Sorry vaan taas, mutta pakko kehua taas rokotteen:D. Kävin Tyksissä tänään:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää pitää paikansa, kun tää rokote on ihmellinen, mä puhuin hlön kanssa joka ymmärrä näistä asioista ja se tosissaan pistää monet mutkin tai voi pistää sairaukset pois, muistakseni jopa hepatiitti ja jotain vakavia kans:) Mutta ihme kun just kaikki toimivat ja hienot jutut, eivät voi hyväksyä:(

Monet ihmiset ovat sitä mieltä, että sikiöiden kasvatus lääketieteelliseen tarkoitukseen, solumateriaaliksi, ei ole eettisesti oikein. Ja sehän siitä on väistämättä seurauksena, jos tuollaiset hoidot hyväksytään, että ihmisalkioita aletaan tuottaa teollisesti.

[QUOTE="vieras";26517297]Sulla toi paisti-sana lipsahtelee tänään moniin viesteihin :D
Kauniita unia :)[/QUOTE]

haha, sorry:D joo väsyttää varma, kun 5 päivää noin 2-4 tuntia yössä nukun

[QUOTE="vieras";26517307]Monet ihmiset ovat sitä mieltä, että sikiöiden kasvatus lääketieteelliseen tarkoitukseen, solumateriaaliksi, ei ole eettisesti oikein. Ja sehän siitä on väistämättä seurauksena, jos tuollaiset hoidot hyväksytään, että ihmisalkioita aletaan tuottaa teollisesti.[/QUOTE]
Mutta kemia ei voi poista virusta, tarvi just sellaista. Siks tuskin terapeuttista rokotetta tuskin ikinä hyväksytetään:)... Ehkä nyt se on joku aika Meksikossa ja sitten ehkä taas ei missään. Tai jos tuuri käy niin ehkä jopa tulee, jos laki muutu

Kai sä tiedät, että suurin osa HPV viruksista paranee ihan itsestään. Kiinni jääminen papassa ei tarkoita, että siellä olisi pysyvää muutosta luokissa 1-3.

Itselläni parani muutos kolmessa viikossa, eikä ole takaisin tullut 7 vuoteen. Ihan hyvä jos rokote toimii, mutta jos sulla ei ole edes tietoa virus tyypistä niin miksi oletat sen olevan pahanlaatuinen?

[QUOTE="vieras";26517385]Kai sä tiedät, että suurin osa HPV viruksista paranee ihan itsestään. Kiinni jääminen papassa ei tarkoita, että siellä olisi pysyvää muutosta luokissa 1-3.

Itselläni parani muutos kolmessa viikossa, eikä ole takaisin tullut 7 vuoteen. Ihan hyvä jos rokote toimii, mutta jos sulla ei ole edes tietoa virus tyypistä niin miksi oletat sen olevan pahanlaatuinen?[/QUOTE]

Sä et näköjään tiedä mistä puhut:) Suosittelen asiat kysyä Pekka Niemiseltä tai Virpi Rantaselta, Virpi on mun lääkäri täällä hetkellä... Sekin sanoi Hpv ei menee elimistöstä ikinä pois, kaikilla meillä on joku Hpv, vain korkeat riskit aiheuttaa Dysplasia, Dysplasia ei voi mitenkaan parantua 3ssa viikossa. Siksi kukaan edes tee papoja tai koeploja ota 3 viikon välein, kun se on turhaa, koska se ei voi parantua eikä pahentua 3ssa vkossa. Pitää olla joku just terapeuttinen juttu että lyhyessä ajassa voi nähdä parantuminen:)

Sä et näköjään tiedä mistä puhut:) Suosittelen asiat kysyä Pekka Niemiseltä tai Virpi Rantaselta, Virpi on mun lääkäri täällä hetkellä... Sekin sanoi Hpv ei menee elimistöstä ikinä pois, kaikilla meillä on joku Hpv, vain korkeat riskit aiheuttaa Dysplasia, Dysplasia ei voi mitenkaan parantua 3ssa viikossa. Siksi kukaan edes tee papoja tai koeploja ota 3 viikon välein, kun se on turhaa, koska se ei voi parantua eikä pahentua 3ssa vkossa. Pitää olla joku just terapeuttinen juttu että lyhyessä ajassa voi nähdä parantuminen:)

Onkohan tää joku "lost in traslation" tilanne.. Kyllä vaan papassa olevat muutokset voi parantua kolmessa viikossa. Se aika oli papan oton ja poliklinikan välillä. Poliklinikka käynnissä ei ollut mitään muutoksia havaittavissa ja papakin oli normaali.

