KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tl!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oijoijoi ja vautsi vau noille Jazzin oireille!! Kuulostaa aikamoisen lupaavalta. Kysäisen minäkin, kuinka kauan aiot jaksaa olla testaamatta :) Nyt alko jännittään teikäläisen puolesta...

Niinköhän siitä vyöhyketerapiasta ois ollu apua? Ei ainakaan vielä oo tuhruillu. En uskalla vielä kuiteskaan tuuletella. Vaikka oishan se aika ylläri, jos nyt tässä kierrossa ekan kerran vuoteen ei tulis tuhrua! Lauantaina siis pitäis tätösen tulla maisemiin. Sopivasti poistuu sitte jonnekki muualle jouluksi (sais tosin painua ihan vaikka toiselle puolen maapalloa, ei ainaskaan kenenkään teidän luo).

Mitenkäs kermitit aikoo viettää joulua? Me mennään koko perheen voimin Oulun Edeniin viideksi päiväksi. Mun vanhemmat tulee sitte sinne jouluaaton ruokailuun. Menomatkalla pistäydytään anoppilassa. Ei millään jaksais oottaa, että pääsee Ouluun pitkästä aikaa.

Safiiri kp 24/28

Kävin äsken yksityisellä ultrassa, viikkoja 9+0. Ei löytynyt sydänääniä. Aika kurjat fiilikset. Huomenna pitää mennä sairaalaan. Osaatteko kertoa pitääkö mennä ravinnotta?

Pallomahaiset terveiset!

Mulla on pötsi niiiiiiin turvoksissa että melkein nahkaa kiristää. Ja ketsuppi närästi niin että meinasi ruoka jäädä syömättä. Mitäköhän oireita vielä keksisin: aijuu pissattaa kovasti.

Toisaalta myös vatsaa kourii, juilii ja kiristää menkkamaisesti. Eli kaikki on vielä mahdollista. Yritetään siis pitää vielä se mopo siellä tallissa.

Menkkojen pitäisi tosiaan alkaa vasta loppuviikosta oletetun oviksen mukaan. Tässä on siis aivan turha testailla vaikka kuinka houkuttelis. Ja mä vähän niinku lupasin miehelle että mä en moiseen touhuun nyt tällä kertaa sorru.... huoh. Laitoin tänään kyllä kauppalistan jatkeeksi r-testin, mutta ei se ryökäle tuonut.

Hui, Safiirillakin on jännät paikat. Hienoa jos tuhrua ei ole tullut.

Tässä oli taannoin keskustelua tuntemuksista kun monet teistä olitte aavistaneet että keskenmeno tulee. Mulla oli ihan sama juttu kahden viimeisimmän keskenmenon kohdalla. Nyt mulla on taas ollut voimakkaita päinvastaisia tuntemuksia. Viime viikolla nukkumaan mennessäni huomasin yhtäkkiä ajattelevani että nukumpa mahallani kun en sitä taas hetkeen pääse tekemään... Samoin sanoin aivan ajattelematta miehelle kun oltiin menossa tyttöä nukuttamaan, että mennään me kaikki neljä sängylle pötköttämään. Ja tämän lisäksi mulla on sellainen voimakas tunne että mahdollisen maha-asukin LA tai syntymäpäivä tulee olemaan 21.8, eli mun miehen synttäripäivä. Hölmöä itsensä piinaamista vetää mitään johtopäätöksiä moisista, mutta hullu kun olen, ja ehkä vähän masokistinen, niin en muuta voi.

Kapris, käyhän vielä varmistelemassa että ovis tuli hyödynnettyä. Iloisia petipuuhia myös Senoralle ja muille kenellä on ovis käsillä.

Muille toivon kaikkea sitä mitä odotattekin: ovista, menkkoja, plussaa jne.

Ihanaista iltaa teille rakkaille nettiystävilleni!

Katzu: olen todella pahoillani menetyksestäsi. Minun käsittääkseni sairaalaan pitäisi mennä ravinnotta, mutta toivottavasti saat vielä varmemman vastauksen joltain kaavinnan tai lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneelta kermitiltä.

