kauppojen aukiolosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti83

Vieras
En edes muistanut että kaupat on tänään kiinni.. Olin just lähössä kauppaan ostamaan huomiselle työpäivälle evästä.. Onko huomenna isot kaupat auki, vai vain pienet?

Millo alkaa joulun ajan sunnuntai aukiolo?

huomenna taitaa olla kaikki kaupat auki.
Ja eikös ne nyt saa olla kaikki sunnuntai poislukien PYHÄpäivät ik´han maailman tappiin saakka, eikä vain marras- joulukuussa

Juu, minunkin tietääkseni tuo lakimuutos tulee voimaan ennenkun joulun ajan aukiolot päättyy, elikkäs tästä lähtien kaupat saa olla aina auki sunnuntaisin, paitsi toki juhlapyhät. :)
On sitä ootettuki

Mä olen itse ollu kaupassa vielä puolvuotta sitten töissä.. nopeasti asiat unohtuvat. Vähän kaupan kassas saa nyt hyvää palkkaa ku kaupat on aina sunnuntaisin auki, mut toisaalta menettävätkin tosi paljon, varsinkin perheelliset. Kiitos teille! Onneks en kerinny lähtee hakkaa prisman ovia..

Nyt vaan herää kysymys, mitä ihmettä popsin huomenna töissä? Olin suunnitellu et ostan kaikkea ihanaa kuten: pikkuporkkanoita, viinirypäleitä, päärynää, tuoreita sämpylöitä ja kulutan 6h työpäivän herkuttelemalla (töissä on sunnuntaisin tooosiiii tylsää, kun paikalla ei ole kun mä ja kassa jonka täytyy olla kassalla... ja ai niin tietty aisakkaat)

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Juu, minunkin tietääkseni tuo lakimuutos tulee voimaan ennenkun joulun ajan aukiolot päättyy, elikkäs tästä lähtien kaupat saa olla aina auki sunnuntaisin, paitsi toki juhlapyhät. :)
On sitä ootettuki

Tulepa itse sinne kassalle sunnuntaisin istumaan. Ja turha sanoa, et alavalintakysymys. Alalle tullessani ei ollut tietoakaan sunnuntai-aukioloista. Ja lisätyövoimaa ei tietenkään palkata vuodenvaihteen jälkeen vaan omalla väellä hoidetaan myös sunnuntait. Olis tietysti kiva meidän kassaneitienkin viettää aikaa perheen kanssa. Arkivapaana puoliso ja lapset töissä/koulussa.

Mut siinäpä ihmetellään parin vuoden sisällä kun, lastentarhantätit alkaa myös tekemään vuorotyötä (kas äitit on kassalla sunnuntait ja isiäkin kaupassa töissä), jätehuoloon väki alkaa kohta tekemään viikon ympäri. Kohta koko yhteiskunta on auki 7 pv/viikossa.

Meillä on kaupat sunnuntainakin auki 9-21 läpi vuoden ja jos silloinkaan ei ehdi kauppaan ruotsista voi hakea kaupasta ruokaa klo 22 asti. Joulunakaan ei oo yhtään sellasta päivää ettei joku kauppa olis auki :) Missäpäin suomea siis asun?

Alkuperäinen kirjoittaja asukas:
Meillä on kaupat sunnuntainakin auki 9-21 läpi vuoden ja jos silloinkaan ei ehdi kauppaan ruotsista voi hakea kaupasta ruokaa klo 22 asti. Joulunakaan ei oo yhtään sellasta päivää ettei joku kauppa olis auki :) Missäpäin suomea siis asun?

IHANAA!! Asut pohjosessa!! Voi sua onneasta!! Voiko parempaa paikkaa maailmasta löytyä kun suomen lappi?! Sinne mäkin halajan ja ehkä joskus sinne saan muuttaa.. se valkeus talvella! Voi kuinka mä rakastan lunta!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti83:
Alkuperäinen kirjoittaja asukas:

IHANAA!! Asut pohjosessa!! Voi sua onneasta!! Voiko parempaa paikkaa maailmasta löytyä kun suomen lappi?! Sinne mäkin halajan ja ehkä joskus sinne saan muuttaa.. se valkeus talvella! Voi kuinka mä rakastan lunta!!!!

Tämä on ihanne paikka asua ainoa haittapuoli on se, että talvella aina pimeää :( ja kesällä auronko paistaa yölläkin :)

Yhteistyössä