Ja jos kaikilla meillä on HPV tarunta niin miksi olla huolissaan jos muutokset eivät ole pahanlaatuisia? Miksi ei voi seurata tilannetta puolen vuoden välein tehtävällä papa kokeella ja rauhottua? Käsittääkseni se virustyyppi koe otetaan kuitenkin, jotta voidaan poissulkea HPV:n vaaralliset tyypit ja sen jälkeen hoidetaan solumuutokset.

Mä en käsitä miksi asiasta pitää nostaa joku paniikki. Säännölliset papa kokeet on aika hyvä tae sille, että asiaa voidaan tarkkailla siten, että mitään suurta kehitystä ei pääse etenemään. Voi olla, että rokote toimii, mutta voi olla myös että paikallinen muutos paranee ihan itsestään.

[QUOTE="vieras";26517430]Onkohan tää joku "lost in traslation" tilanne.. Kyllä vaan papassa olevat muutokset voi parantua kolmessa viikossa. Se aika oli papan oton ja poliklinikan välillä. Poliklinikka käynnissä ei ollut mitään muutoksia havaittavissa ja papakin oli normaali.

Ja jos kaikilla meillä on HPV tarunta niin miksi olla huolissaan jos muutokset eivät ole pahanlaatuisia? Miksi ei voi seurata tilannetta puolen vuoden välein tehtävällä papa kokeella ja rauhottua? Käsittääkseni se virustyyppi koe otetaan kuitenkin, jotta voidaan poissulkea HPV:n vaaralliset tyypit ja sen jälkeen hoidetaan solumuutokset.

Mä en käsitä miksi asiasta pitää nostaa joku paniikki. Säännölliset papa kokeet on aika hyvä tae sille, että asiaa voidaan tarkkailla siten, että mitään suurta kehitystä ei pääse etenemään. Voi olla, että rokote toimii, mutta voi olla myös että paikallinen muutos paranee ihan itsestään.[/QUOTE]

Ei apua:D sulla ei ole tietoa yhtään:D....

Sulla otettiin papa, mutta ei koepalat. Papa voi parantua vaikka päivässä, jos just juuri silloin jotai oli, siks kun papa ei ole diagnoosia ja se voi heitä vääriä positiivisia tai vääriä negatiivisia tuloksia tai voi olla otain pientä oli, joka on parantunut...

Koepalassa jos todetaan Dysplasia 2 tai 3... se ei voi parantua millä tavalla 3ssa viikossa. Dysplasia 1 voi mennä pois itsestään 6kk aikana ja se on minimi aika, Cin 2 tai 3 vaati 1vuos minimi tai 2. Ikinä Cin 2 tai 3 ei voi itsestään parantua 5-6vkossa....

Just paniikki, on se gynekoliginen käynti, koska Hpv on varallinen niin kuin jo sanoin, mutta siitä ei kerrotetaan, kun ei vielä ole mitään tehtävissä, siks kun siitä kantaa 80-90% suomalaisista, se on pahempi kuin flunssa, mutta itsestää se ei menee pois, se voi nukkua vaikka koko elämän ajan sun elimistössä tai herätä monta kerta ja lopulta aiheuttaa kohdunkaula syöpä tai suu, peräaukko, huuli, kieli, emätin ja niin edelleen. Voi hulluksi tulla kaikki tutkia jatkuvasti, kun Hpv ei ole mikään kiva tauti, se jooko ei tee mitään tai tappa. Tutkijat jopa jo usko kun esimerkiksi heitän, joka 3s suomalainen sairastu syöpään elämän aikana, niin syövät ovat yleistyneet, nyt kun tutkitaan joissakin paikoissa/sairaaloissa kasvaimet kunnolla, melkein joka kasvaimessa löytyy Hpv korkea riski. Jopa nyt jo lullaan että todenäköistä kun Hpv on yleinen nyt ja syöpä on yleistynyt, niin sekin tekee jo jotain, ei kaikki syövät mutta jo aika iso prosentti kaikista syövistä on Hpv aiheuttama, jos aloita kunnolla tutkia, niin ei tiedä miten iso prosenti lopulta on. Siks parempi tästä paskasta päästä eroon ja saada suojan, ihan vaan oman psyykenkin takia

Ei apua:D sulla ei ole tietoa yhtään:D....

