Kaupassa ja kadulla nähtyä, uskomatonta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa tulevaisuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa tulevaisuus

Vieras
Kävelin kauppaan ostamaan ruoka-otoksia ja huomasin kun vihannes tiskin luona oli nainen 2 lapsensa kanssa arviolta 3v ja 6v. 3v. alkoi hyppimään autokärrystä edestakaisn ja vanhempi kiipesi auton katolle, pienempi yritti perässä, se äiti ilmeisesti oli vähän matkans päässä ja tuli viereen, sanoi ei saa tehdä noin, vanhempi sanoi että minä saan ja hyppäsi pois, kiipesi uudelleen, pienempi lähti juoksemaan kauemmas banaani terttu kädessä, äiti katsoi perään ja sanoi hiljaa tuo xxx tänne ne banaanit, lapsi juoksi kohti ja heitti maahan banaanit, äiti nosti ne siihen vihannes tiskille takaisin, isompi huomasi sen ja otti toisen tertun banaaneita, heitti myöskin lattialle, äiti sanoi että ei saa ja lähti pukkailemaan kärryjä poispäin, pienempi meni perässä ja heitti uudestaan baanaanit lattialle äiti ei edes kääntynyt katsomaan vaan jatkoi matkaa ja pienemmät juoksi perässä liha tiskeille ottivat sieltä jotain lihaa ja heitteli sinne kärryn kyytiin äiti ei sanonut mitään vaan pukkaili kärryjään etiäpäin, huomasi varmaan sitten että siellä on autokärry täynnä einestä ja jätti kärryt siihen sillä oli sellanen kantokorikin mukana jossa oli jo jotakin tavaraa, en jaksanut seurailla enää tuota kiljusen herrasväkeä enempää ja etenin kassalle, piahalla pysähdyin hetkeksi katsomaan puhelimeeni tullutta viestiä niin eiköhän tuo kuriton rymyporukka tullut pihalle ja lapset juoksi suoraapäätä eteen päin katsomatta tuleeko autoja vai ei. Äiti ei sanonut sanaakaan ja käveli eri suuntaan, laspet huusi ja heitteli lumikikkareita minne sattuu ja äidillä ei näkynyt mitään kauppakassia es käsissä, ehkäpä ne sitten löysi kulkupelinsä minne pystyivät menemään riehumaan.
Onko Äidit oikeasti noin saamattomia vätyksiä että eivät osaa sanoa niin painavasti asiaa että lapset uskoo?

:) Minullehan tuosta ei traumoja jäänyt eikä jää, ihmettelin vaan että eikö nykyään osata enää kieltää lapsia vai mistä johtuu että vanhempien sanaa ei uskota, voi olla tuolle äidille joka oli lastensa kanssa kaupassa tarpeen tuo linkki.

Valitettavasti tuotakin näkee...ettei vanhemmilla oo mitään otetta lapsiinsa. Voi johtua monestakin syystä. Ei itellä oo kaikki kondiksessa tai sit lapset on ylivilkkaita. Tai...

Tuskin asiaa parantaa jos asiaa täällä ihmettelee. Lisäksi joillakin voi olla ongelmia kuten masennusta, ylivilkkaita lapsia jne joten eiköhän pitäisi edes yrittää ymmärtää niitä erilaisiakin ihmisiä kuin mitä itse on. Sinulla ap saattaa olla joku muu tapa tai asia jonka teet jonkun toisen mielestä miten sattuu, eli tuskin olet itsekään täydellinen.

Perseestä miten äidit ja yleensäkkin ihmiset arvostelevat toisiaan! Mene itseesi ap! Joskus lasten kanssa on tuollaisia päiviä ja itsellä resurssit vähissä esim. läheisen kuoleman takia ja silloin kaupassa käyntikin tuntuu ylivoimaiselta, saati sitten että sitä täytyy ottaa uhmaiset lapset mukaan yms. Miettisit vähän ennen kuin avaat suusi ja hanki empatiakyky.

Valitettavasti tuotakin näkee...ettei vanhemmilla oo mitään otetta lapsiinsa. Voi johtua monestakin syystä. Ei itellä oo kaikki kondiksessa tai sit lapset on ylivilkkaita. Tai...

Näinhän se on. Mutta ei sentään voi sanoo että äidit ovat sitä tai tätä kun asiat eivät päde jokaiseen äitiin.
Ja tilanteita+päiviä on erilaisia. Eikai kellään aina mee silosesti ja kakrut oo enkeleitä.

Viimeksi muokattu:
Se voi kuule olla, että sillä äitillä oli niin hermo jo lopussa niiden lapsien kanssa, että ihmisten ilmoilla yritti olla hissukseen, koska muuten olis yksinkertaisesti räjähtänyt. (Ja silloin taas olis oltu soittamassa lastensuojeluun.)

