Mä oon miettinyt palstoja lukiessa, että kauhisteleeko mun äitikaverit mun kasvatusmetodeja tms. mun selän takana, kun täällä tunnutaan aina kaveria arvosteltavan. Sanoitko hälle suoraan mielipitees? Sanoitko että kumma että on röökiin rahaa. Mua ahistaa suunnattomasti ajatus, että mun kaverit ei sanois mulle asioita suoraan vaan netissä kirjottelisivat, että "yks mun kaveri tekee näin ja näin, eiks oo kauheeta"
[/quote]
En sanonu päin naamaa, että onpa noihin rahaa. Sanoin jotain muistaakseni kannattis tavalla tai toisella se istuin hommata, sillä sun lapses istuu sellasessa istumessa, että jos sä ajat kolarin, niin sille käy huonommin, mitä kävis jos istus pelkässä vyössä. Selitin, että istumen sivutörmäyssuojat ja selkätuki on liian pieni, pää on yli ja näin ei saa olla. Sanoin, että vöitä kun et saa kiristettyä niin, että pysyisi siinä, niin lapsi kun saa ne kädet pois siitä, istuu käytännössä pelkässä lannevyössä. Törmäyksessä retkahtaa pahasti eteenpäin. Ja kun sivutörmäyssuojaa ei ole eikä vöitä pitämässä lasta kiinni ja kuitenkin istuu istumella, on se pää luultavasti ikkunassa. Jos istus pelkästään auton istumella lannevyössä keskellä, ei kuitenkaan löisi (ehkä ) päätään ikkunaan. Selitin, että se on tosi vaarallinen. Äiti lähti silti ajamaan pitkää matkaa, en voinu enempää tehä.