Sulla otettiin papa, mutta ei koepalat. Papa voi parantua vaikka päivässä, jos just juuri silloin jotai oli, siks kun papa ei ole diagnoosia ja se voi heitä vääriä positiivisia tai vääriä negatiivisia tuloksia tai voi olla otain pientä oli, joka on parantunut...

Koepalassa jos todetaan Dysplasia 2 tai 3... se ei voi parantua millä tavalla 3ssa viikossa. Dysplasia 1 voi mennä pois itsestään 6kk aikana ja se on minimi aika, Cin 2 tai 3 vaati 1vuos minimi tai 2. Ikinä Cin 2 tai 3 ei voi itsestään parantua 5-6vkossa....

Just paniikki, on se gynekoliginen käynti, koska Hpv on varallinen niin kuin jo sanoin, mutta siitä ei kerrotetaan, kun ei vielä ole mitään tehtävissä, siks kun siitä kantaa 80-90% suomalaisista, se on pahempi kuin flunssa, mutta itsestää se ei menee pois, se voi nukkua vaikka koko elämän ajan sun elimistössä tai herätä monta kerta ja lopulta aiheuttaa kohdunkaula syöpä tai suu, peräaukko, huuli, kieli, emätin ja niin edelleen. Voi hulluksi tulla kaikki tutkia jatkuvasti, kun Hpv ei ole mikään kiva tauti, se jooko ei tee mitään tai tappa. Tutkijat jopa jo usko kun esimerkiksi heitän, joka 3s suomalainen sairastu syöpään elämän aikana, niin syövät ovat yleistyneet, nyt kun tutkitaan joissakin paikoissa/sairaaloissa kasvaimet kunnolla, melkein joka kasvaimessa löytyy Hpv korkea riski. Jopa nyt jo lullaan että todenäköistä kun Hpv on yleinen nyt ja syöpä on yleistynyt, niin sekin tekee jo jotain, ei kaikki syövät mutta jo aika iso prosentti kaikista syövistä on Hpv aiheuttama, jos aloita kunnolla tutkia, niin ei tiedä miten iso prosenti lopulta on. Siks parempi tästä paskasta päästä eroon ja saada suojan, ihan vaan oman psyykenkin takia

Minkä luokan muutokset sulla todettiin? Siis ihan sillä perus papa luokituksella 1-5, jolloin 1 on puhdas ja 5 syöpä..

[QUOTE="vieras";26517442]Minkä luokan muutokset sulla todettiin? Siis ihan sillä perus papa luokituksella 1-5, jolloin 1 on puhdas ja 5 syöpä..[/QUOTE]

Luokka 2 . Mutta kun otettiin koepalat niin oli paljon paljon pahempi, siellä oli Cin 2. Papa ei ole diagnoosi, monille kellä syöpä se voi näyttää negattiivinen tulos.

Mä en vittuile, mutta suositelen sulle toissaan vaihta lääkäriä. Jos sulla kerrankin jotain papassa oli, ne ei voi tehdä pelkästään papa sua jatkuvasti, siks myös oot ilman tietoa koko touhusta näköjään. Sulle kannatta tehdä edes kerran värjäys jos jotain on ollut ja tutkia mikroskopilla kohdunsuuta. Mulla on hyvää lääkäri, joka tietä asiasta, siks jopa jos papa näyttää 2, eli Ascus, se ota silti koepaloja ja värjä ja tutki, ollakeni varma, koska Suomessa just jos tapahtukin kuoleisuus niin juuri sen takia kun papassa oli aina kaikki kunnossa, mutta opulta siellä kuitenkin olikin syöpä. Papa ei ole diagnoosi, muista sen

Mutta kemia ei voi poista virusta, tarvi just sellaista. Siks tuskin terapeuttista rokotetta tuskin ikinä hyväksytetään:)... Ehkä nyt se on joku aika Meksikossa ja sitten ehkä taas ei missään. Tai jos tuuri käy niin ehkä jopa tulee, jos laki muutu

Euroopassa vastaavan lääkkeen voisi tehdä laillisesti ja paljon turvallisemmin aikuisen kantasoluilla. Sitä ei tehdä koska HPV:n hoito E2 proteiinilla ei ole turvallista.

