juttu todellakaan, en mä siksi soittanut. Ois voinut sanoa, että ei sovi tulla jo heti kättelyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
nnnooo... joskus on tollasia hetkiä ite kullakin! :hug: ehkä hieman teit kärpäsestä härkäsen,.. on munki äiti monestikki sanonu että ei sovi nyt tulla kylään, millon on ollut joku vieras sielä, millon äiti on vaan halunnut levätä..ei siittä kannata loukkaantua!! onhan sullakin joskus sellasia päiviä, että hommaa on vaikka muille jakaa ja ei kertakaikkiaan voi/ehdi sit keskittyyn mihinkään "ylimääräseen"... :) :hug:

ihan kiva kun yrität lohduttaa ap:ta mutta...minun mielestä jokainen itse tietää milloin "kannattaa" loukkaantua jamilloin ei. Ei siihen tarvita toisen ihmisen tehdä puolesta päätöstä.
Monilla ihmisillä on tapana yrittää keinolla millä hyvänsä ohittaa ja mitätöidä toisen tunteet. Se onnistuu vähättelemällä, sivuuttamalla, ohittamalla ja jollei muu auta niin tehdään tunteista naurunalaisia ja "lapsellisia".
Mutta tottahan sekin on että joskus sitä on yliherkistynyt mutta mielestäni jokainen ihminen osaa itse parhaiten päättää milloin on kyse siitä ja milloin ei.
Ystävällisesti : )

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Mä en oikein tajunnut että mikä tossa oli nyt niin kamalaa? :snotty:

Vaan se äänensävy, millä se sen sanoi. Ja mä en ymmärrä, että eikö se ois heti voinut sanoa, että niillä on lahjajutut meneillään, koska aina, kun soitan, kysyn mitä kuuluu ja onko teillä tänään puuhaa. se haalarin kokeilu ei ollut mikään tärkeä juttu todellakaan, en mä siksi soittanut. Ois voinut sanoa, että ei sovi tulla jo heti kättelyssä.

Halusi pitää ne lahjajutut ihan kokonaan salassa. Nyt joutui kuitenkin paljastamaan, että jotain siellä on lahjaksi laitteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Mä en ymmärrä taas sitä että omille vanhemmille ei sais mennä silloin kun haluaa.

Kai sitä nyt vanhemmilla saa olla omaa elämää eikä heidän tarvitse edes omia ( aikuisia ) lapsia ottaa vieraiksi vastaan jos ei juuri silloin sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Joo, aika pahasti sanoi äitisi, mutta mielestäni hyvän syyn vuoksi. Olisi tosin voinut sanoa tuon jo ihan alkuun, niin ei olisi herätellyt sun toiveita vierailusta. Ja onhan kaikilla kyllä oltava mahdollisuus valita ajankohdat, joilloin haluavat ottaa vieraita vastaan.
Kyllä mäkin olisin loukkaantunut, jos äitini olisi noin sanonut. Mutta mä en ole semmoinen, että jäisin mököttämään... asiat pitää selvittää mahdollisimman pian, etteivät ne kasva suuremmaksi kuin ovatkaan. Anteeksipyyntö ja -anto ovat oiva keino. Ihmisiähän me kaikki vaan ollaan :)

Huom! Ystävällinen äänensävy on avainasemassa kun ihmisille puhutaan ja jos erityisesti on vaikeampi asia sanottavana tai kuten tässä tapauksessa torjuminen.
Minä ymmärrään että torjuminen tuntuu joskus enemmän kamalalta kuin toisena päivänä ei ehkä ota niin henk.koht.
Te ihmettelöijät ette kukaan tiedä mikä äänensävy äidillä oli jne. siksi varmaan juuri ihmettelettekin.

Mä oisin vaan halunnut, että kun kysyn, mitä kuuluu, niin ois vastannut, että paketoidaan lahjoja.

Äitisi ei halunnut paljastaa edes sitä. Aina ei saa juuri sellaisia vastauksia kuin itse sattuu haluamaan.

Ja mua ahdistaa nähdä se koko ihminen. En mä halua, mua ahistaa. Se tulee taas naamaan kiinni ja tekee musta naurunalasen ja selittää, miten tyhmä mä oon ollut.

Ja mua ahdistaa nähdä se koko ihminen. En mä halua, mua ahistaa. Se tulee taas naamaan kiinni ja tekee musta naurunalasen ja selittää, miten tyhmä mä oon ollut.

:o okei... no miksi sitten halusit sinne alunperinkään..?

Mä oisin vaan halunnut, että kun kysyn, mitä kuuluu, niin ois vastannut, että paketoidaan lahjoja.

Niin no, kuten joku jo aiemmin sanoi, että jos äitisi halusi pitää koko paketoinnin salaisuutena, joten ei sitä sen vuoksi sanonut heti alkuun - mä ymmärrän tämän pointin kyllä.

Yhteistyössä