Kävi vähän nolosti eilen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja almandoz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

almandoz

Vieras
Olin kirpparilla ja menin kassalle maksamaan ostokseni. Kun olin maksanut ja lähdössä pakkaamaan tavarani niin portti alkoi piipittää. Paikalle tuli toinen myyjä ja kyseli että onko mulla uusia vaatteita tai jotain mihin olis jääny hälytin. Siinä paniikissa en saanu päähäni muuta kun että päälläni oleva tunika oli uusi. Myyjä pyysi avaamaan takkia ja tunnustelemaan josko hälytin löytyis. Ei löytyny... :snotty: Sitten kokeiltiin mun laukkua siitä portista eikä hälyttäny ja menin itse uudestaan siitä portti alko heti piipittää.. Mulle tuli kauhee paniikki että mitähän tästä tulee ja sanoin että en todellakaan ole varastanu mitään. Tyhjensin kaikki taskuni ja naama punasena vakuuttelin että en todellakaan tiedä miksi portti hälyttää. Sitten tiputin kännykkäni ja kaikki tavarani lattialle kun paniikissa ähelsin siinä kun en tienny miten päin olisin ollu.. Ja tietenkin siihen oli kerääntyny kauhee lauma asiakkaita töllisteleen. Myyjä onneksi uskoi ja sanoi, että kannattaa kotona tsekkaa vaatteet että oisko niihin jääny hälytin. Lähin aika livakkaan menee siitä sitten...

Kotona kävin vaatteet läpi ja huomasin että farkkuihini oli jäänyt pieni, ommeltu hälytin, jossa luki isolla että pitää leikata pois ennen käyttöä.. Olin ostanut farkut pari päivää ennen enkä ollut käyttänyt niitä kuin kotona vaan.. Sehän siellä piippas koko ajan... :ashamed:

:D

mulla jäi kerran kippiksellä myyjältä häly poistamatta vaatteesta. menin seuraavana päivänä pyytämään irrottamaan, onneksi oli sama myyjä joka muisti ihastelleensa kanssani söpöä vauvan juhla-asua, eikä alkanut epäilemään että olisin sen varastanut.

Vaikka sille ei voikkaan mitään et noi tilanteet tuntuu noloilta, mut myyjänä tiän et 99% varkaista ei jää siihen kaiveleen ja seilaan porttien väliin tavaroineen et mikä hälyttää.. Ite myyjänä oon jo niin tottunu porttien piippailuun ja mitä erilaisimpiin syihin jotka joskus löytyy joskus ei.. Ei sitä tarvi häpeillä!!

Mulla oli joskus 10 vuotta vanha meikkilaukku jonka sinne kankaiden sisälle oli todennäkösesti ommeltu hälytin joka aktivoitui uudestaan sitten itsekseen... Kyllä mua hävetti kun vartija kiikutti sitä mun kamalaa reissussa rähjääntynyttä meikkilaukkua siitä porttien läpi.

Mä kävin kerran ostoksilla KappAhlissa. Jotain farkkuja tai takin ostin. Kävelin ulos kaupasta, suuntasin seuraavaks H&M:lle. (Tampereella, olivat aika likikkäin). H&M:n portit alkoi laulaa, kun kävelin sinne sisään. Menin tietysti kassalle selostamaan, että just kävelin liikkeeseen sisään ja hälytin alkoi soida. Myyjän kans pengottiin KappAhlin ostokset ja löydettiin hälytin niistä vaatteista. Käski mun mennä takasin KappAhliin.
Kävelin ulos H&M:lta hälyttimien soidessa saattomusiikkiaan (voi luoja ihmisten ilmeitä!). KappAhlin hälyt eivät edelleenkään soineet kun marssin sinne sisään ja suoraan kassalle tekemään reklamaation. Paasasin, että ostoskassi teki nolon tempun naapurissa ja poistivat hälyt, mielipahasta sain alennuskupongin KappAhliin :D

Meidän äidin vanhat farkut piippasivat kerran Lindexillä. Ne farkut olivat useamman vuoden vanhat ja äiti oli niitä käyttänyt vaikka missä. Niin Lindexin portti piippasi. Minä sitten niitä myyjän kanssa heiluttelin portin välissä kun äiti odotti alushoususillaan pukuhuoneessa.

