KÄVI SIT TV-LUPATARKASTAJA OVELLA ;) EI v*ttu.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tellu:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Jaa, no minä olen periaatteesta maksanut luvan aina ja en voi ymmärtää ihmisiä, jotka kattelevat telkkaria meidän maksavien kustannuksella. :kieh:

peesaus

teitä vaan ketuttaa kun itse sitä maksatte ja joillakin on pokkaa olla maksamatta. ei se ole teiltä pois jos sitä ei maksa vaikka minä nyt sen luvan hankkisin ja tuo naapurin ville ja serkku kalle niin luuletko että sulla s elupa maksu tippuisi EI TODELLAKAAN samanlailla sitä maksat vaikka me se lupa maksettaisiinkin, usko jo ei se ole sulta mitenkään pois..

nythän on vähemmän tv:n lupa maksamatta jättäneitä kuin aikoihin, mutta silti maksut vain nousee!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maksan mukisematta:
Eikö yle kuitenki hoida myös tätä yleistä televeisiointi/digitekniikkaa??? Eli onko muiden kanavien edes mahdollista näkyä ilman ylen panosta? Onko tietoa kellään?

Ja sanon vaan että on kyllä huonoissa kantimissa tulevaisuuden sivistystaso jos katotaan ainoastaan kolmosen tai nelosen "laatudokumentteja".

Sivistystaso on huonoissa kantimissa, jos sen jättää pelkästään tv:n varaan. Ei ylen ohjelmatkaan ole erityisen sivistäviä.

Juu, tämähän se pointti juuri olikin. AINA pitää jonku tulla ja irrottaa asiat asiayhteydestä ja alkaa esittämään kaikkiviisasta kultturelliä. EN tietenkään tarkoittanu että vain telkkua katsomalla viisastuisi!!! Ja on ne ylen dokkarit nyt laaduukkaampia kuin subin ym. tosipaikkadokumentit!!!

Mutta onko kellään tietoa tosta tekniikkapuolesta?!?

Jaa, no minä olen periaatteesta maksanut luvan aina ja en voi ymmärtää ihmisiä, jotka kattelevat telkkaria meidän maksavien kustannuksella. :kieh:

sama täälä ja mun on pakko sanoa että ihan oikein teille että jäitte kiinni

Näin.

Laskiskohan tv-maksu, jos kaikki ihmiset maksaisivat lupansa kiltisti?

En ole ikinä katsonut enkä katso ylen kanavia joten en maksa senttiäkään. Maikkari, nelonen, subtv, rahoitetaan mainoksilla. Siitä ei tarvitse katsojan maksaa mitään. En edes tiedä onko meidän telkkariin viritetty ylen kanavia näkymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Maksaja:

Näin.

Niinhän ne väittää että laskisi mutta paskat sanon minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maksaja:

Näin.

no ei ihan satavarmasti laskis.
siihen sais tulla joku sellanen et ylen kanavista pitäs maksaa jos niitä haluaa kattoo,koska kolmonen,nelonen ja subbarihan on maksuttomia(mainostajien vuoksi)..

minen oo ikänään maksanu koko lupaa,se on helvetin paljo ylihinnoteltu ja toisekseen en ikinä kato niitä kanavia mistä sitä maksetaan,ja kolmanneksi avaan kyllä aina ovenki muttei ne ikään oo alkanu jankkaan... :whistle: (saattaa vaikuttaa tuo aasin kokonen hurtta joka tulee ovelle vieraita vastaan..)

nyt valitettavasti on kai pakko alkaa maksaa kun ukon oli niin pakollista saada lautasantennikanavat...

on kai ärsyttävää se maksaa..iteki olin nuorempana ihan asenteen vuoksi maksamatta,mut sit otin luvan kiltisti..en vois ajatella että opettasin lapseni valehtelemaan..sitähän se on jos joku kysyy teeveestä ja sanoo et ei oo tai et just on hankittu...

No kun tuo on vain sellanen periaate juttu.
En mä aja autollakaan ihmisen yli, vaikka se kävelis punasia päin, vaikka ihan hyvin voisin.
Eli en mä jätä tv-lupaa maksamatta. vaikka ihan hyvin voisin.
Rehellisyys maan perii ja lapset opetan rehellisyyteen, en kusetukseen.

hyä jos sen luavn joutuisi maksamaan sillä hetkellä kun tv:n ostaa tai ettei sieltä tulis mitään ennen ku maksaa niin kaikki myös maksa. Tosin en itsekkään masa,mutten juuri katsokkaan muuta kuin dvd:tä tai cd:tä...

Alkuperäinen kirjoittaja olisi:
hyä jos sen luavn joutuisi maksamaan sillä hetkellä kun tv:n ostaa tai ettei sieltä tulis mitään ennen ku maksaa niin kaikki myös maksa. Tosin en itsekkään masa,mutten juuri katsokkaan muuta kuin dvd:tä tai cd:tä...

Juuri tällaisia selityksiä kuulee: "mutten juuri katsokkaan muuta kuin dvd:tä tai..." Toivottavasti ovat pian teillä päin tarkastamassa! Se on periaate, niinkuin edellä jo kirjoitettu.