Voimia ja halauksia sinulle!

Ja tervetuloa meidän kanssamme purkamaan tuntojasi, mikäli siltä tuntuu.

Jazz hoi! Nuo menkkamaiset juilinnat voipi aivan hyvin kuulua asiaan. Tule sitte kipin kapin hopiti hop kertomaan, mitä testi näytti!!

Mulle on iskemässä flunssa just ku selätin angiinan. Nenää kutittaa, olo on tukkoinen ja päässä hiukka liian kireä tunne. Täytynee marssia tänään aikasin nukkuun. Hempskutti sentään, tulee Täydelliset naiset. Pakko valvoa siis vielä kaks tuntia.

Pahoittelut katzu... Olin muutama viikko sitten kaavinnassa ja tosiaankin sairaalaan on mentävä ravinnotta. Tsemppiä huomiseen päivään. Tiedän kokemuksesta että se kysyy voimia. Anna itkun tulla jos siltä tuntuu. Sairaalassa saat myös (toivottavasti) apua henkiseen puoleen.
Haleja! Hengessä olen huomenna mukana!

täällä taitaa olla täti tulossa kylään. Tissit alkaa olla kipeät ja tekee mieli syödä kaikkee omituista... Toivottavasti tulisi nyt täti niin pääsisi gynelle varmistamaan että kaikki on ok. Ja sitten voisi... hmm.

Katzu: olin viikko sitten kaavinnassa ja silloin piti olla 12 tuntia syömättä. mutta ois ottanut mut jo päivän aikaisemmin, mutta oisin joutunut odottamaan 6 tuntia,kun oli syönyt aamulla yhden jogurthin(ehkä kirjoitusvirhe :)) toimenpide ei mun mielestä ainakaan ollut mikään kauhee,ei tehneet mulle ennen nukutusta mitään ja olin nukutuksessakin vain 4 min ja heräsin jo leikkaussalissa.

voimia huomiseen!

Huomenta kermittäret =)

Katzu: Olen pahoillani.. mutta tervetuloa mukaan jakamaan tuntoja!

Jazz: iiiik! oireilut kuullostaa erittäin lupaavilta =D

Meinataan jouluaatto olla anoppilassa, kun tulee muutakin pätkäväkeä. Ja joulu päivänä sitten mun vanhemmille ja tapani toivottavasti kotona...

En tiedä onko mulla toive niin suuri vai mitä... ei oo yhtään semmosta menkkoja edeltävää turvotustunnetta vatsalla, mutta juilinu kyllä on.Tuhrua loppu. Rintoja sillai kummallisesti kihelmöi ain välillä, ei ne kipeet ole mutta ihan kun jonkun toisen =D Loppu viikosta olis tätin tulo päivä, toivottavasti jää jouluruuhkaan koko ruoja.

Nyt kampaan naamaa ja ipanat sängystä nostamaan ja baanalle. hyvät päivän jatkot !

Huomenet!

Täällähän taitaa plussa-aalto iskeä. Onpahan löytänyt oikein paikan :-)
Peukkuja Jazzille ja ÄssÄlle, kuulostaa lupaavalta! Ja loput peukutettavatkin voisivat tulla oireista kertomaan ;-)

Katzulle tervetuloa joukkoon ja pahoittelut.

Meillä perinteinen joulunvietto on mun vanhempien luona. Siellä ollaan aattona ja myös joulupäivänä. Kotona ei tarvitse laittaa mitään jouluruokia, kala savustetaan ja viedään mukana. Anoppila on niin kaukana pohjoisessa, että sinne mennään vasta hiiihtolomalla.

Täällä sitten ovis todellakin odotutti itseään pitkään. Jos ei eilen vielä ollut, niin ehkä tänään. Hiukan jänskättää, kun kovia kypsymisjomotteluja on ollu molemmilla puolilla. Positiivista on se, että ei vielä jouluksi ainakaan iske menkat! Ei siis täksi jouluksi ;-)
Toivottavasti ei pariin vuoteen taas näy lainkaan. Tästä kolmosesta pysy pois tasan vuoden synnytyksestä.

