Kauhee olo (perheestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten mä taas kuvittelin, että ois "kiva" käydä siellä. Kai ku poika on ruinannut sinne pääsyä joka päivä, kun ne on kuulemma aloittanut pojan kanssa jonkun lahjan tekemisen ja nyt poika on huolissaan, saako se sen tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
nnnooo... joskus on tollasia hetkiä ite kullakin! :hug: ehkä hieman teit kärpäsestä härkäsen,.. on munki äiti monestikki sanonu että ei sovi nyt tulla kylään, millon on ollut joku vieras sielä, millon äiti on vaan halunnut levätä..ei siittä kannata loukkaantua!! onhan sullakin joskus sellasia päiviä, että hommaa on vaikka muille jakaa ja ei kertakaikkiaan voi/ehdi sit keskittyyn mihinkään "ylimääräseen"... :) :hug:

ihan kiva kun yrität lohduttaa ap:ta mutta...minun mielestä jokainen itse tietää milloin "kannattaa" loukkaantua jamilloin ei. Ei siihen tarvita toisen ihmisen tehdä puolesta päätöstä.
Monilla ihmisillä on tapana yrittää keinolla millä hyvänsä ohittaa ja mitätöidä toisen tunteet. Se onnistuu vähättelemällä, sivuuttamalla, ohittamalla ja jollei muu auta niin tehdään tunteista naurunalaisia ja "lapsellisia".
Mutta tottahan sekin on että joskus sitä on yliherkistynyt mutta mielestäni jokainen ihminen osaa itse parhaiten päättää milloin on kyse siitä ja milloin ei.
Ystävällisesti : )

Osoittamatta ketään, tää on kyllä niiin totta!
Voiko olla kamalampaa kun kertoo jollekin jonka luulee ymmärtävän ja sitten tää hymyillen taputtaa olkapäälle että älä nyt, ei se noin vakavaa. Sä nyt oot vaan sillä mielellä että teet isommanjutun. Oikeasti, se se vasta loukkaa kun toinen sanoo ettei tuo sua nyt niin paljon voi harmittaa tai loukata.

Ja en siis nyt tarkoita tätä juttua.

Mutta ap:lle, mua olis kans ottanut päähän. Olen monta kertaa äidilleni sanonut että hitto vieköön sano jos ei sulle sovi! Äläkä yritä kierrellä ja kaarrella ja jos et keksimitään veruketta niin suu tekohymyssä otat meidät vastaan. Kaikilla on oikeus sanoa ettei nyt jaksa tai ehdi, mutta rehellinen pitää olla eikä tehdä toisen oloa tyhmäksi tai noloksi.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ja mua ahdistaa nähdä se koko ihminen. En mä halua, mua ahistaa. Se tulee taas naamaan kiinni ja tekee musta naurunalasen ja selittää, miten tyhmä mä oon ollut.

:o okei... no miksi sitten halusit sinne alunperinkään..?

En tiedä. Kai mä aina vaan unohdan, kun mulla on tylsää, etten oikeestaan pidä mun äidistä. :(

Ja mua ahdistaa nähdä se koko ihminen. En mä halua, mua ahistaa. Se tulee taas naamaan kiinni ja tekee musta naurunalasen ja selittää, miten tyhmä mä oon ollut.

Taidat olla vielä itsenäistymisessä pahasti puolitiessä. Ensin pitää päästä riippumattomaksi itsenäiseksi aikuiseksi, sitten voi oll a aikuisesti tekemisissä vanhempiensa kanssa. Käyttäydyt kuin 5-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän tunteen:
Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
nnnooo... joskus on tollasia hetkiä ite kullakin! :hug: ehkä hieman teit kärpäsestä härkäsen,.. on munki äiti monestikki sanonu että ei sovi nyt tulla kylään, millon on ollut joku vieras sielä, millon äiti on vaan halunnut levätä..ei siittä kannata loukkaantua!! onhan sullakin joskus sellasia päiviä, että hommaa on vaikka muille jakaa ja ei kertakaikkiaan voi/ehdi sit keskittyyn mihinkään "ylimääräseen"... :) :hug:

ihan kiva kun yrität lohduttaa ap:ta mutta...minun mielestä jokainen itse tietää milloin "kannattaa" loukkaantua jamilloin ei. Ei siihen tarvita toisen ihmisen tehdä puolesta päätöstä.
Monilla ihmisillä on tapana yrittää keinolla millä hyvänsä ohittaa ja mitätöidä toisen tunteet. Se onnistuu vähättelemällä, sivuuttamalla, ohittamalla ja jollei muu auta niin tehdään tunteista naurunalaisia ja "lapsellisia".
Mutta tottahan sekin on että joskus sitä on yliherkistynyt mutta mielestäni jokainen ihminen osaa itse parhaiten päättää milloin on kyse siitä ja milloin ei.
Ystävällisesti : )

