Älä nyt huonoa omatuntoa tunne vauvan viemisestä lääkäriin!! Itse käytin eilen hieman vajaa 2 kuukauden ikäistä vauvaa lääkärissä, kun yski limaisesti. Siis ainoastaan yski ikävän kuuloisesti ja vähän räkäinen, ei kuumetta eikä muuta. Itsellä oli hölmö oli, kun pari minuuttia lääkäri tutki ja totesi, että ei tässä mitään huolestuttavaa vielä ole. Keuhkot ja korvat on kunnossa, verikokeen perusteella virustauti.
Sellainen olo, että turhaan tulin, vaikka arvasinkin etukäteen, ettei mitään kummempaa lääkäri tälle voi. Silti huojensi tieto, ettei mitään vakavaa ole.
Ohjeena vielä, että jos kuitenkin yskä pahenee ja hengitys vaikeutuu, niin sitten sairaalaan suoraan hengittämään jotain lääkettä.
Mun mielestä ehdottomasti pitää alle 3 kuukauden ikäinen viedä lääkäriin, jos kuumetta on! On se parempi ottaa varman päälle kuin ettei ollenkaan!