keltainen räkä -miten se nyt olikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja räkää täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
keltainen on paha ja läpinäkyvä hyvä:D

voi itku...mikähän se meillä nyt on sitten.... sekä mulla että 10kk vauvalla keltasta räkää tulee lähes koko ajan. Mun ysköksetkin on ihan keltasia. Kuumetta on tällä hetkellä vauvalla mutta ei mulla. Lääkäriinkö tässä pitää mennä...voi voi...

Miehellä keltainen paksu räkä on merkki poskiontelotulehduksesta, mutta silloin myös tunuu painetta poskipäissä.

Mulla keltainen paksuräkä on "normaalia" samalla tavalla kuin kirkaskin, viimeksi poskiontelotulehdus ollut joskus 10-11 vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

voi itku...mikähän se meillä nyt on sitten.... sekä mulla että 10kk vauvalla keltasta räkää tulee lähes koko ajan. Mun ysköksetkin on ihan keltasia. Kuumetta on tällä hetkellä vauvalla mutta ei mulla. Lääkäriinkö tässä pitää mennä...voi voi...

siel voi olla joku infektio..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vauvalla sitä tuskin on kun heillä ei edes ole vielä tarpeeksi isoja poskionteloita. Näin sanoi meille lastenlääkäri parivuotiaasta lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Laura-vm86:
merkki poskiontelontulehuksesta.. eli bakteeriräkää.. lääkäriin!

no eikä!!! joka keltanokka ei tarvi lääkäriä! turhia antibiootteja syötetään lapsille. Seuraa tilannetta vielä. Jos lapsi kipee, sit voit lääkäriin, mutta se keltainen väri ei ole yksistään lääkäriin menon syy.

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
keltainen räkä mulla ns. "hyvää" räkää ja tauti on poistumassa
vihreä on sitä että on tulehdus..

no niinku määkin muistelin että se olis näin.
Mulla itellä ei oo koskaan ollut poskiontelontulehdusta eikä nytkään tunnu painetta missään kun laittaa pään alaspäin (testasin juuri). Oon tosiaan ollu flunssassa jo kolmisen viikkoa. Viime viikonlopulla räkä jo loppu ja vointi oli normaali, mutta sunnuntaina alkoi taas kurkkukipu ja nyt tulee tosiaan keltasta räkää -tosin voisko johtua kun yötakana ja sillon ei niin tiuhaan oo niistäny ku päivisin?. Sunnuntaina kävin päivystyksessä kurkkua näyttämässä, mutta oli ok. Vauva taas sairastu flunssaan kunnon kuumeella neljä viikkoa sitten. Poti tautia viikon päivät ja parani pariksi päivää, sitten nenä vuoti neljä päivää, mutta ei kuumetta. Yöt oli tosi levottomia, itki vaan ni käytettiin lääkärissä, jossa ei korvatulehdusta. Sitten taas oli muutaman päivän ok kunnes viime perjantaina taas alko kauhea tauti ja nyt tosiaan yöt taas itkee kun henki ei kulje. Paksua keltasta räkää eilisestä asti vuotanut ja kuumetta siis on myös.

Yhteistyössä