Luokka 2 . Mutta kun otettiin koepalat niin oli paljon paljon pahempi, siellä oli Cin 2. Papa ei ole diagnoosi, monille kellä syöpä se voi näyttää negattiivinen tulos.

Mä en vittuile, mutta suositelen sulle toissaan vaihta lääkäriä. Jos sulla kerrankin jotain papassa oli, ne ei voi tehdä pelkästään papa sua jatkuvasti, siks myös oot ilman tietoa koko touhusta näköjään. Sulle kannatta tehdä edes kerran värjäys jos jotain on ollut ja tutkia mikroskopilla kohdunsuuta. Mulla on hyvää lääkäri, joka tietä asiasta, siks jopa jos papa näyttää 2, eli Ascus, se ota silti koepaloja ja värjä ja tutki, ollakeni varma, koska Suomessa just jos tapahtukin kuoleisuus niin juuri sen takia kun papassa oli aina kaikki kunnossa, mutta opulta siellä kuitenkin olikin syöpä. Papa ei ole diagnoosi, muista sen

Voi kuule, mulle tehtiin ihan hela hoito, kaikkine värjäyksineen ynnä muineen. Ei näitä asioita kannata jättää hoitamatta, mutta ei paniikkiinkaan kannata mennä. Ja kyllä muutkin lääkärit tässä maassa osaa asiaa hoitaa.

[QUOTE="vieras";26517453]Euroopassa vastaavan lääkkeen voisi tehdä laillisesti ja paljon turvallisemmin aikuisen kantasoluilla. Sitä ei tehdä koska HPV:n hoito E2 proteiinilla ei ole turvallista.[/QUOTE]

voi apua:D... joo en jaksa todista mitään, ei enää oo energia. Sanon vaan usko pois jo rokote oli todettu turvalliseks, se on turvallisempi kun ennailteehkäisevä rokote. Siitä tietä jopa yks suomalainen lääkäri, koska hän on tavannut itse Ricardo Rosailes ja hän kehuu että kyseinen lääkäri on todella päätevä, rokote turvallinen ja hyväät tulokset jo he saivat....
Nyt jo, me tosissaan nukkumaan, mä kohta sohvalta putoan.... Nyt ja nyt hyvää yötä=)

[QUOTE="vieras";26517454]Voi kuule, mulle tehtiin ihan hela hoito, kaikkine värjäyksineen ynnä muineen. Ei näitä asioita kannata jättää hoitamatta, mutta ei paniikkiinkaan kannata mennä. Ja kyllä muutkin lääkärit tässä maassa osaa asiaa hoitaa.[/QUOTE]
Jos sulle oli tehty värjäyksen niin oli sitten myös otettu koepalat, niin mikä koepalan diagnoosi sitten oli? Vain yksityisellä voi pyytä pelkästään värjäykseen, tavallisissa sairaaloissa, kukaan ei värjä muuten vaan jos muutos on vast todettu, kun värjätään niin otetaan samalla koepalat. Mulle pelkästään värjätiin nyt kun mulla on aivan eri juttu, kun mä sain terapeuttista rokoteetta

Jos sulle oli tehty värjäyksen niin oli sitten myös otettu koepalat, niin mikä koepalan diagnoosi sitten oli? Vain yksityisellä voi pyytä pelkästään värjäykseen, tavallisissa sairaaloissa, kukaan ei värjä muuten vaan jos muutos on vast todettu, kun värjätään niin otetaan samalla koepalat. Mulle pelkästään värjätiin nyt kun mulla on aivan eri juttu, kun mä sain terapeuttista rokoteetta

Papa luokka 1. Patologinen lausunto ei muutoksia. Ihan yksityisellä otettiin :)

[QUOTE="vieras";26517462]Papa luokka 1. Patologinen lausunto ei muutoksia. Ihan yksityisellä otettiin :)[/QUOTE]

