Kerään voimia,aion tänään miehelleni sanoa että haluan avioeron ja minä ja lapset muutetaan pois.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja asutko virpi jossain suomen harlemissa:
mikä toi hullu nainen nimeltä virpi on,,ei kait sillä oikeasti lasta ole,,kamalaa mitenhän se haukkuu oman lapsen jos se joskus epä onnistuu tai tulee avio ero. luulee viel olevansa fiksu vaikkei osaa ku haukkua ihmisiä.

No toivottavasti sulla ei ole lapsia kun täällä haukut muita hulluiksi!

Virpi kirjoittaa asiaa, ei tää BB:tä tölsäävä häpeämätön eronnut naisporukka ole niin herkkätuntoista että kun joku virpi käyttää ronskia kieltä niin porukat on kauhuissaan oikeasti. Olette vain tekopyhiä hurskastelijoita ja teitä risoo kun virpi puhuu kuitenkin oikeaa asiaa. Sitä ette kestä ja siksi sorrutte surkeaa alatyyliin itse.

aikuisenakin harmittaa et vanhemmat eros, ja oon jo sentään 35. Itkin isän perään illat vuosikausia (salaa) vaikka nähtiinkin usein. Se ero särki mun sydämen täysin, mut koskaan en myöntänyt sitä äidille, en isälle koska aattelin et heille tulee paha mieli. Ja olin kiltti koulussa pärjäävä kympin tyttö.

Ja oon aikuisena ihan normaali ihminen, pärjään omillani jne. Sen verran se kasvatti, et samaa surua en omille lapsille tuu ihan noin vaan tuottamaan. En eroais ihan tuosta noin vaan ajattelematta lapsia ensin, käymättä terapeutilla ja yrittämättä useamman vuoden ajan parannusta tilanteeseen. Tietty väkivalta ja alkoholi jos niitä on kuvioissa muuttais tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja oma kokemus:
aikuisenakin harmittaa et vanhemmat eros, ja oon jo sentään 35. Itkin isän perään illat vuosikausia (salaa) vaikka nähtiinkin usein. Se ero särki mun sydämen täysin, mut koskaan en myöntänyt sitä äidille, en isälle koska aattelin et heille tulee paha mieli. Ja olin kiltti koulussa pärjäävä kympin tyttö.

Ja oon aikuisena ihan normaali ihminen, pärjään omillani jne. Sen verran se kasvatti, et samaa surua en omille lapsille tuu ihan noin vaan tuottamaan. En eroais ihan tuosta noin vaan ajattelematta lapsia ensin, käymättä terapeutilla ja yrittämättä useamman vuoden ajan parannusta tilanteeseen. Tietty väkivalta ja alkoholi jos niitä on kuvioissa muuttais tilanteen.

Niin täysillä samaa mieltä.

KYLLÄ SE NUT VAAN ON NIIN ETTÄ LAPSELLA ON PAREMPI ELÄÄ "KAHDESSA HYVÄSSÄ KODISSA" KUN YHDESSÄ "PAHASSA" MIKÄ TARKOTTAA SITÄ ETTÄ JOS VANHEMMAT ESITTÄVÄT OLEVANSA ONNELLIÄÄN ITSEKÄSTÄ EROTA AP! LAPSILLEKIN VARMASTI HYVÄ RATKAISU. SAAVAT 2 KOTIA MISSÄ MOLEMMAT VANHEMMAT HUOLEHTIVAT LAPSISTA VUOROTELLEN!! VOIMIA.
MINULLA TULI MIELEEN ETTÄ KUULOSTAT SILTÄ ETTÄ SINULLA VOISI OLLA MASENNUS?SIA SIITÄ EI TULE MITÄÄN JA LAPSET VAISTOAVAT SEN. ON PAREMPI EROTA JOS SUHDE EI TOIMI. EI KAI KUKAAN ELÄ IHMISEN KANSSA JOITA EI RAKASTA VAIKKA SE MUUTEN OLISIKIN IHANA.EI YHT