Tehis kp 25/?

Voimia Katzulle... ei kiva päivä sinulla tiedossa. Tule tänne purkamaan tuntojasi ja kertomaan miten sairaalassa meni ja mitä sanoivat... Saitkin tuohon syömättömyyteen ohjeet, en olis siihen osannu sanoa mittää.

Joulun vietosta oli kyse... Kai aattona laitetaan sauna lämpiämään ja käydään tonttuilemassa mun vanhempien ja velipojan luona. Vanhempien luona syöntiä ja lahjojen vaihtoa ja rupattelua. Siitä sitten jatkamme veljeni tykö lahjojen vaihtoon. Lopuksi käymme haudoille viemässä kynttilöitä. Sitten palailemme kotiin ja jatkamme saunan lämmitystä. Otamme parit totit ja kylvetään. Vaihdetaan lahjat ja katotaan tölsyä ja kai siinä rommipullo kuluu illan aikana. Joulunpyhät ollaan kai kahdestaan, tai sitten tulee porukkaa syömään... ei sitä koskan tiijä. Pitäiskö tehdä sellainen ylläri että kutsuis vanhemmat meille syömään tapaninpäivän ateria?? Jee! No se on nyt vielä niin kaukana (kaksi viikkoa ja tapaninpäivä ja sitten koko joulu ohi). Sitten lasketaan niitä aamuja sinne etelänmatkalle. Lähdemme 31.1. kohteena Gran Canarian Puerto Rico. Tuttu paikka, entinen hotelli. pakkauslista tehty, kuten myös ensimmäisen päivän ostoslista.

Voi himpula, Jazz!!!!!!!!!!! Pistä tilaus nettiin, jos ei ukko saa sen vertaa aikaiseksi että tois sulle testin!! Tai tuu hakeen multa. Kun tilasin niitä ovis- ja r-testejä, niin r-testit oli tilapäisesti loppu ja niitä tuli sitten hyvityksenä 5 kpl enemmän kuin mitä tilasin... Mitähän siellä oikein ajattelivat?? Että alan tehtailemaan plussia enemmänkin, ja niitten testien viimeinen käyttöpäiväkin on joskus ensi vuoden puolivälissä. Mutta ovatpahan nyt sitten varalta.

Koitahan Safiiri taltuttaa se lentsu.

Miten sä Miima jaksat olla tuohon aikaan hereillä??

Oltiin eilen työporukan kanssa syömässä ja käytiin erään heistä omistamalla mökillä. Olin kyllä ihan poikki kaiken sen ruuan ja kahvin jälkeen. Piti vielä rääpästä isännälle sapuska. Kateltiin salkkarit ja uutiset ja sitten simahdin, yritin kyllä katsoa sitä elokuvaa, joss olivat häämatkalla, mutta eipä siitä ole paljon muistikuvia. Yöllä heräsin johonkin ihmeuneen. Mielessä oli kyllä romantisointi, mutta unijukka veti voiton. En mä koskaan raskaudu, kun ei jaksa pysyä hereillä!

Jännä on tu ÄssÄnkin tilanne... Voi kun nämä viikot kuluísivat nopeasti.

kp 13/28

Oisivat mielummin Senoralle laittaneet vaikka jälkikäteen enemmän ovistikkuja ku viis ylimäärästä r-testiä. Veikkaan, että kaksilahkeisia on siellä testien lähettämössä töissä ;)

Täällä ei ole vielä tuhrua näkyny!

Ässällä kuulostaa kans tosi lupaavalta. Ai että sitä eletään jänniä aikoja. Mää oon aivan varma että sekä Jazz että Ässä plussaa. Jipii!

Safiiri kp 25/28

senora: meillä 7kk vanha poika menee iltaisin vast nukkumaan siinä puol 10 aikoihin,joten omaa aikaa miehen kans jää aika vähän ja sit se on just yleensä aina puolen yön,kun oon nukkumassa. mut eilen mieheni paketoi joululahjoja (vähän jouduin pakottamaan!) ja mä kävin pikaisesti koneella,

Joulu aatto vietetään minun vanhempien luona ja joulupäivä anoppilassa.

