P
pikkusen äiti
Vieras
ja jäi sellainen tunne et lääkäri ei ymmärtäny miks lapsen sinne toin.
Muutaman päivän ollu räkäinen, viime yönä alkoi yskimään limaisesti ja syöminen meni tukkoisen nenän ja limaisuuden takia huonommaksi. Laiton nenään NaCl tippoja ja sipuli silppua harsoon. Aamulla mittasin lapselta lämmön oli pempusta 38.0.
Aattelin et käytän lääkärissä, en niinkään räkäisyyden takia vaan sen takia et perus tyytyväinen lapsi ei suostunu olemaan muuta kuin sylissä (ja et piti kantaa) todella itkuherkkä.
Lääkäri katto, korvat ja keuhkot ok, sano et joo onhan tämä räkäinen. Kysy oonko lääkinny mitenkään. Mä et oon mä NaCl tippoja antanu, mut en ole muuta uskaltanu ku tämä on vielä näin pieni. Kaivo kirjansa esiin ja sano et käy ostaan nasolintippoja. Kysyin vielä et voinko antaa panadolia, ni katto mua ihmeissään ja totes et TOTTAKAIT!
Minusta vain näin pientä ei koskaan käytä turhaa lääkärissä.
Käski mennä kuitenki herkästi lastenpäivystykseen jos henkimenee ahtaalle tai jos lämpöily jatkuu
Muutaman päivän ollu räkäinen, viime yönä alkoi yskimään limaisesti ja syöminen meni tukkoisen nenän ja limaisuuden takia huonommaksi. Laiton nenään NaCl tippoja ja sipuli silppua harsoon. Aamulla mittasin lapselta lämmön oli pempusta 38.0.
Aattelin et käytän lääkärissä, en niinkään räkäisyyden takia vaan sen takia et perus tyytyväinen lapsi ei suostunu olemaan muuta kuin sylissä (ja et piti kantaa) todella itkuherkkä.
Lääkäri katto, korvat ja keuhkot ok, sano et joo onhan tämä räkäinen. Kysy oonko lääkinny mitenkään. Mä et oon mä NaCl tippoja antanu, mut en ole muuta uskaltanu ku tämä on vielä näin pieni. Kaivo kirjansa esiin ja sano et käy ostaan nasolintippoja. Kysyin vielä et voinko antaa panadolia, ni katto mua ihmeissään ja totes et TOTTAKAIT!
Minusta vain näin pientä ei koskaan käytä turhaa lääkärissä.
Käski mennä kuitenki herkästi lastenpäivystykseen jos henkimenee ahtaalle tai jos lämpöily jatkuu