[QUOTE="Ilona";23095885]Se voi kuule olla, että sillä äitillä oli niin hermo jo lopussa niiden lapsien kanssa, että ihmisten ilmoilla yritti olla hissukseen, koska muuten olis yksinkertaisesti räjähtänyt. (Ja silloin taas olis oltu soittamassa lastensuojeluun.)[/QUOTE]

mä olen kaupassa karjassut lapsilleni oikein kunnolla kun eivät milläänn meinanneet uskoa, pahoja katseita sain ja varmaan joku tänne palstallekkin siitä on kirjoittanut.
jos mun karjaisun takia joku olisi sossut soittanut, niin olisin kyllä todella ihmetellyt, eikö sossuntädeillä muka ole kiireellisempiä asioita kuin silloin tällöin ihmisten ilmoillakin ärähtelevä äiti.

Perseestä miten äidit ja yleensäkkin ihmiset arvostelevat toisiaan! Mene itseesi ap! Joskus lasten kanssa on tuollaisia päiviä ja itsellä resurssit vähissä esim. läheisen kuoleman takia ja silloin kaupassa käyntikin tuntuu ylivoimaiselta, saati sitten että sitä täytyy ottaa uhmaiset lapset mukaan yms. Miettisit vähän ennen kuin avaat suusi ja hanki empatiakyky.

Olis varmaan kannattanu laittaa kersat kuriin jo aika päivää sitten. Vittu joo, läheisen kuolema! Keksi parempi.

Jotkut teistä nykyajan äideistä on itse kasvatettu hellanduudelissentään-meiningillä niin ei kai ole osaamista kasvattaa omia kersojaan.

Tolalset kakarat on huonosti kasvatettuja kauhukakaroita ja syy on saamattomisssa vanhemmissa.

Alkuperäinen kirjoittaja pyhä sylvi;23095941:
Olis varmaan kannattanu laittaa kersat kuriin jo aika päivää sitten. Vittu joo, läheisen kuolema! Keksi parempi.

Jotkut teistä nykyajan äideistä on itse kasvatettu hellanduudelissentään-meiningillä niin ei kai ole osaamista kasvattaa omia kersojaan.

Tolalset kakarat on huonosti kasvatettuja kauhukakaroita ja syy on saamattomisssa vanhemmissa.

No, odottappa vain kun ihminen viersltäsi kuolee, katsotaan sitten miten jaksat. Niiin, ja tuo oli vain ESIMERKKI!!!

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että pitää saada lapset pysymään kurissa kaupassa tai sitten on vietävä heidät heti ulos sieltä !! Minä jos näkisin tuollaista käytöstä, sanoisin kyllä napakasti lapsille tai äidille, että noin EI SAA TEHDÄ, koska äiti olen minäkin ja jokaisella on oikeus huomauttaa tuollaisesta käytöksestä lapsille, jos oma äiti ei saa heitä kuriin !!

Kukaan soita sosiaaliviranomaisille jos vanhempi ärähtää lapselleen että saa sen kuriin :D

Niin mutta jos se äiti tietää, että se EI SAA niitä kuriin ärähtämällä tai raivoamalla. Esim. ADHD-lapset on välillä aika mahdottomia hallita. Tosin en väitä, että toi äidin käyttäytymistapa oli se oikea, mutta mistä sen silti tietää, mitä se päässään ajatteli, se näennäinen välinpitämättömyys saattoi olla vain näennäistä. Se saattoi olla vaikka niin loppu, että ajatteli päässään, että mun on PAKKO kävellä vaan pois, että en lyö niitä.

Mua jaksaa ihmetyttää ihmiset jotka kokevat tarpeelliseksi tulla tänne palstalle kertomaan jotain kaupassa/muualla nähtyä. Ei se kerro mitään perheen/lasten tilanteesta joku satunnainen kauppareissu! Saattaa olla äiti pitää lapsille sitten kotona kunnon puhuttelun, ei vaan siellä kaupassa viitsinyt ruveta raivoamaan, tuntee varmaan nimittäin omat lapsensa paremmin kuin ap..

Pakko tähän väliin antaa taustatietoa edellä nähdystä, se äiti asuuu naapuri talossa lastensa ja miehensä kanssa ja olen nähnyt ikkunasta ketsellessa tai parvekkeella ollessa mitä ne lapset siellä riehuu muutenkin, ei ole minun asiani tietenkään mitä ne tekee siellä enkä ole etsimällä ja sen tarkemmin niitä katsellut tai tarkkaillut vaan sattumalta useamman kerran nähnyt niin kesällä kuin talvellakin sitä riehumista, pihapiiri on kohtalaisen iso ja on siellä muidenkin lapsia jotka aika rauhallisen oloisesti yleensä on leikkineet ja rakentaneet lumilinnoja tai muita majoja mutta nuo ne yleensä on niitä pieksäneet kepeillä ja lapioilla minkä ovat kerenneet, se äiti ei oikein kiellä niitä ikinä mistään milloinkaan vaan katsoo vieressä kun lapsukaiset juoksee ja heiluu kuin päättömät siellä leikkialueella tai jätekatoksessa, kyllä mä epäilen etä sillä äidillä ei vaan ole mitään sanallista voimaa niitä lapsiaan kohtaan kieltää, mies on ollut myöskin pihalla niiden kanssa mutta en tiedä miksi ne lapset on olleet aika rauhallisen oloisia useimmiten.

Yhteistyössä