Nyt pojalle aamupalaa.

safiiri: samaa minäkin ajattelin. Mutta voipa nyt auttaa ystävää hädässä... nimittäin jos sattuis joku pähkäilemään, että onko vaiko eikö... Voisikohan noita testejä antaa joululahjaksi muille lapsettomille kavereille... ikäänkuin vihjeeksi että näitä meillä ehkä tarvitaan, eikös teilläkin?? (huiiiiiii...)

Jos valvoisin viikolla puolilleöin, olisin seuraavan kerran kuin seinästä revitty... vaikka oon sen näköinen nukkuneenakin :)

Meillä taitaa olla Tehiksen kanssa äijänkaatajaiset tänä iltana??

Tää alkaa olla paha tapa jo, et pitää töissäkin roikkua elleissä.. =)

Jazzille ja Ässälle pidän täällä peukkuja ja varpaita pystyssä, niin että suonta jo vetää. Oireet ainakin kuulostavat lupaavilta, josko sitä sitten saisitte lahjoista parhaimman joulun kunniaksi... =) Kipinkapin testaamaan heti loppuviikosta ja sitten ensitilassa infoa tänne. Ihanaa jännätä toisten puolesta kun itsellä ei ihan vielä ole ajankohtaista. Saa ikäänkuin rauhassa virittäytyä tunnelmaan... =)

Katzulle pahoittelut tapahtuneesta ja voimia tulevaan!!

Joulunvietosta olette jutelleet... Me keitetään aamulla riisipuuro ja katsellaan telkkarista toisella silmällä kun lapset soittelee joulupukille, se on ihan traditio. Sitten pakataan itsemme autoon ja ajetaan ensin mun äidin sisarusten kanssa kiertämään sukuhaudat 40 kilsan päähän (meitä on aina sellanen väh. parinkymmenen revohka, niitä sisaruksia kun on yht. 10, kaikki naimisissa ja kaikilla useampi lapsi), sitten poiketaan mun vanhemmilla joulukahvilla ja sit kotiin miehen sukulaisten haudoilla käymisen jälkeen. Sitten laitetaan ruokaa, syödään niin että napa rutisee, heitetään verkkarit päälle ja jaetaan lahjat. Sen jälkeen ihan vaan vetelehditään, syödään, katotaan telkkaria, pelataan pelejä jne. Tänä vuonna tosin ei mene ihan vanhalla kaavalla, kun on lapsen eka joulu. Ja mun vanhemmat tulee meille syömään jos vaan äiti on kunnossa. Ja sitten tapaninpvänä vietetään lapsen 1v synttäreitä... =) Oikeastihan ne ovat joulupvänä, mutta on kivempaa pitää 1 välipvä juhlinnassa, saa ainakin laittaa synttärit sitten rauhassa.

Jahas, työ haittaa harrastustoimintaa. Armoitettua päivänjatkoa... =)

Niksu

Kyl näyttää Jazzin oireet hyvältä. Mullakaan ei ole noin paljon oireita! Plussatuulia matkaan!

Safiirille ja Ässälle kans hirveenä plussaonnea!

Senora, taas mä sulta tiedustelen. Ota pian opasmaksu :) Katseltiin eilen matkoja ja Puerto Rico nousi yhdeksi vaihtoehdoksi. Millainen paikka se on? Kiitos tosi paljon jos jaksat jotain pientä infoo antaa.

Sit viel vähä ON. Oireita ei kyllä ole juuri mtn. Ennemmin oireet viittäis vaihdevuosiin, kuumia aaltoja vähän väliä. Rinnat ei ole yhtään kipeät, pinkeen oloset pelkästään. Siinä kait ne selvimmät.
Lääkäri aikaa odottelen, to lähti paperit äippäpolille ja sieltä pitäs aika tulla. Jos tänään ei posti tuo ni alan kyllä jo soitteleen.
Ja nyt kiirusti suihkuun ja asioille
Hyvät tiistait kaikille!

