Keneltä löytyy "iltatähti" ja miten vaikuttanut elämään :-)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumeinen

Vieras
Siinähän tuo varsinainen kysymys tulikin... Meillä siis tilanne, että ikää minulla 38v ja miehellä 40v. Itseäni on alkanut kaivella mikäs muu kuin vauvakuume!

Meillä on jo kuusi lasta, ikähaarukalla 15v-5v, se ehkä eniten mietityttää miten lapset asiaan suhtautuisivat...

Kaikki on toisaalta taas niin helppoa, mietin kuinka mahdollinen vauva vaikuttaisi elämäämme. Toisaalta haluaisin taas käpertyä kotiin ja hoivata vauvaa sekä muuta perhettä aktiivisemmin, mutta toisaalta tämä tietynlainen vapaus on nyt viimevuosina ollut jo aika ihanaa!

Olisi kiva kuulla miten muilla "vähän varttuneemmilla" äideillä on sujunut, kun taloon onkin vielä tullut yksi vauva :-)

Jätä tekemättä. Ikää jo sen verran että kannattaa ajatella sitä lastakin eikä vaan omaa vauvakuumetta. Ja ihan lämmöllä tämän asian sanon. Vaikka itsestä tuntuisi kuin "nuorekkaalta" niin ei se välttämättä hauskaa ole (itsestä ja lapsesta) kun itse on 60 vee ja lapsi parikymppinen ja parhaassa tapauksessa asuu vielä kotona.. Nauti niistä lapsista jotka sinulla jo on ja odottele niitä lapsenlapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
sori, mutta luulisi, että kuuden jälkeen jo tiedät mitä vauvat on ja mitä ne vaatii ja miten ne muuttaa elämää :-)))

Ihanaa, kun aina löytyy näitä järjenjättiläisiä vastaamaan :-)
Toki tiedän mitä vauvat ja lapset ovat, ja kuinka ne vaikuttavat elämään. Lähinnä nyt halusin kysellä kokemuksia iltatähdestä, kun muut lapset jo isompia, kun kaikki vauvatarvikkeet on jo hävitetty, kun on päästy jo matkustelemaan enemmän ja kun kukaan ei roiku lahkeessa enää niin kovasti :-)
Mutta kiitos kommentistasi, se olikin oikein kattava ;-)

Kyllä mä sinuna nauttisin jo lisääntyvästä omasta ajasta!! Mä en taas ymmärrä ollenkaan ihmisiä joilla on koko ajan vauvakuume,se lapsi kun on muutakin kun vauva.Vastuuta,parisuhteelle jää entistä vähemmän aikaa jne jne.Meille ei tule iltatähteä,olen jo päättänyt sen aikoja sitten ja mies on samoilla linjoilla.Ikää on mulla 33v ja meillä on kolme koululaista.

Meillä isommat muksut oli 15 ja 13v, kun iltatähti syntyi. Aivan ihana tunne, että sai vielä tuollaisen pienen hoidettavaksi ja siitä osaan päivittäin olla kiitollinen. Täytyy sanoa, että tällä iällä 39v, kun pienokainen syntyi, niin tämä on ollut kuitenkin tosi rankkaa. Nuorena jaksaa paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeinen:
Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
oho, mun mielestä 38 ei ole vielä ollenkaan vanha

No tähän kyllä peesaan kanssasi täydellisesti, vaikka vähän kipakasti vastasi tuohon ekaan kommenttiisi... :-)

Minusta 38 vuotias on kuitenkin jo aika vanha siihen lapsentekoon. Vaikka itsestä se ei tuntuiskaan niin kyllä se vaan on jo aika ikä tekasta lapsi.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että te itse tiedätte parhaiten kestääkö perheenne vielä uutta pienokaista. Vanha sinä et missään nimessä ole! Uusi vauva voi antaa ihan toisenlaista arvoa teinillekin, eikä teidän pieninkään nyt niin kovin vanha ole.
Minä kannustan vain lapsia hankkimaan, jos parisuhde ja elämänpuitteet sen sallivat!
Eihän lapsilukunne kuulu kenellekään muulle kuin teille! Eikä 21 vuotias ole mitenkään pieni lapsi 60 vuotiaalle!! Kun siihenkin tuolla aiemmin viitattiin. Hyvänen aika, aikuinen ihminenhän tuo 21v on, vaikka kotona sitten vielä muutaman vuoden vielä olisikin!

Kun meidän iltatähti syntyi, olin 41, mies 42 ja lapset 17 (poika) ja 12 (tyttö). Lapset suhtautuivat erittäin positiivisesti; he tiesivät, että lasta oli toivottu jo vuosia. Kaikki meni vauva-aikanakin tosi helposti. Tämä kolmas söi öisin useammin kuin isommat sisaruksensa olivat syöneet eli 3 - 4 tunnin välein, mutta yöimetykset olivat ihanan helppoja, kun ei aina nukuttanut niin kuin nuorempana.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinkeli-Martta:
Kun meidän iltatähti syntyi, olin 41, mies 42 ja lapset 17 (poika) ja 12 (tyttö). Lapset suhtautuivat erittäin positiivisesti; he tiesivät, että lasta oli toivottu jo vuosia. Kaikki meni vauva-aikanakin tosi helposti. Tämä kolmas söi öisin useammin kuin isommat sisaruksensa olivat syöneet eli 3 - 4 tunnin välein, mutta yöimetykset olivat ihanan helppoja, kun ei aina nukuttanut niin kuin nuorempana.

