käytin 2.5kk ikäsistä lääkärissä..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkusen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkusen äiti

Vieras
ja jäi sellainen tunne et lääkäri ei ymmärtäny miks lapsen sinne toin.

Muutaman päivän ollu räkäinen, viime yönä alkoi yskimään limaisesti ja syöminen meni tukkoisen nenän ja limaisuuden takia huonommaksi. Laiton nenään NaCl tippoja ja sipuli silppua harsoon. Aamulla mittasin lapselta lämmön oli pempusta 38.0.

Aattelin et käytän lääkärissä, en niinkään räkäisyyden takia vaan sen takia et perus tyytyväinen lapsi ei suostunu olemaan muuta kuin sylissä (ja et piti kantaa) todella itkuherkkä.

Lääkäri katto, korvat ja keuhkot ok, sano et joo onhan tämä räkäinen. Kysy oonko lääkinny mitenkään. Mä et oon mä NaCl tippoja antanu, mut en ole muuta uskaltanu ku tämä on vielä näin pieni. Kaivo kirjansa esiin ja sano et käy ostaan nasolintippoja. Kysyin vielä et voinko antaa panadolia, ni katto mua ihmeissään ja totes et TOTTAKAIT!

Minusta vain näin pientä ei koskaan käytä turhaa lääkärissä.
Käski mennä kuitenki herkästi lastenpäivystykseen jos henkimenee ahtaalle tai jos lämpöily jatkuu
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

siks en uskaltanu mitään lääkettä antaakkaan.. nyt nukkuu pieni tuolla kaukalossa panadol pempussaan.
 
sit lähtiissä totes, et ei tarvi olla huolissaan, ku tämä laps on kuitenki näin ärtyvä ja virkeä.. no en mä nyt niin huolissaan olekkaan, mut lähinnä sitä et jotain apua pienen huonoon oloon, ku sh-äitin konstit loppu
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sit lähtiissä totes, et ei tarvi olla huolissaan, ku tämä laps on kuitenki näin ärtyvä ja virkeä.. no en mä nyt niin huolissaan olekkaan, mut lähinnä sitä et jotain apua pienen huonoon oloon, ku sh-äitin konstit loppu

Kohoasentoa, niitä tippoja ja nasolinia, Panadol suppoa tarpeen mukaan. Ymmärsinkö oikein? oletko sh?
 
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sit lähtiissä totes, et ei tarvi olla huolissaan, ku tämä laps on kuitenki näin ärtyvä ja virkeä.. no en mä nyt niin huolissaan olekkaan, mut lähinnä sitä et jotain apua pienen huonoon oloon, ku sh-äitin konstit loppu

Kohoasentoa, niitä tippoja ja nasolinia, Panadol suppoa tarpeen mukaan. Ymmärsinkö oikein? oletko sh?

olen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sit lähtiissä totes, et ei tarvi olla huolissaan, ku tämä laps on kuitenki näin ärtyvä ja virkeä.. no en mä nyt niin huolissaan olekkaan, mut lähinnä sitä et jotain apua pienen huonoon oloon, ku sh-äitin konstit loppu

Kohoasentoa, niitä tippoja ja nasolinia, Panadol suppoa tarpeen mukaan. Ymmärsinkö oikein? oletko sh?

olen

¨ja siks kait sitä niin varpaillaan sinne lekuriin meneeki.. ku aina on sellanen olo, et pitäs viimeseen asti pyrkiä pärjäämään ite. Mut ite ainaki olen tosi avuton omien lasten kans.. epävarma
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

No johan on ryysis kohta tk:ssa jos kaikki tuota noudattaa. (Burana supot on luku erikseen kuin Panadol.. näin mulle opetettiin ja sitten se voinnin seuranta ja yleensä oma äiti tietää..) Maalaisjärkeä kehiin ja olethan sh ja näyt selkeesti tuntevas pikkuisesi.

Voimia sulle!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

Joo, meilläkin on ollut tällainen ohje. Ja ohje on ollut myös, että AINA lääkäriin, kun alle kolmen kuukauden ikäisellä vauvalla on kuumetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

No johan on ryysis kohta tk:ssa jos kaikki tuota noudattaa. (Burana supot on luku erikseen kuin Panadol.. näin mulle opetettiin ja sitten se voinnin seuranta ja yleensä oma äiti tietää..) Maalaisjärkeä kehiin ja olethan sh ja näyt selkeesti tuntevas pikkuisesi.

Voimia sulle!!!!
olen sh, mut silti en uskaltanu, vaik tiedän et ihan keskosillekki annetaan panadolia! Kiitos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

No johan on ryysis kohta tk:ssa jos kaikki tuota noudattaa. (Burana supot on luku erikseen kuin Panadol.. näin mulle opetettiin ja sitten se voinnin seuranta ja yleensä oma äiti tietää..) Maalaisjärkeä kehiin ja olethan sh ja näyt selkeesti tuntevas pikkuisesi.

