noudatan seuraavaa systeemiä luvantarkastajille,etteivät ole sisälle päässeet,10 v.ilman lupaa.
tarkastajat tulee syys-marraskuun välisenä aikana n.klo 17-20 välisenä ( ma-to) aikana,pienempiin kaupunkeihin tulee ryhmä, jotka tarkastavat etukäteen sopivat alueen. samoin keväällä tamikuu-maaliskuu ark.ma-to (klo 17-20).
joskus lupavirasto,lähettää kirjeen,jossa kehotetaan tehotetusta lupatarkastuksesta-ja tv:ssä.
lupaterkastajaa ei tarvi päästää sisään.eikä poliiseilla oli mitään puuttumista näihin asioihin.
lupatarkastajan on nähtävä tv-ei voi otaksua,että perheessä olisi tv-tai vastaava vastaanotin.
käytännössä on ,jos jää kiinni maksuna on kahden vuoden tv-lupa.
itse olen pärjänyt,en avaa ovia iltaisin,jos tulee tuttu,on meillä oma systeemi,jolloin tiedän kuka siellä on.
tarkastajat ovat lähinnä eläkeikäisiä poliiseja-ja joitakin toimii vakituisena tarkastajana.
tv-lupa puuttuu n.200.000 taloudelta.
minulla ei ole koskaan ollut huonoa omaantuntoa-päinvastoin,maksakoot hyvätuloiset.
en maksa ,niinkauan kun tulee pakolliseksi.
tv-lupa on kuitenkin ulosottokelpoinen ,jos ei sitä makseta,se on oikeuden päätöksellä haettu.
luvan voi sanoa irti puhelimella,kirjeellä,netissä,ei tarvitse perustella syytä,
jos saa tietää,vaikka naapurilla ei ole tv-lupaa,ilmoittaa siitä tv-lupahallinto keskukselle,ei siitä mitään hyötyä ole,eivät rekisteröi tätä.eikä tee tarkastusta tämän takia.