Poskiontelot tukossa 3veellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meidän 3v sanoi että sattuu otsaan kun niistää. Nuha on kestänyt nyt yli viikon. Oli pois välillä mutta tänään taas niistetty keltaista räkää ihan jatkuvasti!
Eli olisiko nyt mennyt tuo räkä sitten onteloihin...pitäisikö käydä näyttämässä lääkärille vai annetaanko parantua ihan kotikonstein?

Korjatkoon joku joka varmemmin tietää, mutta minä muistan lukeneeni joskus jostakin ettei alle kouluikäisellä voi olla poskiontelontulehdusta, koska kyseiset ontelot kehittyvät vasta myöhemmin.
Voi olla parasta mennä näytille lääkäriin, veikkaan että syyllinen löytyy korvista. Ei pieni lapsi osaa vielä kohdentaa kipua tarkasti ja korvatulehdus voi "säteillä" kipua eri paikkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Korjatkoon joku joka varmemmin tietää, mutta minä muistan lukeneeni joskus jostakin ettei alle kouluikäisellä voi olla poskiontelontulehdusta, koska kyseiset ontelot kehittyvät vasta myöhemmin.
Voi olla parasta mennä näytille lääkäriin, veikkaan että syyllinen löytyy korvista. Ei pieni lapsi osaa vielä kohdentaa kipua tarkasti ja korvatulehdus voi "säteillä" kipua eri paikkoihin.

Tästä oon kans kuullut, mutta en muista tarkkaan missä iässä ne ontelot alkaa olla niin kehittyneet, että voi tulla tulehdus... ei mielestäni alle kouluiässä ainakaan. Korvat tosiaan voi olla syynä, tai sitten vaan on kurja olo sen tukkoisuuden takia...

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Tästä oon kans kuullut, mutta en muista tarkkaan missä iässä ne ontelot alkaa olla niin kehittyneet, että voi tulla tulehdus... ei mielestäni alle kouluiässä ainakaan. Korvat tosiaan voi olla syynä, tai sitten vaan on kurja olo sen tukkoisuuden takia...

Näin meille sanottiin yksityisellä kun 4v kanssa mentiin tänä syksynä.

Yhteistyössä