Kävin lääkärissä ja nyt mieliala ihan masentunut. Asia koske siitä hlvetin HPV:tä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Tämä ei vaan voi olla totta! Mitä minulla oikein on kun niiiiin ristiriitainen tieto saan joka paikasta? Just mieliala oli koholla luulin jo että minulla ei mitään hätä ja niin kuin monet lääkärit lupasivat niin virus poistu kokonaan. Myös lääkäri joka haki mun tiedot sairaalasta sanoi että mun tapauksessa se poistu kokonaan ja mun solumuutos oli poistettu kokonaan, sekä P16 värjäys oli nega, eli ei mulla ole edes siitä pahaa HPV.

Nyt prkle prkle. Sairaiden lääkäri sanoi eri asia. Että P16 värjäystä ei ole tehty ollenkaan. Että koko muutos ei ollut poistettu. Että virus ei poistu ikinä elimistöstä ja se on kaikialla jopa hänellä se sanoi. Mulla vaan pikkusen isompi riski sairastua kohdunkaulasyöpään kun virus on aktivoitunut.

Helvetti, nyt mua taas pelottaa ja paljon. En halua näin elää sen kanssa. Ei se mua lohduttaa että kyseinen virus on kaikilla. Mä luulin se poistu ja tulen immunniksi miten monet muut lääkärit lupasivat. Luulin että patalogi teki se P16 värjäys ja muutos oli poistettu myös koepalan kanssa. Nyt en jaksa taas mitään. Itkettää kun en enää tiedä mitä minulla on oikeastaan

Niitä syöpäriskejä nyt tulee vaikka mistä eikä sille oikein mitään voi. Pitää vaan toivoa parasta, et sä voi asialle muuta tehdä. Lakkaa stressaamasta, unohda koko juttu. Turha sitä on etukäteen surra :hug:

Sä syöt päivittäin paljon kemikaaleja, joiden vaikutusta ei tunneta. Värjäät kuvista päätellen hiuksiasi, jotka sisältävät vaikka mitä aineita ...osa niistä syövälle altistavia toki. Hengität ilmaa, jossa on saasteita.

...vähän mittasuhteita...

No tiedän että turhaa. Kun riski kuitenkin todella pieni. Silti en jaksa. En mä kestää tätä raskautta jopa. Kun nyt stressaa paljon

Pidät vaan terveydestäsi huolta, et muuta voi tehdä. Stressi ei ole ihmiselle hyväksi, koita vaan nauttia vauvasta ja elämästäsi ylipäätään. Lepää ja tee asioita joista tykkäät, ajattele hyviä juttuja... Riski tosiaan on pieni ja seurannassa varmaan olet? Joten jos jotain tulee niin siitä saadaan tietää ajoissa ja pystytään helposti hoitamaan.

Mä puhuin lääkäriin kanssa alkoholia saa juoda ei se lisää riskiä. Kun solumuutos ei ole syöpä. Se vaan muutos joka HPV tekee

Ei lisää riskiä hpv:n kannalta, mutta alkoholi itsesään taas ei ole sulle mitenkään terveellisestä. Maksalle ja muulle kropalle.

(muoks. huppista, jäi yks ratkaiseva sana pois kirjotuksesta :D)

Viimeksi muokattu:
Alkoholi ei ole lisää riski hpvn kannalta. Ottakaa selvä

Puhuin lääkärin kanssa ja se sanoi että enne luultiin että HPV kantaa 80% ihmisistä. Uus tutkimus mitä he tekivät joku suuri tutkimus , niin oli niin että 80% koko väestöstä kantaa suurin riski papilloomavirusta.

Miks mä stressaan, siks kun saan ristiriitainen tieto ja kun mulla on jo se aktivoitunut

telkkarissahan juuri pyörii "mainos" jossa sanotaan että alkoholin juominen altistaa maksa, suu, kurkku yms syöville. JA tupakointi altistaa syövälle. Ja niiiiiin moni muukin asia.

Ilman että sulla on se hpv, niin syöpä riski on nykyään aika iso...

Alkoholi ei ole lisää riski hpvn kannalta. Ottakaa selvä

No ei hpv:n kannalta, mutta ei varmaan olisi yhtään sen kivempi kuolla maksa- tai suolistosyöpäänkään?

Sä stressaat aina hillittömästi jostain asiasta, jolle ei voi mitään. Tietty yksi vaihtoehto oliisi leikata raskauden jälkeen kohtu, kohdunkaula, munasarjat ym. kaikki vaan pois niin niihin ei voisi tulla sitä syöpää. Ei varmaan vaan kannattaisi, vai mitä? Rinnatkin voisi leikata varmuudeksi pois, kun rintasyöpä on naisten yleisin syöpä.

Mä oon muuten 100% varma, että mulla ei ole hpv:tä, joten se ei tosiaan ole kaikilla, mutta saathan sä itsellesi uskotella niin.

Ei alkoholi eikä muuta nosta riskia jos on HPV kun HPV on kaikilla ihmisillä.

Tässä faktaa:

Löytyy yli 200 eri HPV virusta. Näistä vain 40 tarttuu alapäähän. Näistä vain 12 aiheuttaa solumuutoksia ja kohdunkaulansyöpää.

HPV 16 ja 18 eivät ole ainoat syöpää aiheuttavat HPV virukset. Yhdessä nämä aiheuttavat vain 70% tapauksista.

Osa HPV viruksista poistuu elimistöstä. Vaarallisimmat virukset eivät poistu vaan jäävät elimistöön. Alkoholi ja tupakka nostavat kohdunkaulan syöpäriskiä huomattavasti jos kohdunkaulassa on krooninen (uusiutuva) HPV.

Yhteistyössä