Kaveri pisti sitten välit poikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi elämä

Vieras
Kun ei kuulemma annettu tarpeeksi häälahjarahaa. Olen opiskeleva yh, joten minulle 50e on tosi iso summa, mutta kun hän oli kuulemma kertonut minulle, että ruuat on 35e/henkilö, niin olisi pitänyt vähintään 70 antaa kun kaksi lasta mukana ja heidän ruokiansa puolet aikuisen hinnasta. Vein vielä lisäksi kukkia ja nekin olisi pitänyt rahana antaa, rehuilla ei tee mitään. Kaveri ilmeisesti pettyi kun ei saanut niin paljon rahaa kuin oli suunnitellut ja joutuvatkin pistämään itse puuttuvat häämatkarahat. Autoin kuitenkin vielä häiden järjestämisessäkin, että minulleppa on nyt sitten ihan sama, kiukutelkoot kaveri. Mielestäni annoin jopa aika paljon rahatilanteeseen nähden ja muutenkin kalliiksi tuli kun kirkkoon oli 50 km matka ja siitä vielä juhlapaikkaan 50km ja kahelle lapselle ja itselle vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Hellevi-Irmeli:
Kuka vie häihin kukkia? En oo kuullu tollasesta..

No minä vein, kun olivat tosiaan rahan pyytäneet tilille ja hassulta tuntui mennä tyhjin käsin. Vein nätin pienen kimpun, mutta eihän se kelvannut. Sinne se jätettiin sitten pöydälle eikä edes vaasiin pistetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Provo. Ei kukaan katkaise ystävyyttä tuollaisen takia.

Jaa. No sano tämä tuolle kaverille. Hyvin selkeesti ilmoitti, etä on pettynyt minuun kaverina eikö olisi pitänyt edes häihin kutsua. Että olisi parempi pysyä poissa sen silmistä.

no kun on muka kaveri,niin suuttuu kun vei myös kukkia??????tois vaikka pieniä kiviä mitä väliä...mä sain aikoinani myös markettitulppaaneja ja olin oikeesti onnellinen et joku ees muisti.Ette te nirppanokat oikeesti ole mitään prinsessoja.

Niin ja linja-autokuljetus olisi ollut, mutta se maksoi 7e/henkilö. Parilla kympillä maksoi jo hyvinkin tuon matkan bensat, eli omalla autolla kuljettiin. Lisäksi juomatarjoilu oli, mutta kaikesta perittiin hinta. Oli ns. baari pistetty pystyyn josta saattoi ostaa juomatölkin (samalla hintaa kuin mitä ne on virosta tuodessa maksanut) tai paukun.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Eihän häävieraiden ole tarkoitus kustantaa häitä. Antaa tuollaisen kaverin olla ihan omissa oloissaan

Hääjuhlan kustansi hääparin vanhemmat, raha menee häämatkaan, josta joutuvatkin maksamaan osan, kun eivät saaneetkaan sitä summaa mitä pyysivät. Olivat laskeneet 35e/hklö kun sen verran olivat kaikille kertoneet ruuan olevan per henkilö. Minusta typerää olettaa, että kaikki laittaisivat tuon mukaan. Minusta 50e on ihan sopiva summa ystävälle, oli mukana sitten kaksi lasta tai neljä.

Yhteistyössä