En oo ikinä maksanut enkä maksa. Telkkareita on vielä kolmin kappalein. Mitä sitä paskasta maksamaan jonkun ylen takia? Mä maksan jo helkkarin verotkin moneen suuntaan että saan ylipäätänsä ostettua koko laitteen. Maksan mitä haluan katsoa, joten tästä syystä Omistan kanavakortin mistä sit kattelen tv1000 ja canal plussaa.

Vai että ylen tarjoamasta kurasta vielä maksaa pitäisi? Ylen pitäisi alkaa rahoittaa katsojia, että joku sitä ruotsalaista Skeidaa viitsii edes katsoa.

Hävetkää maksajat

Aika harvassa perheessä näköjään katsotaan ylen kanavia :o Meillä taasen melkein eniten on 1,2 tai teema, jota katsotaan. Maikkarilta ja neloseta sekä subilta joskus, mutta melkein kaikki on uusintoja tai muuten vain sellaista mikä ei kiinnosta. Mä ostaisin kyllä ylen kortin, jos se maksulliseksi tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja V***t:
En oo ikinä maksanut enkä maksa. Telkkareita on vielä kolmin kappalein. Mitä sitä paskasta maksamaan jonkun ylen takia? Mä maksan jo helkkarin verotkin moneen suuntaan että saan ylipäätänsä ostettua koko laitteen. Maksan mitä haluan katsoa, joten tästä syystä Omistan kanavakortin mistä sit kattelen tv1000 ja canal plussaa.

Vai että ylen tarjoamasta kurasta vielä maksaa pitäisi? Ylen pitäisi alkaa rahoittaa katsojia, että joku sitä ruotsalaista Skeidaa viitsii edes katsoa.

Hävetkää maksajat

Ihan vielä lisään oman nimeni tähän, koska tuo lainattu viesti oli mun kirjoittama. En vaan sillä hetkellä jaksanut kirjautua.

Ja mun kämppään voi lupatarkastaja YRITTÄÄ tulla tarkastaa onko telkkaria vai puhunko hömppää kolmesta? Kovin pitkälle eteisen kynnystä ei vaan kävelisi... sen lupaan

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
ei ne poliisin kanssa voi tulla, koska siihen vaaditaan etsintälupa ja ei ne tollaseen kyllä etsintälupaa saa ainakaan ihan heti. ja sisällehän niitä tv lupa tarkastajia ei ole pakko päästää!!! ja onhan niillä ylhäällä kellä se lupa on, mutta kaikilla ei oo myöskään tv:tä eikä ne koneelta nää kenellä se on maksamatta!!

Kutsu voi tulla laitokselle ihan muutenkin. Riittää kun on syy epäillä.

eipä riitä!! tiedän sen kyllä ammattini puolesta ja mitä sitten vaikka siellä käydä pitäisikin eipä ne nää jos siellä käyt että jaa sinulla on tv mutta ei lupaa...

Riittää. Tiedän parikin tapausta jossa ei avattu ovea jakutsu kävi.

Kyllä se jonkinmoista pokkaa vaatii kun "kuulustelussa" valehtelee poliisille.

tossa on faktaa tästä sisälle tulosta ja poliisin liittämisestä asiaan ylipäätänsä

(Lainaus laki24.fi sivuston keskustelusta)

KOTIETSINTÄLUPA saadaan vain, jos asianomaista voidaan epäillä rikoksesta, josta tulee vähintään 6kk ehdotonta. Tämä ei ole tokia ainoa tilanne, jolloin Poliisi voi tulla sisälle. Poliisi voi tulla myös silloin, jos se hakemassa RIKOKSESTA epäiltyä tai takavarikoimassa jotain RIKOKSEEN käytettyä välinettä, josta Poliisilla on selkeitä todisteita tai jonka käyttöä he ovat voineet suoraan seurata. Eli varsinkin, jos telkkari ei ole näkösällä, eikä kuulosalla niin aika hankalaa on jo sen takia. Vielä hankalammaksi homman tekee, että tv-lupamaksun maksamatta jättäminen ei ole RIKOS, vaan rike tjsp. joten tuota ylläolevaakaan ei voi tähän soveltaa.

Ei mullakaan ole ollut tv lupaa yli vuoteen,enkä maksa jostain typeristä uusintojen uusinnoista.Nyky tekniikalla vois poistaa ne yle1 ja yle2 ohjelmat jos niitä ei halua katsoa(ovat maksulliset)niin halpenis vähän tuo lupakin ja nythän ne nosti taas tänä vuonna tota tv lupaa.Miten jollain eläkeläisillä tai opiskelijoilla on vara maksaa jotain kallista lupaa(saa syödä kynsiä sit 2kk ajan kun ei ole vara ostaa makaroonia&tonnikalaa).Tv lupa yhtä typerä kuin joku koiravero ennen,antas vaan potkut puolelle ylen väelle.Netissähän ne kerää tv lupaa vastaan välillä adressin:)

Yhteistyössä