Mitä järkeä tehdä lapsia vielä tuossa iässä? Vihdoinkin olisi jo aikaa omille jutuille ja yhteistä aikaa miehen kanssa.lisäksi iltatähti on yksinäinen kun vanhemmat lapset ovat jo noin isoja.Iltatähden tekeminen on itsekästä....
Kun lapsi on alaaste-ikäinen niin vanhemmat ovat jo yli 50v...huh huh.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:

Mitä järkeä tehdä lapsia vielä tuossa iässä? Vihdoinkin olisi jo aikaa omille jutuille ja yhteistä aikaa miehen kanssa.lisäksi iltatähti on yksinäinen kun vanhemmat lapset ovat jo noin isoja.Iltatähden tekeminen on itsekästä....

Siis apua.... Voihan sitä parisuhdeaikaa olla, vaikka onkin se iltatähti! Ja muita lapsiahan ei tietenkään ole kavereina, naapurinlapsia, kavereiden lapsia, sisarusten lapsia.... Ompa sinulla tosi suppea näkökanta!
Ihanalta kuulostaa teillä asiat Rinkeli-Martta!

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:

Mä olen tämmöisten vanhempien tulos -70 -luvulla(olin vahinko) enkä koe olevani mitenkään kummajainen sinänsä, mutta täytyy myöntää että lapsena kärsin siitä että mulla oli tosi vanhanaikaiset ja -kantaiset vanhemmat, en saanut käydä missään eikä mun annettu seurata mm. muotia koska muotivaatteet oli kalliita ja piti käyttää muitten vanhoja. Muuten olisin kyllä kavereitten kanssa pärjännyt, mutta tämä aiheutti kiusaamista.
Meillä kaikilla sisaruksilla on isot ikäerot ja ollaan varsin etäisiä toisillemme. Luulisin kyllä että nykymaailma on mennyt sen verran eteenpäin, että ikäerot eivät enää ole niin jyrkkiä kuin tuolloin kun omat vanhempani olivat pula-ajan kasvatteja ja itse olin teini 80-luvun runsaudessa.

onpas täällä ihmiset iltatähteä vastaan :(

mä olen vasta 26 ja tyttö 2,5 ja olen aina haaveillut iltatähdestä sitten kun on sen aika =)

tiedän monia vanhempia naisia joilla iltatähti ja on ihan huippuja....

se on itsekästä tuolla iällä. siksipä mekään emme perhettä enää kasvata kun mies on jo 40. itekkiin täytän 34 eli olisin 35 kun vauva syntyisi. vauvahlauja vielä olisi mutta nyt on kuunneltava järjen ääntä.

Teillä on se onni että lapsia on jo noin paljon. Lapsettomille pareille tai yhden lapsen perheille ymmärrän tuon korkeamman iän mutta en suuremmille perheille. outoa logiikkaa varmaan mutta näin ajattelen...

on myös kuusi lasta, ihan niinkuin alkuperäiselläkin aloittajalla! Vähän haaveilen (siis aikapaljonkin!), että vielä yhden saisimme, mutta tosiaan vasta vähän myöhemmin. Silloin olisin itsekin jotakuinkin pikkuisen alle 40v. En pidä sitä ollenkaan vanhana....
Kovasti tosiaan tuntuvat ihmiset olevan iltatähtiä vastaan, mistä lie sitten johtuu!

Mä olen iltatähti. Sisarukset (4 kpl) olivat iältään 16 - 23v. kun mä synnyin. Äiti oli 43 v., isä 45. Elämäni on ollut melko yksinäistä (en tunne kuuluvani joukkoon), tietynlainen miellyttämisenhalu seuraa minua varmaan ikäni myös. Lisäksi olen tuntenut olevani taakka äidilleni - isäni kuoli kun olin 7v. ja äiti sairastui vakavasti. Minun piti olla kiltti tyttö, mutten osannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän tuo nuorin ole kuin 5v. mikä iltatähti se nyt olisi. Enemmänkin on niin, että ap kuuluu naisiin, joilla on jatkuva vauvan tarve.

Olen samaa mieltä, että ei tuo 5v ole tosiaan kovin vanha, eli ei mikään varsinainen iltatähti olisi. Siitä olen kyllä erimieltä (siis omalla kohdallani), että tässä olisi kyse vauvan tarpeesta! jotkut ihmiset vain haluavat lapsia, toiset ei!

Palasin juuri katsomaan, oliko tullut lisää vastauksia ja olihan niitä, kiitos! Vilinäiti, ihana kommentti, kiitos siitä :-)

Onhan se niin, että tuo meidän kuopus on aika pieni vielä, ettei siinä mielessä niin kovin iltatähti olisi... Paljonhan meillä jo näitä lapsia on, mutta aina kaikki on ollut yhtä ihanaa! Ei ole myöskään mistään vauvankaipuusta kyse, niinkuin joku ehdotteli :-D! Kyllä näitä lapsia on ihan lapsien kaipuusta haluttu, ovat niin mukavia myös vanhempina!

Minä täytin juuri 37 vuotta, mies täyttää kohta 40, ja odotamme viidettä, iltatähteä. Nuorin täyttää kohta 4 v ja vanhin on 13 v. Samalla tavalla ajattelen lapsista, kuten sinäkin. Silti pelottaa tämä ikä, että kuinka kroppa kestää. Muuten on ihana ajatella, että pääsee palkkatyöstä lomalle, lähettään lapsia kouluun ja vastaanottamaan niitä sekä puuhailemaan ja ulkoilemaan nuorempien kanssa vailla kiireitä. Mutta sitten taas se aika, kuin pitää lähteä töihin...vaikka kuinka pidän työstäni, ei se ole helppoa hoitaa kunnilla sekä työtään, että perhettään. Onneksi tähän saakka kaikki on mennyt hyvin.

Yhteistyössä