Käy niin sääliksi miehen poikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minä taidan olla ainoa joka hänestä tosissaan välittää.. Isä ja äiti on unohtanut ihan pojan uusien suhteiden takia. Mies keskittyy nykyään vain meidän yhteisiin lapsiimme, olen puhunut miehelle että hänen pitää huomioida myös poikaansa, mutta mies sanoo vain että "kyllä 16v pärjää jo" Mutta kun ei pärjää. Kyllä 16-vuotiaskin tarvitsee isää ja äitiä vielä. Olen niin surullinen pojan puolesta, vain minä muistan kysellä kuulumisia. Samalla olen niin vihainen miehelle ja pojan äidille. Miten saan tuon mäntin tajuamaan ettei voi unohtaa lastaan vaikka olisikin uudessa suhteessa pieniä lapsia :/

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Etkö voi kannustaa miestäsi ottamaan poikaa mukaan menoihinsa? Tai ehdota jotain yhteistä tekemistä, josta molemmat innostuisivat?

No kuule olen yrittänyt. Mutta kun mies vain haluaa olla tyttöjemme kanssa.

Ei nyt kovin häävi neuvo mut: jatka yrittämistä ja huomioi sinä edes poikaa. Voi jopa olla että ajan kanssa isäkin tajuaa kun näytät "esimerkkiä". Kiva että sentään joku teidän perheessä osaa pitää silmät auki. :)

Otat sitten itsellesi ja tytöillesi tyttöjen keskistä aikaa ja toteat miehelle, et hän voi tehdä poikien juttuja poikansa kanssa. Mut oletko edes varma, että poika haluaa viettää aikaansa isänsä kanssa, onhan hän siinä iässä, et tapahtuu jonkinlaista irtiottoa ja se on ihan tervettä. Mistä päättelet, et poika kärsii tilanteesta?

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Otat sitten itsellesi ja tytöillesi tyttöjen keskistä aikaa ja toteat miehelle, et hän voi tehdä poikien juttuja poikansa kanssa. Mut oletko edes varma, että poika haluaa viettää aikaansa isänsä kanssa, onhan hän siinä iässä, et tapahtuu jonkinlaista irtiottoa ja se on ihan tervettä. Mistä päättelet, et poika kärsii tilanteesta?

No ehkä siitä että on sanonut suoraan miltä hänestä tuntuu. Ja on pyytänyt että puhun isälleen siitä. Pojan on muutenkin vaikea puhua tunteistaan, ja olen onnellinen siitä että on oppinut luottamaan minuun ja tietää että minulle voi kertoa kaiken ja tulla puhumaan vaikka keskellä yötä jos siltä tuntuu.

Jonkun aiemmin ehdottama yhteinen harrastus voisi olla hyvä juttu. Jos harrastusta ehdottaisi poika (vaikka niin, että olette kaikki kolme samassa tilassa ja voit kannustaa), niin silloin isällä on suuremmat "paineet" innostua asiasta.

Tsemppiä.

Lapset ja nuoret voivat niin pahoin tänäaikana. Älä väheksy uutta rooliasi pojan elämässä! TÄRKEINTÄ ON ETTÄ EDES JOKU AIKUINEN VÄLITTÄÄ , oli se sitten oma äiti tai isä tai sitten SINÄ!!!! Ota poika ja tehkää pojan kanssa kahdestaan mukavia asioita, vie elokuviin, syömään ja minne vain poikaa kiinostaa..jutelkaa.. tästäkin asiasta -ole sinä pojan ystävä ja tukija ja sano pojalle että välität hänestä todella !!!

olen iloinen että olet pojan elämässä..tulee muistamaan sinut kyllä aina lämmöllä sitten -nuorena aikuisena, ehkä sä olet se tukipilari jonka takia poika ei hajoa ihan täysin, älä lainkaan väheksy sitä!

Mun tuli niin hyvä mieli siitä, että sinä kuuntelet ym ns "vierasta" poikaa! Oletko sanonut miehellesi, mitä poika on sinulle kertonut? Oletko yrittänyt sitä että käsket hänen miettiä miltä teidän yhteisistä lapsista tuntuisi, jos hän käyttäytyisi heitä kohtaan noin? Mutta jos pojan isä ja äiti ei tajua, niin olisi hienoa jos jatkat itse samaan malliin. Sinulla on suuri sydän ja olet tärkeä tälle pojalle!

Ihanaa että pojalla on ystävä lähellä. Voi olla että omaan lapseen/vanhempaan on murrosiässä vaikeaakin ottaa kontaktia sekä lapsen että nuoren kannalta. Ei ole harvinaista että silloin tärkeimmäksi aikuiseksi nouseekin joku muu.
Ole ystävä nyt koska hänelle hyvin kelpaat, jos tuet etkä mollaa oikeita vanhempia pojalla voi olla että ajan kanssa hän osaa jälleen joskus luottaa vanhempiinsakin.
Oma tyttäreni hukkasi koko murrosiäksi yhteyden isäänsä ja uusi vaimo loi sen yhteyden uudelleen...

Yhteistyössä