KÄVI SIT TV-LUPATARKASTAJA OVELLA ;) EI v*ttu.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä en ihan periaatteesta maksanut tv-lupaa opiskeluaikoina, sillä minusta on törkeää että tv-lupa on opiskelijoille saman hintainen kuin vaikkapa kansanedustajalla. Opiskelijoilla on ihan yhtäläinen oikeus katsoa telkkua kuin muillakin. Telkkarin sain naapurilta, joka osti uuden ja antoi ilmaiseksi vanhansa minulle. Kun siirryin työelämään, aloin maksamaan myös tv-lupaa.

Kai niillä kytillä on parempaakin tekemistä kuin jahdata jotain luvattomia tv:n katsojia..Kyttäis ennemmin niitä narkkareita.Sehän on ihan sama jos ei ole tv:tä kun pystyy netin kauttakin kyttäämään sarjoja jne..kännykällä niin niistäkinhän pitää sit maksaa tv-luvat,jos ei omista töllöä...

Itellä kävi tänään tv-lupatarkastaja ja katto ovelta, että mulla on tv, vaikka todellisuudessa kyl ovelta näkyy vain mun tietokoneen monitori.. yritti kirjotella papereita, mut sanoin että turhaan sä kirjotat niitä ku mulla ei oo ees telkkuakaan. Piti sit sille näyttää näppäimistö ja hiiri tästä mun monitorin alta, sit vasta se tajus että monitorihan se on.Ja yrittihän se sisällekkin päästä vilkaseen, mut vittuako niillä on tänne asiaa.Ja ku sattu ollee viel vieraitakin käymässä. Jälkeenpäin kyl juolahti, että ois kyl pitäny sanoo sille, että on siinä tarkastaja ku ei ees tunne tietokoneen monitoria telkkarista :D

noudatan seuraavaa systeemiä luvantarkastajille,etteivät ole sisälle päässeet,10 v.ilman lupaa.
tarkastajat tulee syys-marraskuun välisenä aikana n.klo 17-20 välisenä ( ma-to) aikana,pienempiin kaupunkeihin tulee ryhmä, jotka tarkastavat etukäteen sopivat alueen. samoin keväällä tamikuu-maaliskuu ark.ma-to (klo 17-20).
joskus lupavirasto,lähettää kirjeen,jossa kehotetaan tehotetusta lupatarkastuksesta-ja tv:ssä.
lupaterkastajaa ei tarvi päästää sisään.eikä poliiseilla oli mitään puuttumista näihin asioihin.
lupatarkastajan on nähtävä tv-ei voi otaksua,että perheessä olisi tv-tai vastaava vastaanotin.
käytännössä on ,jos jää kiinni maksuna on kahden vuoden tv-lupa.
itse olen pärjänyt,en avaa ovia iltaisin,jos tulee tuttu,on meillä oma systeemi,jolloin tiedän kuka siellä on.
tarkastajat ovat lähinnä eläkeikäisiä poliiseja-ja joitakin toimii vakituisena tarkastajana.
tv-lupa puuttuu n.200.000 taloudelta.
minulla ei ole koskaan ollut huonoa omaantuntoa-päinvastoin,maksakoot hyvätuloiset.
en maksa ,niinkauan kun tulee pakolliseksi.
tv-lupa on kuitenkin ulosottokelpoinen ,jos ei sitä makseta,se on oikeuden päätöksellä haettu.
luvan voi sanoa irti puhelimella,kirjeellä,netissä,ei tarvitse perustella syytä,
jos saa tietää,vaikka naapurilla ei ole tv-lupaa,ilmoittaa siitä tv-lupahallinto keskukselle,ei siitä mitään hyötyä ole,eivät rekisteröi tätä.eikä tee tarkastusta tämän takia.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Haloo, ihan samalla tavalla jos kaupasta pöllitään, niin se vaikuttaa hävikkiin ja jää kaupan tappioksi, mitä ne kompensoi nostamalla hintoja. Samoin pummilla ajavat saa lippuhinnat nousemaan. Eihän ne summat suurensuuria ehkä ole, mutta kyllä mä uskon että tuossa tv-lupamaksussa sillä on vaikutusta, koska niin pirun moni ei maksa.
Niin, ja mulla ei edes oo telkkaria, että sinänsä tuo ei kosketa, ihmettelenpä vaan että miksi se pitää hankkia, jos ei oo varaa maksaa. Enkä usko että kaikilla edes on rahasta kiinni, kunhan ovat luikureita :kieh:
Mitä tarkoittaa tuossa luikureita?

Yhteistyössä