Voimia sulle!!!!

Aika harvoin tuon ikäisellä varmaan on kuumetta. En usko ja jos on silloinkin syy on selvitettävä, esim. korvatulehdus. Mikä sinun ongelmasi on, jos tällaisia ohjeita tk:n ja lääkärien (lastenlääkärin) tahoilta annetaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sit lähtiissä totes, et ei tarvi olla huolissaan, ku tämä laps on kuitenki näin ärtyvä ja virkeä.. no en mä nyt niin huolissaan olekkaan, mut lähinnä sitä et jotain apua pienen huonoon oloon, ku sh-äitin konstit loppu

Kohoasentoa, niitä tippoja ja nasolinia, Panadol suppoa tarpeen mukaan. Ymmärsinkö oikein? oletko sh?

olen

¨ja siks kait sitä niin varpaillaan sinne lekuriin meneeki.. ku aina on sellanen olo, et pitäs viimeseen asti pyrkiä pärjäämään ite. Mut ite ainaki olen tosi avuton omien lasten kans.. epävarma

Eihän se rikos ole mennä lääkäriin.:) Sitä vaan joskus miettinyt töissä, et kyl ne lekuritkin on aika vaikeessa tilanteessa kun näkee lasta muutaman minuutin ja pitäis hokata kaikki.. kun taas mukana on onneks äiti tai isä joka osaa kertoo miten lapsi on muuttunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

Joo, meilläkin on ollut tällainen ohje. Ja ohje on ollut myös, että AINA lääkäriin, kun alle kolmen kuukauden ikäisellä vauvalla on kuumetta.

tuolhan ei sinänsä ole kuumetta ku raja on 38.5 ja oli 38.0 loppuviikosta käskettiin menemään uudestaan jos edelleen lämpöilee
 
Miksiköhän tuota ohjetta ei kerrota missään tavallisille äideille? Siis että ei suppoja alle 3 kk ikäsille. Kyllä itekin oon antanut parikuiselle jos ollut kuumetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

No johan on ryysis kohta tk:ssa jos kaikki tuota noudattaa. (Burana supot on luku erikseen kuin Panadol.. näin mulle opetettiin ja sitten se voinnin seuranta ja yleensä oma äiti tietää..) Maalaisjärkeä kehiin ja olethan sh ja näyt selkeesti tuntevas pikkuisesi.

Voimia sulle!!!!

Aika harvoin tuon ikäisellä varmaan on kuumetta. En usko ja jos on silloinkin syy on selvitettävä, esim. korvatulehdus. Mikä sinun ongelmasi on, jos tällaisia ohjeita tk:n ja lääkärien (lastenlääkärin) tahoilta annetaan?

Kyllä sitä lämpöä vaan on. Tuollainen ohje on annettu yhteen aikaa sh koulutuksessa, mutta ei enää. Ja tottahan siellä voi käydä näytillä, ei siinä mitään. Töissä vaan näen niitä kävijöitä niin paljon joilla ei ole ollut aihetta tulla, mutta tk aulasta saa sitten tuliaisiksi sen jonkin kunnon taudin..:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

No johan on ryysis kohta tk:ssa jos kaikki tuota noudattaa. (Burana supot on luku erikseen kuin Panadol.. näin mulle opetettiin ja sitten se voinnin seuranta ja yleensä oma äiti tietää..) Maalaisjärkeä kehiin ja olethan sh ja näyt selkeesti tuntevas pikkuisesi.

Voimia sulle!!!!

Aika harvoin tuon ikäisellä varmaan on kuumetta. En usko ja jos on silloinkin syy on selvitettävä, esim. korvatulehdus. Mikä sinun ongelmasi on, jos tällaisia ohjeita tk:n ja lääkärien (lastenlääkärin) tahoilta annetaan?
En tiedä onko mitään ongelmaa, mut mulle itelle jää aina tosi paskafiilis ku käytän lasta lääkärissä ja on ns.terve.. vaik muille hoen, et lasta EI KOSKAAN käytä turhaa lääkärissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

Joo, meilläkin on ollut tällainen ohje. Ja ohje on ollut myös, että AINA lääkäriin, kun alle kolmen kuukauden ikäisellä vauvalla on kuumetta.

tuolhan ei sinänsä ole kuumetta ku raja on 38.5 ja oli 38.0 loppuviikosta käskettiin menemään uudestaan jos edelleen lämpöilee

Justiin. Muistakaa se YKSILÖLLISYYS tässäkin. Noi rajat ottaa mua pahasti pannuun. Jos lapsi on sen oloinen, että on vaikea olla niin ei siinä kyllä tarvii mittarinlukemia tuijottaa. sairaalassa kaikki on niin hierarkista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

No johan on ryysis kohta tk:ssa jos kaikki tuota noudattaa. (Burana supot on luku erikseen kuin Panadol.. näin mulle opetettiin ja sitten se voinnin seuranta ja yleensä oma äiti tietää..) Maalaisjärkeä kehiin ja olethan sh ja näyt selkeesti tuntevas pikkuisesi.

