V
vierailija
Vieras
Eilen vein lapseni hoitoon ja pieni tyttö sitten tuli kysymään minulta "kenen mummo sinä olet". Vastasin hänelle, että en minä ole vielä mummo, olen Maijan äiti(olen 41v eli voisin olla mummokin, jos lapsia olisi tullut aikaisin ja tällä tytöllähän voi olla jopa minua nuorempi mummo). Eipä siinä mitään, että kysyi näin ja ei ole eka kerta kun lapsi sanoo mummoksi. Yhtään kiva ei sitten taas ollut kun eräs isukki oli tuomassa lastaan hoitoon ja kuuli tuon kysymyksen siinä vierellä ja kun vastasin, että olen Maijan äiti niin tämä isukkipa alkoi nauramaan asialle. Minusta taas tuo asia on sellainen, että itse en alkaisi nauraa jos jollekin toiselle olisi käynyt sama tilanne. Onkohan tämä sitä ikäkriisiä kun pahoitin mieleni tuosta nauramisesta. En minä niin vanha ole, että olisin mummo. Sitten kun voisin oikeasti olla mummo niin tiedä sitten miten ajattelisi. Olisitko sinä pahoittanut mielesi, jos aikuinen alkaa nauraa sille, että lapsi sanoo sinua mummoksi vaikket ole ja vaikka ikäsi puolesta voisit juuri ja juuri ollakin mummo?