Kauneus on yliarvostettua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suurin osa on kauniita siksi, että käyttävät kauniita vaatteita, meikkejä, koruja ja värjäävät hiuksia. Jos kulkisit jossain rääsyissä, ilman koruja ja meikkejä ja hiukset aidon värisinä niin harva enää olisi niin kaunis. Lähes kenet vaan saa kauniiksi!

Niinkö? Minä taas tiedän paljon naisia, jotka satsaavat koko palkkansa lähestulkoon itseensä, ja kauniita heistä ei saa enää sillä palkallakaan. siis jos on jo ikää yli 40, ja ylipainoa, niin ei se jatkuva hiusten värjäys ja väkerrys ja kalliiden meikkien ja hoitojen ottaminen kyllä auta.

sen sijaan moni on kaunis ihan ilman mitään.

siisteillä vaatteilla voi toki kaunistaa itseään, jos on normaalipainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja eri mieltä:
Höpön höpö. Kateellisen puhetta! Kaunis on kaunis ja ruma on ruma ja tavallisen näköinen tavis. Meikillä voi tehdä paljon, mutta mm. rumia piirteitä ei voi korjata meikillä tai millään vaatteilla. kauneutta arvostetaan, se on totta. Kauniit ihmiset selviävät elämästä usein rumia helpommalla joten siksi kauniita kadehditaan. Rumakin ihminen voi toki pitää huolta itsestään, olla timmissä kunnossa, meikata ja pukeutua trendikkäisiin vaatteisiin. Jos kroppa on kunnossa ja panostaa itseensä, ruma ihminen voi tehdä itsestään ihan hyvännäköisen, mutta ei kaunista. Sanonta "Kauneus on katsojan silmissä" on ihan puutaheinää ja myös "sisäinen kauneus on tärkeintä" sanonta on ihan hölynpölyä nykymaailmassa. Ulkonäköön kannattaa panostaa niin elämäkin maistuu paremmalta :). Ei siis kannata luovuttaa vaikka olisikin ruma. Ja läskitkin voi laihduttaa ja treenata pois joten ei kannata tyytyä olemaan mikään Notre damen kellonsoittaja, koska niin paljon voi jokainen ulkonäölleen tehdä. Kateus ei kaunista ketään!

tässäpä oli asiaa.
Ja tuosta sisäisestä ja ulkoisesta kauneudesta. Aika usein näyttäisi menevän käsikkäin. Kauniit ovat kauniita sisältäkin, rumat ja lihavat katkeria ja ilkeitä ja juoruilevia ja pahansuopia eli rumia myös sisältä.

Suomessahan kauneutta ei arvosteta. Muualla länsimaissa (saksa, venäjä ym keskieurooppa, etelä-eurooppa, itäeurooppa) naiset ovat luksusobjekteja joihin panostetaan.
suomessa on ollut niin köyhää, että naiset ovat joutuneet mukaan työelämään ihan kuten miehetkin ja eivät ole saaneet nauttia naiseudestaan ja kauneudestaan. sitä pidetään jotenkin pahana, jos haluaa iloita kauneudestaan.
kauneus on eniten halveksittu ominaisuus suomessa, ei yliarvostettu vaan aliarvostettu.
Äly saa aikaan niin paljon pahaa (toisten tappamista, maapallon saastuttamista ja tuhoamista), sen sijaan klassiset hyvät arvot totuus ja kauneus ja hyvyys on unohdettu.

Kauneus on väärinymmärrettyä tai aliarvostettua. Ihmiset yhdistää kauneiden turhan usein ihmisten ulkonäöllisiin seikkoihin. Vaikka todellinen kauneus löytyy ihan muualta. Ihmisestä kauniin tekee sisäinen olemus, ei niinkään ulkoinen. Ja se todellinen kauneus löytyy kyllä ympäriltä. Kun pitää silmät auki niin näkee kauneutta arjen pienissä asioissa =)

Kauniit on kauniita, se on fakta. Minulla on ystäviä jotka eivät ole kovinkaan kauniita, mutta omaavat iloisen ja sosiaalisen luonteen ja tämän ansiosta ei ymmärrä edes ajatella ettei tämä ihminen ole mikään ruusu.
Asenne vaikuttaa yllättävän paljon, se seuraa heti ulkonäön jälkeen ja joskus jopa käsikädessä kuoren kanssa.
Sellainen ihminen on kaunis joka on sinut itsensä kanssa, arvostaa itseään ja on tyytyväinen juuri sellaisenaan.
Kiehtova yhdistelmä on äly ja kauneus samassa paketissa, tunnen myös sellaisia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vara nappi:
Kauniit on kauniita, se on fakta. Minulla on ystäviä jotka eivät ole kovinkaan kauniita, mutta omaavat iloisen ja sosiaalisen luonteen ja tämän ansiosta ei ymmärrä edes ajatella ettei tämä ihminen ole mikään ruusu.
Asenne vaikuttaa yllättävän paljon, se seuraa heti ulkonäön jälkeen ja joskus jopa käsikädessä kuoren kanssa.
Sellainen ihminen on kaunis joka on sinut itsensä kanssa, arvostaa itseään ja on tyytyväinen juuri sellaisenaan.
Kiehtova yhdistelmä on äly ja kauneus samassa paketissa, tunnen myös sellaisia ihmisiä.

