Kenenkään lapsella kuulolaitetta?!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Meidän 4v sai neuvolan kuulontutkimuksesta lähetteen keskussairaalaan, ja sielläkin todettiin jonkinasteinen kuulonalenema...Nyt saimme lähetteen Tampereelle (meidän kaupungissa ei laitteita asenneta), jossa vielä tutkitaan ja mahdollisesti molempiin korviin laitetaan korvantauskojeet...Säälittää niin lapsen puolesta, vaikka eihän sitä tietenkään hänelle näytetäkkään :´´( Pitää vaan ajatella, että elämänlaatu paranee kun lapsi kuulee kunnolla, mutta ne kiusaamiset yms... ://
 
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Jos sitä kojetta ei mainosteta niin ei ala kiusaaminenkaan. Sitä ei oikeesti kukaan vältämättä huomaa, jos ei erikseen mainistese.

Nimimerkillä: Korvantauskojeet jo 5veestä asti.

Tuo oli kyllä helpottavaa kuulla :) Kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Jos sitä kojetta ei mainosteta niin ei ala kiusaaminenkaan. Sitä ei oikeesti kukaan vältämättä huomaa, jos ei erikseen mainistese.

Nimimerkillä: Korvantauskojeet jo 5veestä asti.

Tuo oli kyllä helpottavaa kuulla :) Kiitos.

No kiva, että pystyin olemaan avuksi =)
 
kaverin tytöllä huomattiin kans jossakin 3-4v iässä että kuulo ei normaali, puheen epäselvyyskin johtui siitä ettei kuullut kunnolla. Nyt jo koululainen ja välillä ei halua pitää laitteita. Oma tyttöni ihmetteli/ihasteli kuulo"koruja" ja kysyi millon hän saa kans tuollaiset laitteet korviin :) Pitää opettaa olemaan ylpeä niistä "koruista" korvissa eikä häpeillä niitä.
 
Mun kanssa oli samassa koulussa tyttö jolla oli kuulolaite, en edes tiennyt ensin sitä koska luki tosi taitavasti huulilta ja ilmeisesti jotain siis kuulikin kun se laite oli. Tajusin asian vasta sitten kun meillä oli yhteisiä tunteja ja hänellä oli tunneilla mukana viittomakielen tulkki. Eli ne laitteet voi olla kyllä huomaamattomiakin, ja varmasti voi ihan normaalia elämää elää!
 
meillä pojalla yritettiin kans kuuloa kojeella testata, mut ei siit tullu mitään, ei kuullu sen mukaan yhtään ja 5v. tehtiin uudestaan eikä kuulos ollu mitään vikaa. Kyllä lapsesta sen huomaa jos oikeesti ei kuule hyvin. Meillä 2v:llä oli paha korvatulehdus ja kuulo huono sinä aikana. Kyllä sen erottaa "valikoivasta kuulosta"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
meillä pojalla yritettiin kans kuuloa kojeella testata, mut ei siit tullu mitään, ei kuullu sen mukaan yhtään ja 5v. tehtiin uudestaan eikä kuulos ollu mitään vikaa. Kyllä lapsesta sen huomaa jos oikeesti ei kuule hyvin. Meillä 2v:llä oli paha korvatulehdus ja kuulo huono sinä aikana. Kyllä sen erottaa "valikoivasta kuulosta"

 

Yhteistyössä