Kenelle sopii hormonaalinen ehkäisy täysin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis vastaa tähän vain, jos sinulle sopii jokin hormonaalinen ehkäisy ihan täysin. Ei yhtään mitään haittoja eikä sivuvaikutuksia.
Onko sellaisia ihmisiä olemassakaan? Kuka oikeasti edes haluaa syödä hormonivalmisteita??

Haluaisin huomauttaa sellaisesta asiasta, että normaalinaisen elämä on yhtä hormonimyrskyä ilman hormonivalmisteitakin. Ei jokaisesta finnistä ja mielialan vaihdoksesta jaksa Erkkikään pitää lukua...

Henkilökohtaisesti en aio enää ikinä syödä hormoneita, ne eivät sovi mulle.

Niin, tää palsta on melkoisen suosittu, joten luulisi täältä nyt yksi löytyvän.
Ja jos ei löydy, menetän uskoni lääketieteeseen. Naiset ansaitsevat parempaa!!
ap

Hyvä kysymys. En osaa vastata sopiiko hormonaalinen ehkäisy minullekaan, vaikka olen syönyt hormoninappeja kakarasta saakka. Aloitin siis 15-vuotiaana ja olen popsinut niitä yli 10 vuotta, tauotta. En tiedä millainen persoonani olisi, millainen kuukautiskiertoni, seksuaalinen halukkuuteni, tai mikään olisi ilman ylimääräisiä hormoneja. Arvatkaa, haluaisinko lopettaa? Mutta mua pelottaa lopettaa noiden mömmöjen popsiminen. Millainen musta tulis? Lähtiskö tukka päästä (kuten sukuni naisilla on, harva tukka), muuttuisiko käytökseni, tulisiko minusta seksuaalisesti hilltön? Muistuttaisiko naamani pizzaa? Puhkeaisiko mulle jotain sairauksia? Olen hormoniloukussa.

Mulle ainakin sopii. Söin 2 vuotta pillereitä, yli vuoden olin ilman ja nyt taas yli vuoden syönyt. Ainoa "ongelma" vain, että mulle ei tuu menkkoja ollenkaan ilman pillereitä, johtuen pco:sta.

Joku löytyi. Jippii, lääketiede!
En halua syödä minipillereitä enkä käyttää kierukkaa, sillä en halua edes teoriassa estää omalla toiminnallani hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä. Hankaloittaa asiaa.