Kenelle ei ole niin tärkeää päästä naimisiin?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis jos oikea mies kosii, niin kyllä sitten vois naimisiin mennä :D , mutta eipä mulle ole niin tärkeää naimisiin päästä. Yhdessä voi elää muutenkin ja olla sitoutunut toisiinsa.

En sano siis mitään ehdotonta eitä avioliitolle, mutta se ei ole mikään pakollinen asia mun elämässä.

Jos mies sattuu joskus 10 vuoden päästä kosimaan, niin kyllä voin naimisiin mennä, mutta ei se elämä siihen kaadu vaikka en kihloihin tai naimisiin pääsisikään :) ihan yhtä onnellinen voi olla mielestäni oli naimisissa tai ei :)

Ihan järkisyistä mennään naimisiin jossain vaiheessa. Yhteinen omaisuus, velka ja lapset. Jos toinen kupsahtaa, niin toinen ei jää "tyhjän päälle", koska avopuolisoillahan ei ole minkäänlaista perimisoikeutta, eikä oikeutta esim. lesken eläkkeeseen.

Minä en "pääse" naimisiin eikä naimisiin "pääsy" ole millään tavoin tärkeää. Avioliiton silti solmimme mieheni kanssa tämän vuoden aikana. Eli menemme naimisiin yhteisellä päätöksellä -Ei niin, että toinen tahtoo ja toinen sitten päästää hänet avioitumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miten niin päästä:
Minä en "pääse" naimisiin eikä naimisiin "pääsy" ole millään tavoin tärkeää. Avioliiton silti solmimme mieheni kanssa tämän vuoden aikana. Eli menemme naimisiin yhteisellä päätöksellä -Ei niin, että toinen tahtoo ja toinen sitten päästää hänet avioitumaan.

En mä sitä noin tarkoittanut. Vaan tarkoitin sitä, että se naimisiinmeno ei ole niin tärkeää. Totta kai se päätetään yhdessä eikä odotella sitä, että toinen päästää naimisiin. :laugh: :laugh:

Päästä? Mitä pääsemistä siinä on, kahden ihmisen sopimuksestahan siinä on kyse.

Ennen ajattelin, että ei naimisiin, mutta kun mies kosasi aikoinaa, otin selvää asioista ja totesin sen järkevimmäksi tavaksi jakaa elämä (kun kerran yhdessä aiotaan olla.)

Yhteistyössä