Ei ruma nainen ole yhtään sen älykkäämpi keskimäärin kuin kauniskaan. tosiasiassa kauniimmat ovat älykkäämpiä niin miehissa kuin naisissa. menestyvät paremmin työelämässä. jne

minusta kauneus ei ole oikea tapa arvottaa ihmisiä, varsinkin jos se kauneus on maalipurkista ja vaatekaapin hyllyltä. Ulkonäköön tuijottaja ei välttämättä näekään sisälle ja ihmisen sisältähän se oikea ihmisyys ja kunkin ihmisen olemus lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Ei ruma nainen ole yhtään sen älykkäämpi keskimäärin kuin kauniskaan. tosiasiassa kauniimmat ovat älykkäämpiä niin miehissa kuin naisissa. menestyvät paremmin työelämässä. jne

Ulkonäkö ei mitenkään korreloi älyn kanssa.
Kauniimmat ihmiset saavat elämässä yhtä paljon kuin rumtakin, jos näin voi ihmisestä ylipäätään sanoa.
Kauniimmat saavat asiat helpommalla läpi, koska heidän ulkonäkönsä miellyttää silmää ja se on ihan biologinen fakta, eikä ole reilua, mutta me olemme kuitenkin eläimiä ja viidakon lait ovat voimassa halusimme tai emme.

Rahallahan saa ihmeitä aikaan. Kyllä taviksestakin stara saadaan kunnon pohjustuksella,korostuksilla,varjostuksilla,ripsipidennyksillä,kulmien muotoilulla,rakennekynsillä, ammattitaitoisella kampaajalla, haute couture-asuilla, versacen timanttisandaleteilla, mulberryn laukulla ja personal trainerilla ;) Faktaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NÄI O.:
Rahallahan saa ihmeitä aikaan. Kyllä taviksestakin stara saadaan kunnon pohjustuksella,korostuksilla,varjostuksilla,ripsipidennyksillä,kulmien muotoilulla,rakennekynsillä, ammattitaitoisella kampaajalla, haute couture-asuilla, versacen timanttisandaleteilla, mulberryn laukulla ja personal trainerilla ;) Faktaa.

Niin saadaan, mutta itse tarkoitin synnyinlahjaksi kauneuden saaneita.

Kauniimmat ihmiset saavat elämässä yhtä paljon kuin rumtakin, jos näin voi ihmisestä ylipäätään sanoa.
Kauniimmat saavat asiat helpommalla läpi, koska heidän ulkonäkönsä miellyttää silmää ja se on ihan biologinen fakta, eikä ole reilua, mutta me olemme kuitenkin eläimiä ja viidakon lait ovat voimassa halusimme tai emme.

voi uskoa noin jos haluat. minä taas uskon, että lihavat ja rumat ovat sekä huonommalla itsekurilla että älyllä varustettuja.

valitettavasti elämässä ei mikään mene niin, että hyvä jaetaan. toisaalla on yltäkylläisyys, toisaalla nälänhätä.
toiset ovat sekä kauniita että älykkäitä toiset tyhmiä ja rumia.

Minä meikkaan hiki päässä joka aamu, yhdesti on sanottu kauniiksi, muuten olen kuulema "pantavan näköinen"! Että enpä usko tota ap:n tekstiä. Tiedän monta kaunista ihmistä ilman meikkiä, jotka tekee itsestään rumia liiallisella tälläämisellä!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

voi uskoa noin jos haluat. minä taas uskon, että lihavat ja rumat ovat sekä huonommalla itsekurilla että älyllä varustettuja.

valitettavasti elämässä ei mikään mene niin, että hyvä jaetaan. toisaalla on yltäkylläisyys, toisaalla nälänhätä.
toiset ovat sekä kauniita että älykkäitä toiset tyhmiä ja rumia.

Haluan uskoa ja uskon. Aika raaka jaottelu sinulla ja eika kyyninen.
Tulee mieleen eräs aate, jonka jätän nyt tässä sanomatta.

Mä olen omasta mielestäni kaunis(kasvonpiirteet yms.), mutta lihava.

ja kuten joku täällä jo kommentoi 'siisteillä vaatteilla voi toki kaunistaa itseään, jos on normaalipainoinen. '

Eli lihavat ovat sitten naamastaan missiluokkaa tai persoonallista tai täynnä aknearpia niin ovat rumia. jokatapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minusta kauneus ei ole oikea tapa arvottaa ihmisiä, varsinkin jos se kauneus on maalipurkista ja vaatekaapin hyllyltä. Ulkonäköön tuijottaja ei välttämättä näekään sisälle ja ihmisen sisältähän se oikea ihmisyys ja kunkin ihmisen olemus lähtee.

Tää on hyvin sanottu, peesaan.

Totuus on silti se,että kaunis ihminen saa parempaa kohtelua,työpaikan yms yms positiivista huomiota enemmän kuin ns. tavallisen näköinen tai ruma.Tottakai persoonakin vaikuttaa,mutta ulkonäöllä on väliä.Se on fakta.Kauniina olen esim. aina saanut duunipaikan minkä olen halunnut,sama juttu miesten kanssa.

minä oon ihan tavallinen ja ylipainoinenkin,,,kavereita ja ystäviä minulla on, enkä pidä itseäni tyhmänä,,,meikillä saan itseni hyvännäköiseksikin,,,oon tyytyväinen itseeni,mieheni ja lapseni rakastavat minua,,,miksi haluaisin olla kauniimpi,siksikö että olisin viisaampi,,,vitut mua vois vähempää kiinnostaa mitä muut minusta ajattelevat,,,ja 95% työkavereistani on miehiä ja olen "hyvä jätkä" ja tyytyväinen siihenki :)

Yhteistyössä