Osoittamatta ketään, tää on kyllä niiin totta!
Voiko olla kamalampaa kun kertoo jollekin jonka luulee ymmärtävän ja sitten tää hymyillen taputtaa olkapäälle että älä nyt, ei se noin vakavaa. Sä nyt oot vaan sillä mielellä että teet isommanjutun. Oikeasti, se se vasta loukkaa kun toinen sanoo ettei tuo sua nyt niin paljon voi harmittaa tai loukata.

Ja en siis nyt tarkoita tätä juttua.

Mutta ap:lle, mua olis kans ottanut päähän. Olen monta kertaa äidilleni sanonut että hitto vieköön sano jos ei sulle sovi! Äläkä yritä kierrellä ja kaarrella ja jos et keksimitään veruketta niin suu tekohymyssä otat meidät vastaan. Kaikilla on oikeus sanoa ettei nyt jaksa tai ehdi, mutta rehellinen pitää olla eikä tehdä toisen oloa tyhmäksi tai noloksi.

Niin just tota mäkin haluisin. Viimeksi kun kysyin, saako lapset mennä sinne yöksi, se huokasi syvään, muljautti silmiä ja sano, että "No saahan ne sitten jäädä, täytyy ottaa vaan kipulääkettä" Mä sanoin, sitten, että eiköhän lapset tule kotiin. Muille se kerto, kuinka hän oli muka sanonut mulle, että ei kertakaikkiaan jaksa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:

Taidat olla vielä itsenäistymisessä pahasti puolitiessä. Ensin pitää päästä riippumattomaksi itsenäiseksi aikuiseksi, sitten voi oll a aikuisesti tekemisissä vanhempiensa kanssa. Käyttäydyt kuin 5-vuotias.

voi olla. Et kyllä mitenkään lohduta, jos se oli tarkoituksesi.

En tiedä. Kai mä aina vaan unohdan, kun mulla on tylsää, etten oikeestaan pidä mun äidistä. :(

Oookei. Aattelinkin että tässä oli tustalla jotain tämmöstä, että ette tule muutenkaan toimeen. Eli oikeastaan pahoitit mielesi jostain ihan muusta kuin siitä, että äitisi paketoi joululahjoja.

*halaus* Vanhempiaan ei voi valita. Mutta sen voi, kuinka paljon heidän kanssaan on tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierahis:

Oookei. Aattelinkin että tässä oli tustalla jotain tämmöstä, että ette tule muutenkaan toimeen. Eli oikeastaan pahoitit mielesi jostain ihan muusta kuin siitä, että äitisi paketoi joululahjoja.

*halaus* Vanhempiaan ei voi valita. Mutta sen voi, kuinka paljon heidän kanssaan on tekemisissä.

Juu, taitaa tulla pitkä tauko. Sen takia toivonkin, ettei se tule sitten ovelle ryskyttämään.

Ei pahalla, mutta jos et oikein pidä äidistäsi, niin rehellisesti: olisitko kuullut/nähnyt äitisi sanomisissa/tekemisissä joka tapauksessa jotain mielestäsi ikävää, olisipa hän sanonut tai tehnyt mitä vain..?

Äitiliini: kasva sinä ensin ja opettele ymmärtämään että myös aikuisilla on tunteet ja herkät asiat joista loukkaantuu helpommin. Myös aikuisilla on oikeus suuttua pienistä asioista jos ne ovat toistuvia tai jos ne tulee läheiseltä.

AIKUINEN osaa olla tuomitsematta tietämättä koko totuutta ja leikkimättä itse pätevämpää kuin onkaan.

Ei pahalla, mutta jos et oikein pidä äidistäsi, niin rehellisesti: olisitko kuullut/nähnyt äitisi sanomisissa/tekemisissä joka tapauksessa jotain mielestäsi ikävää, olisipa hän sanonut tai tehnyt mitä vain..?