Alkuperäinen kirjoittaja HUKKA:
KYLLÄ SE NUT VAAN ON NIIN ETTÄ LAPSELLA ON PAREMPI ELÄÄ "KAHDESSA HYVÄSSÄ KODISSA" KUN YHDESSÄ "PAHASSA" MIKÄ TARKOTTAA SITÄ ETTÄ JOS VANHEMMAT ESITTÄVÄT OLEVANSA ONNELLIÄÄN ITSEKÄSTÄ EROTA AP! LAPSILLEKIN VARMASTI HYVÄ RATKAISU. SAAVAT 2 KOTIA MISSÄ MOLEMMAT VANHEMMAT HUOLEHTIVAT LAPSISTA VUOROTELLEN!! VOIMIA.
MINULLA TULI MIELEEN ETTÄ KUULOSTAT SILTÄ ETTÄ SINULLA VOISI OLLA MASENNUS?SIA SIITÄ EI TULE MITÄÄN JA LAPSET VAISTOAVAT SEN. ON PAREMPI EROTA JOS SUHDE EI TOIMI. EI KAI KUKAAN ELÄ IHMISEN KANSSA JOITA EI RAKASTA VAIKKA SE MUUTEN OLISIKIN IHANA.EI YHT
RIVIT ON MENNY SEKASIN ELI TEKSTI HIUKKA SEKAVA! EI SIIS OLE ITSEKÄSTÄ EROTA AP! VOIMIA!

totta kait lapselle on parasta et vanhemmat rakastaa toisiaan ja ovat aina yhdessä,mut aina suhde ei toimi ja on parempi erota. ite elän ihanaa ja tasapainoista elämää mieheni ja lapseni kans,mut jos en rakastais miestäni ni kyllä varmaan eroaisin jos mikään ei auttais,,

Alkuperäinen kirjoittaja dfgh:
totta kait lapselle on parasta et vanhemmat rakastaa toisiaan ja ovat aina yhdessä,mut aina suhde ei toimi ja on parempi erota. ite elän ihanaa ja tasapainoista elämää mieheni ja lapseni kans,mut jos en rakastais miestäni ni kyllä varmaan eroaisin jos mikään ei auttais,,

Niin, jos mikään ei auttaisi.

Joo.. jos minä ja eksäni olisimme pitäneet kiinni "ydinperheestä", niin toinen meistä ei takuulla olisi enää hengissä. Sen sijaan tajusin lähteä pois ja lapsella on kaksi onnellista ja tasapainoista vanhempaa sekä kaksi sukua elämässään. Teimme ratkaisun ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
on mulla lapsi ja olen hyvä äiti,enkä hauku täällä jos joku haluaa erota miehestään. virpi ei puhu asiaa vaan laukoo kiihkona mitä sattuu.

höpsis! Kukaan järkevä ei eroa ja vie muksuja mennessään puolen vuoden ahdistuksen jälkeen hakematta apua tilanteeseen. Ihan asiaa Virpi puhuu eikä tuo nyt oo ees ronskeinta kieltä mitä oon kuullut.. osalle porukasta varmaan Muumilaakson tarinatkin on liian härskii juttuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja BElle:
Joo.. jos minä ja eksäni olisimme pitäneet kiinni "ydinperheestä", niin toinen meistä ei takuulla olisi enää hengissä. Sen sijaan tajusin lähteä pois ja lapsella on kaksi onnellista ja tasapainoista vanhempaa sekä kaksi sukua elämässään. Teimme ratkaisun ajoissa.

ihan eri asia erota jos mukana on väkivallan uhka tai alkoholi tai jatkuva riita kuin jos masentuneena pakkaa kimpsut ja kampsut ja viiä viel lapsetkin noin vaan mennessään.

Kumma et mä pystyn ukkoni kans elään ihan onnellista elämää, vaikkei lempi just tällä hetkellä leiskukkaan kybällä. Mut ei sen puoleen riidelläkään juuri.