Voimia sulle!!!!

Aika harvoin tuon ikäisellä varmaan on kuumetta. En usko ja jos on silloinkin syy on selvitettävä, esim. korvatulehdus. Mikä sinun ongelmasi on, jos tällaisia ohjeita tk:n ja lääkärien (lastenlääkärin) tahoilta annetaan?

Kyllä sitä lämpöä vaan on. Tuollainen ohje on annettu yhteen aikaa sh koulutuksessa, mutta ei enää. Ja tottahan siellä voi käydä näytillä, ei siinä mitään. Töissä vaan näen niitä kävijöitä niin paljon joilla ei ole ollut aihetta tulla, mutta tk aulasta saa sitten tuliaisiksi sen jonkin kunnon taudin..:(
jos ei ole aihetta tulla, ni sillon voitas puhelimessa ohjeistaa, et anna lääkettä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Miksiköhän tuota ohjetta ei kerrota missään tavallisille äideille? Siis että ei suppoja alle 3 kk ikäsille. Kyllä itekin oon antanut parikuiselle jos ollut kuumetta.

varsinkin kun niitä myydään apteekista kaikille haluaville.... järjenkäyttö olis mustakin sallittua. Kyllähän sitä lasta saa itkettää jos kaikkia ohjeita haluaa noudattaa ja loput kysyä täältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai alle kolmen kuukauden ikäiselle saa edes antaa särkylääkettä, jos ei ole käynyt lääkärissä?? Ihme lääkäri.

Jaa ei vai? Panadol suppoa vain jos on olo hankala ja lämpöäkin on. Sen supon jälkeen nopeasti huomaa onko apua vai ei ja sitten voi viedä lääkäriin esim. tarkistuttamaan korvat. Kyllähän toi limaisuus saa vauvan olemaan kärtty kun ei osaa niistää eikä lämmönkään takia ole hyvä olla.

Ihan samanlainen ihminen se vauva on kuin me aikuisetkin (ikäeroa lukuunottamatta), kyllä sitä itseäänkin hoitaa ja lääkitsee.

Toivottavasti vauva paranee pian!!

Ainakin meil sh illa oli tk:ssa sellanen ohjeistus et ei alle 3kk ikäisille särkylääkettä ilman lääkärin lupaa.

No johan on ryysis kohta tk:ssa jos kaikki tuota noudattaa. (Burana supot on luku erikseen kuin Panadol.. näin mulle opetettiin ja sitten se voinnin seuranta ja yleensä oma äiti tietää..) Maalaisjärkeä kehiin ja olethan sh ja näyt selkeesti tuntevas pikkuisesi.

Voimia sulle!!!!

Aika harvoin tuon ikäisellä varmaan on kuumetta. En usko ja jos on silloinkin syy on selvitettävä, esim. korvatulehdus. Mikä sinun ongelmasi on, jos tällaisia ohjeita tk:n ja lääkärien (lastenlääkärin) tahoilta annetaan?

Kyllä sitä lämpöä vaan on. Tuollainen ohje on annettu yhteen aikaa sh koulutuksessa, mutta ei enää. Ja tottahan siellä voi käydä näytillä, ei siinä mitään. Töissä vaan näen niitä kävijöitä niin paljon joilla ei ole ollut aihetta tulla, mutta tk aulasta saa sitten tuliaisiksi sen jonkin kunnon taudin..:(
jos ei ole aihetta tulla, ni sillon voitas puhelimessa ohjeistaa, et anna lääkettä..

Niinpä. Tuo ensineuvo on sitä varten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Miksiköhän tuota ohjetta ei kerrota missään tavallisille äideille? Siis että ei suppoja alle 3 kk ikäsille. Kyllä itekin oon antanut parikuiselle jos ollut kuumetta.

varsinkin kun niitä myydään apteekista kaikille haluaville.... järjenkäyttö olis mustakin sallittua. Kyllähän sitä lasta saa itkettää jos kaikkia ohjeita haluaa noudattaa ja loput kysyä täältä.


eikös pakkauksesakin lue että ei alle 3kk vai mistä lie itse kuullut tuon. ja noudatan kyllä sitä :)
 

Yhteistyössä