käytin 2.5kk ikäsistä lääkärissä..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkusen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikein teit ap. Meillä kuukauden ikäisellä ei ollut lämpöä "kuin" 38 tasan, mutta joutui sairaalaan osastolle moneksi päiväksi, kun syy olikin virtsatieinfektiossa. Onneksi en lähtenyt itse lääkitsemään ja odottelemaan, että menee ohitse. Oli jo tuolloin mennyt munuaisiin, ja odotellessa olisi voinut olla seurauksena verenmyrkytys ja jopa vauriot munuaisissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit ap. Meillä kuukauden ikäisellä ei ollut lämpöä "kuin" 38 tasan, mutta joutui sairaalaan osastolle moneksi päiväksi, kun syy olikin virtsatieinfektiossa. Onneksi en lähtenyt itse lääkitsemään ja odottelemaan, että menee ohitse. Oli jo tuolloin mennyt munuaisiin, ja odotellessa olisi voinut olla seurauksena verenmyrkytys ja jopa vauriot munuaisissa.

No hemputti on vähän eri vaiva kuin ap:n lapsella.. Eikä vti mene munuaisiin heittämällä. oirehtii kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hre:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Miksiköhän tuota ohjetta ei kerrota missään tavallisille äideille? Siis että ei suppoja alle 3 kk ikäsille. Kyllä itekin oon antanut parikuiselle jos ollut kuumetta.

varsinkin kun niitä myydään apteekista kaikille haluaville.... järjenkäyttö olis mustakin sallittua. Kyllähän sitä lasta saa itkettää jos kaikkia ohjeita haluaa noudattaa ja loput kysyä täältä.


eikös pakkauksesakin lue että ei alle 3kk vai mistä lie itse kuullut tuon. ja noudatan kyllä sitä :)

Kyllä lukee pakkauksessa. Me kun käytiin päivystyksessä vauvan kanssa, edes tavallinen lääkäri ei saanut määrätä Panadolia vaan tarvittiin lastenlääkäri.

t. virtsatieinfektion sairastaneen vauvan äiti
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit ap. Meillä kuukauden ikäisellä ei ollut lämpöä "kuin" 38 tasan, mutta joutui sairaalaan osastolle moneksi päiväksi, kun syy olikin virtsatieinfektiossa. Onneksi en lähtenyt itse lääkitsemään ja odottelemaan, että menee ohitse. Oli jo tuolloin mennyt munuaisiin, ja odotellessa olisi voinut olla seurauksena verenmyrkytys ja jopa vauriot munuaisissa.

No hemputti on vähän eri vaiva kuin ap:n lapsella.. Eikä vti mene munuaisiin heittämällä. oirehtii kyllä.

Oirehtii miten? Kerronpa miten oirehti: Vauva oli kärttyinen ja lämpöä. Ei mitenkään muuten. VTI menee munuaisiin vauvalla hyvin herkästi.
 
Älä nyt huonoa omatuntoa tunne vauvan viemisestä lääkäriin!! Itse käytin eilen hieman vajaa 2 kuukauden ikäistä vauvaa lääkärissä, kun yski limaisesti. Siis ainoastaan yski ikävän kuuloisesti ja vähän räkäinen, ei kuumetta eikä muuta. Itsellä oli hölmö oli, kun pari minuuttia lääkäri tutki ja totesi, että ei tässä mitään huolestuttavaa vielä ole. Keuhkot ja korvat on kunnossa, verikokeen perusteella virustauti.

Sellainen olo, että turhaan tulin, vaikka arvasinkin etukäteen, ettei mitään kummempaa lääkäri tälle voi. Silti huojensi tieto, ettei mitään vakavaa ole.

Ohjeena vielä, että jos kuitenkin yskä pahenee ja hengitys vaikeutuu, niin sitten sairaalaan suoraan hengittämään jotain lääkettä.

Mun mielestä ehdottomasti pitää alle 3 kuukauden ikäinen viedä lääkäriin, jos kuumetta on! On se parempi ottaa varman päälle kuin ettei ollenkaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hre:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä:
Miksiköhän tuota ohjetta ei kerrota missään tavallisille äideille? Siis että ei suppoja alle 3 kk ikäsille. Kyllä itekin oon antanut parikuiselle jos ollut kuumetta.

varsinkin kun niitä myydään apteekista kaikille haluaville.... järjenkäyttö olis mustakin sallittua. Kyllähän sitä lasta saa itkettää jos kaikkia ohjeita haluaa noudattaa ja loput kysyä täältä.


eikös pakkauksesakin lue että ei alle 3kk vai mistä lie itse kuullut tuon. ja noudatan kyllä sitä :)

näin juuri.. kyl siinä pakkauksessa lukee et yli 3kk ja yli 5kg painaville
 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Älä nyt huonoa omatuntoa tunne vauvan viemisestä lääkäriin!! Itse käytin eilen hieman vajaa 2 kuukauden ikäistä vauvaa lääkärissä, kun yski limaisesti. Siis ainoastaan yski ikävän kuuloisesti ja vähän räkäinen, ei kuumetta eikä muuta. Itsellä oli hölmö oli, kun pari minuuttia lääkäri tutki ja totesi, että ei tässä mitään huolestuttavaa vielä ole. Keuhkot ja korvat on kunnossa, verikokeen perusteella virustauti.

Sellainen olo, että turhaan tulin, vaikka arvasinkin etukäteen, ettei mitään kummempaa lääkäri tälle voi. Silti huojensi tieto, ettei mitään vakavaa ole.

Ohjeena vielä, että jos kuitenkin yskä pahenee ja hengitys vaikeutuu, niin sitten sairaalaan suoraan hengittämään jotain lääkettä.

Mun mielestä ehdottomasti pitää alle 3 kuukauden ikäinen viedä lääkäriin, jos kuumetta on! On se parempi ottaa varman päälle kuin ettei ollenkaan!

kiitos.. ihana ku on muitaki jotka on korvat höröllään näitten pienten kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein teit ap. Meillä kuukauden ikäisellä ei ollut lämpöä "kuin" 38 tasan, mutta joutui sairaalaan osastolle moneksi päiväksi, kun syy olikin virtsatieinfektiossa. Onneksi en lähtenyt itse lääkitsemään ja odottelemaan, että menee ohitse. Oli jo tuolloin mennyt munuaisiin, ja odotellessa olisi voinut olla seurauksena verenmyrkytys ja jopa vauriot munuaisissa.

tässä yksi syy, miksi en uskaltanut alkaa ite lääkitteen!! Halusin ensin tarkistuttaa esim. et korvat ja keuhkot puhtaat!
 
kyl mul on ainakin sellainen KÄSITYS, että AINA kun alle 3kk ikäisellä on kuumetta on lapsi vietävä lääkäriin.. koska syynä voi olla jokin muukin kuin se ns. vaaraton flunssa.
 

Yhteistyössä