Nyt en enää usko sulle:D siis papa luokka 1, ja sulla oli otettu koepalat? Siis miks? Papa 1 on normaali, se pitääkin olla meillä kaikilla. Papa luokka 0, on riittämätön näyte, eli epäonnistunut.... tai sitten sulla joku tyhmä lääkäri sitten oli, joka oti muuten vaan koepaloja;D

Nyt en enää usko sulle:D siis papa luokka 1, ja sulla oli otettu koepalat? Siis miks? Papa 1 on normaali, se pitääkin olla meillä kaikilla. Papa luokka 0, on riittämätön näyte, eli epäonnistunut.... tai sitten sulla joku tyhmä lääkäri sitten oli, joka oti muuten vaan koepaloja;D

Voi kuule, sitä tutkittiin ja hutkittiin sen HPV:n takia monessa paikassa. Kerran oli luokka kolme, sen jälkeen kaikki puhtaat mitä otettiin. Silloin kun luokka 3 otettiin yksityisellä kaikki mahdolliset testit, ja tulos oli HPV:n aiheuttama muutos. Poliklinikka käynnillä ei silmämääräisiä muutoksia, jotka sitten vahvistettiin ottamalla papa vielä uudestaan, tulos puhdas.

Ei ollut syöpätyyppiä, joten mitäs hittoa sitä huolestumaan liikaa? Kaikki papat sen jälkeen loukkaa 1 jo seitsemän vuotta putkeen.

Ja lääkäristä voin sanoa, että yksi Helsingin parhaita yksityisiä gynekologeja, hoitanut mua 14-vuotiaasta saakka. Rahalla saa Helsingissäkin palvelua, aina saanut..

Sanon vaan usko pois jo rokote oli todettu turvalliseks, se on turvallisempi kun ennailteehkäisevä rokote. Siitä tietä jopa yks suomalainen lääkäri, koska hän on tavannut itse Ricardo Rosailes ja hän kehuu että kyseinen lääkäri on todella päätevä, rokote turvallinen ja hyväät tulokset jo he saivat....

Sikiön kantasolujen käyttö ei ole turvallista aikuisen hoidossa koska voi aiheuttaa hallitsematonta solukasvua. Solumuutosten hoito toisen viruksen proteiinilla ei ole turvallista koska voi kiihdyttää solumuutoksia. Hoito voi silti olla perusteltu kehitysmaissa joissa ei ole koko väestöä kattavaa seurantaa ja kirurgista hoitoa.

[QUOTE="vieras";26517478]Sikiön kantasolujen käyttö ei ole turvallista aikuisen hoidossa koska voi aiheuttaa hallitsematonta solukasvua. Solumuutosten hoito toisen viruksen proteiinilla ei ole turvallista koska voi kiihdyttää solumuutoksia. Hoito voi silti olla perusteltu kehitysmaissa joissa ei ole koko väestöä kattavaa seurantaa ja kirurgista hoitoa.[/QUOTE]

sakssa menossa mielenkiitoisia tutkimuksia ja rokotteen kehitystä ihan eri menetelmällä kun kantasolut:) alkanu jo vuonna 2000 ja 3 vihe menossa eli testataan jo sairastuneisiin.Lue artikkeli duodecim sivulta.
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim - ARKISTO

[QUOTE="vieras";26517478]Sikiön kantasolujen käyttö ei ole turvallista aikuisen hoidossa koska voi aiheuttaa hallitsematonta solukasvua. Solumuutosten hoito toisen viruksen proteiinilla ei ole turvallista koska voi kiihdyttää solumuutoksia. Hoito voi silti olla perusteltu kehitysmaissa joissa ei ole koko väestöä kattavaa seurantaa ja kirurgista hoitoa.[/QUOTE]
:laugh:tää kuule ei pitää paikansa, tää rokote just antaa loppuelämän suojaan siitä vastaan eli syöpään, eikä pelkästään kohdunkaulan, kun siellä on tärkeät proteinit

[QUOTE="Kipa";26514511]Kuinka jollekin voi oma toosa olla noin paha pakkomielle.[/QUOTE]

Parempi se on pitää kuule siitä toosasta huolta.
Eipähän kuole mihinkään hyppykuppaan tai kohdunkaula syöpään tai muuhun.
Se on elin/osa ihmistä siinä missä sydän josta on pidettävä kanssa huolta.

Yhteistyössä