No, varashan sinä olet tuollaisen jälkeen ihmisten silmissä. Ihan sama vaikka et ollutkaan todellisuudessa varastanut, se leima sinussa on heti. Ja ihmiset tuijottaa ja supisee, että tuossa se varas nyt on.

[QUOTE="myyjä";22321661]Vaikka sille ei voikkaan mitään et noi tilanteet tuntuu noloilta, mut myyjänä tiän et 99% varkaista ei jää siihen kaiveleen ja seilaan porttien väliin tavaroineen et mikä hälyttää.. Ite myyjänä oon jo niin tottunu porttien piippailuun ja mitä erilaisimpiin syihin jotka joskus löytyy joskus ei.. Ei sitä tarvi häpeillä!![/QUOTE]

Vaikka sinä myyjänä tiedät, että ne on enimmäkseen niitä rehellisiä ihmisiä, jotka siihen jää, niin kyllä se on silti noloa asianomaiselle. Katsos kun kaikki liikkeesi asiakkaat eivät ole myyjiä, joten monet heistä varmaan olettavat, että ehkä jotain ylimääräistä tulikin sujautettua mukaan. Monet ihmiset eivät myöskään vaan muuten vaan kaipaa ylimääräistä huomiota itseensä, joten kyllä se kuule nolottaa, kun ne laitteet piippaavat. Itsellekin on niin käynyt, kun tosiaan ne jotkut oppikirjat piippaavat joskus. Ärsyttävää kaivaa koko laukun sisältö läpi. Ei kuulu jokaiselle tyypille, mitä mun laukussani on. Kyllä näistä virheellisistä hälytyksistä pitäisi saada aina korvauksia. Onhan ne onneetomia sattumia, mutta vähiten se on asiakkaan vika, joten sen laitefirman ja myymälän välillä tulisi olla joku diili, että jokaiselle virheellisesti hälytetylle tehdään jokin korvaus.

Mulla oli laukussa vanha hajuvesipullo missä oli hälytystarra. Oli aktivoitunut pakkasessa uudestaan. Ei hälyttänyt sisään mennessä vaan vain ulos tullessa. Hieman oli noloa, mut onneksi portti oli sellaisessa syvänteessä että sinne ei kaikki ihmiset edes nähnyt. Olin siis menossa hissiin ja parkkihalliin.

[QUOTE="vieras";22321868]No, varashan sinä olet tuollaisen jälkeen ihmisten silmissä. Ihan sama vaikka et ollutkaan todellisuudessa varastanut, se leima sinussa on heti. Ja ihmiset tuijottaa ja supisee, että tuossa se varas nyt on.[/QUOTE]

Hyvin harmillista, että jotkut leimaavat tällä lailla tyyppejä. Monet pitävät varastajaa jotenkin hyvin huonona ihmisenä, vaikka todellisuudessa isolla osalla heistä on kyse jostain psykologisesta ongelmasta. Iso osa ei varasta silkkaa ilkeyttään, eikä se tee ihmisestä pahaa. Pahempaa on puhua toisesta ihmisestä pahaa. Varas ei ajattele satuttavansa muita, mutta toista kohtaan ilkeästi käyttäytyvä on hyvin tietoinen tekemisistään. Ihmisiä ei tosiaan saa leimata tolla lailla. Ihmisten paha olo purkautuu hyvin eri tavoin.

Kaikista inhottavinta on ku ne menee siellä kaupassa kuuluttamaan vielä kaikille et kassalla se ja se oli aiheeton hälytys. Ihan tarpeeksi noloa jo se ku vartija tulee paikalle niin sitten pitää vielä kuulutella. Niin ärsyttävää. Se kuulutus kun ei mitään enään kuitenkaan auta siinä tilanteessa.

Yhteistyössä