No en minä etsimällä etsi mielen pahoitusta, jos sitä meinaat. Äiti on ihminen, jonka sanomiset useimmiten sivuutetaan, koska muuten olisi jatkuvasti paha mieli.

Minä ainakin. Vaikka muuten tullaan äidin kanssa ok toimeen (jos ei nähdä joka päivä) niin mua loukkaa se että ei voi sanoa mulle asioita suoraan koska ei viitsi kieltää. Sitten tulee ongelmatilanteita kun mä autuaallisen tietämättömän ryntään sinne lasten kanssa ja nään että jaah pitää vissiin lähteä takas kotiin. =/

tiedän ton tunteen kun oma äiti/ isä tyrmää vierailun tai sitten vaan muuten tekee niin hankalaks sen. sen takia mä en ole käynyt nyt yli vuoteen omilla vanhemmillani. jos kerran eik halua et minä ja mun perhe tulee käymään niin ok.
harmittaa vaan kun sitten miehen puolelta nuo isovanhemmat on ihan täys vastakohta. aina saa tulla ja todella tuntuu et on tervetulleita. haluavat et me käydään siellä ja kertoo et on lapsia kova ikävä!

Ja kyllä mä sen tiedänkin, ettei meidän suhde ole terve. oikeastaan en ole loukkaantunut, vaan minulla on niin paha mieli ja itkettää, että en halua, että äiti nyt soittaa tai yrittää puhua mulle. Koska en halua itkeä tätä nyt sille, koska en halua olla sen edessä haavoittuvainen, koska aina silloin sattuu, juuri sillä hetkellä, kun minulla on jo ennestään paha olla. Se tarkottaa varmaan hyvää, mutta se lohduttaa siihen tyyliin, että saa kuitenkin sanottua, että syy oli minun.

sulla varmaan samalla lailla äidilläs vielä valtaa suhun..mulle ainakin on jäänyt että jos äiti komentaa tai hermostuu niin otan sen itseeni. en kestä äidiltäni yhtän sellaista kiukkuamista mulle mitä muuilta vain nauraisin.

Ja kyllä mä sen tiedänkin, ettei meidän suhde ole terve. oikeastaan en ole loukkaantunut, vaan minulla on niin paha mieli ja itkettää, että en halua, että äiti nyt soittaa tai yrittää puhua mulle. Koska en halua itkeä tätä nyt sille, koska en halua olla sen edessä haavoittuvainen, koska aina silloin sattuu, juuri sillä hetkellä, kun minulla on jo ennestään paha olla. Se tarkottaa varmaan hyvää, mutta se lohduttaa siihen tyyliin, että saa kuitenkin sanottua, että syy oli minun.

:( tuo sun teksti kuulostaa siltä, että teillä on paljon selvittämätöntä äitisi kanssa. sun täytyy miettiä haluatko ylipäätään selvittää jotain vanhoja asioita (lapsuudesta? ) hänen kanssaan vai otatko ihan reilusti etäisyyttä ihmiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vierahis:

:( tuo sun teksti kuulostaa siltä, että teillä on paljon selvittämätöntä äitisi kanssa. sun täytyy miettiä haluatko ylipäätään selvittää jotain vanhoja asioita (lapsuudesta? ) hänen kanssaan vai otatko ihan reilusti etäisyyttä ihmiseen.

On niitä selvitetty. Oikeestaan mä oon sanonut ihan kaiken, mikä mua vaivaa. Mutta silti se on saanut aina käännettyä sen itseensä ja itkenyt ja kerran uhkasi itsemurhallakin.

No mä laitoin sille viestin, että ois ollu kivampi, että kertoo heti kättelyssä, että lahjapuuhat on kesken. Ei ole tullut vastausta, varmaan koska sanoin että haluan olla rauhassa.

No jooh,ainakin sulla on välit vielä äitiis.Mun oma ei halua olla missään tekemisissä,enkä mäkään sen kanssa.Satuttanu mua liikaa.Varmaan seuraavan kerran kuulen siitä kun se on kuolinvuoteelaan vaikka voi olla ettei se sinnekään mua halua.

Jos mun äiti sanois ettei HALUA meitä ollenkaan tänään sisälle, ni kyllä mäkin loukkaantuisin ja varmasti itkut tirauttaisin. Se keksis ehkä jonkun tekosyyn, mutta noin se ei kyl sanois koskaan. Että mie ymmärrän kyl. Mut äitisuhteitakin on niin erilaisia.

Yhteistyössä