9 sivua ihmiset jaksanu jonku erosta jupista,ja mitä sitten jos äiti vie tässä tapaukses lapset jos olivat miehensä kans ni sopineet,jos se on kummallekki ok ni ei pitäs muita haitata. hoh hoijaa

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Jos olisi lapseni paras se, että hän asuu muualla, hyväksyisin sen kyllä.

Jos olisi sinun lapsellesi paras ratkaisu asua muualla, etkö hyväksyisi sitä, vai pitäisitkö kiinni silläkin uhalla, että lapsesi myöhemmin tulee kärsimään?

Mä ainakin hyväksyisin.

Mutta siihen pitää olla aika painavat perustelut, että lapsen on parempi asua muualla kuin isän ja äidin luona. Kuten väkivalta, alkoholi jne. Ap puhui seksi-ongelmasta, se ei mielestäni ole syy pakata kamoja ja lapsia, ja lähteä pois. Se on asia, mitä voi yrittää ratkaista, hakea apua jne. Lapset ei ole vaarassa, heillä on turvallinen koti kuitenkin.

Mun mielestä ap taas puhui ihan kokonaisvaltaisesta ongelmasta,jonka kaikki täällä ovat kuitenkin omassa mielessään yhdistäneet nimenomaan seksiin. Eihän seksi ollut ainut syy miksi ap haluaa erota.

Onneton liitto voi aiheuttaa masennusta ja haluttomuutta siinä missä masennus ja haluttomuus onnettoman liiton. Kannattaa selvittää kummasta on kyse. Olen samaa mieltä IlmanNikkiä kanssa,elämä on ainutkertainen,enkä halua elää omaani jonkun muun kautta,jatkuvasti itseni uhraten.

Täällä tuntuu olevan yleinen mielipide se,että kun kerta on lapsia tehnyt niin oma minuus,omat tarpeet,oma elämä joutavat romukoppaan. Mutta mitä sitten,kun lapset lentävät pois pesästä? Jää kolkko ja tyhjä koti sekä vieras mies jota ei tunne eikä rakasta,ei jää yhtään mitään. Siinäkö sitten keski-iän kynnyksellä aletaankin elää paniikinomaisesti sitä elämää jonka on elänyt aiemmin vain muiden kautta?

Ja te ketkä painostatte yrittämään ja yrittämään,vääntämään vielä kerran,tehän elätte hyvässä parisuhteessa? Olette onnellisia ja tekisitte miehenne puolesta mitä tahansa? Onnittelut,olette todennäköisesti löytäneet itsellenne sen oikean. Ette voi ymmärtää ap:ta jos ette ole itse koskaan onnettomassa liitossa eläneet. Jos te olette löytäneet oman onnenne,miksi ette suo samaa onnea myös muille? Jokainen ihminen on rakastamisen arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
on mulla lapsi ja olen hyvä äiti,enkä hauku täällä jos joku haluaa erota miehestään. virpi ei puhu asiaa vaan laukoo kiihkona mitä sattuu.

Aika moni tuntuu kyllä olevan hänen kanssaan samoilla linjoilla, vaikka rauhallisemmin sanakääntein kirjoittaakin.

Sitäpaitsi, kyllä sä haukuit tuota virpiä hulluksi, älä kiertele. Ei sulla ole mitään perusteita haukkua ketään hulluksi vaikka se oiskin toista mieltä ku sä ja sanoo asian agressiivisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja oma kokemus:

Hyvä kirjoitus.

Mun viisivuotias tytär sanoi yks päivä että "joillain lapsilla on vain äiti ja joillain lapsilla on vain isä mutta minulla on molemmat!" Ja näytti hyvin onnelliselta ja ylpeältä koska hänellä on molemmat, ei olla erottu. Vaikka on ollut vaikeuksiakin joskus ja pitkäaikaisiakin ongelmia. Mutta siitä lähdetään että ne selvitetään, ei erota.

Yhteistyössä