TL: Voin kertoa täälläkin, mutta kurkkaappa tuonne matkalaukun puolelle, sieltä rantalomat - Kanariansaaret... Tää on mun lempiaihe... jee...

Puerto Rico on sellainen pieni (pieni ja pieni- no joo - riippuu mihin vertaa) kaupunki, joka on vähän kuin kattila. Vuoret kolmella sivustalla ja meri neljännellä. Laakson pohjalla on iso ostoskeskus, jossa kaupat ja ravintolat. Hotellit ovat pitkin vuorten seinustoja. Laakson perällä on vesipuisto. Jos lomalta haluaa vain lepoa ja aurinkoa sekä tykkäät patikoida/käveleskellä olet oikeassa paikassa. Uudempi Amadoresin ranta on kävelymatkan päässä. Rannassa on pari satamaa, josta voit lähteä merelle joko kalastelemaan tai bongailemaan delfiinejä/valaita ja/tai samalla viettämään mukavan päivän uiden ja syöden+juoden.

Mun mielestä parasta on se, että hotelli on aamuauringon puolella. Kun me kuitenki herätään ennen kuin aurinko noustaan, niin aamusta keitellään aamutee ja syödään aamupalaa. Sitten otetaan oluset ja mennään parvekkeelle katselemaan kun aurinko nousee sen vastapäisen vuoren takaa. Siinä suunnitellaan mitä tehdään. Käydään kävelylenkki, ehkä ostarilta sapuskaa. Illalla käymme sitten ostarilla syömässä ja taksilla sitten isompien ostosten kanssa kämpille.

Sanotaan että Puerto Rico on Kanarian takuuvarmasti aurinkoisin paikka. No en menis tuota allekirjoittamaan. On siellä ehkä useimmin satanut, kun siellä lomalla ollaan oltu.

Mitähän sinä muuta haluaisit tietää?? Ehkä tästä matkakuume nousee, mutta jutellaan siitä sitten Matkalaukun puolella... tai härnätään näitä muita kermittejä täällä ;)

Heippa kaikille! Työ on tosiaan haitannut harrastustoimintaa, mutta eiköhän tässä päästä pikku hiljaa järjestykseen. Ensinnäkin isot pahoittelut, halaukset ja tervetulotoivotukset uusille Hannastiinalle ja Katzulle!

Täällä on tällä hetkellä niin paljon jännitettävää, ettei perässä meinaa pysyä.Eli Kapriksella, Senoralla ja Tehiksellä on ollut ainakin kunnon tehojumppailuja :) Ja toiset ne jo jännittää tuloksia eli Jazz, Ässä, Safiiri nyt ainakin? Toivottavasti Safiiri flunssa menee pian ohi! Entä miten Ruusa, miten sinä? Minulla tosiaan on noita nippauksia vähän väliä, enkä oikein tiedä, mikä niistä olisi sitä kuuluisaa ovulaationippailua. Miten te viisaammat, kuinka paljon aikasemmin semmonen ovulaationippailu oikein alkaa?

Entäs TI; mikä on olo ja tuntemukset?

Ja kiitos kaunis Kauriille, kun kävit täällä plussatuulia puhaltamassa. Ei ole sinullakaan ihan helppoa ollut tämä raskautuminen. Näyttää tosiaan siltä, että meillä on samantyyppiset temppuilevat kierrot. Mutta kiva kuulla, että toivoa on, vaikka synkimpinä päivinä ei aina siltä ihan tunnu.Härkä se taisi juuri kirjoittaa, että miksi tämän pitää olla niin hankalaa ja miksi muilla asia käy paljon helpommin. Tiedän, että ei ole fiksua vertailla itseään muihin, mutta eipä sille mitään voi, sitä tulee täälläkin harrastettua ja sen jälkeen sitä vasta tunteekin itsensä niiiiin epäonnistuneeksi yksilöksi. Eli en voi Härkä auttaa muuten kuin toteamalla, että samassa veneessä ollaan. Vuosi yritystä tulee täyteen meilläkin keväämällä ja vaikka välillä tuntuu, että päivät matelee, niin itse asiassa kyllä se aika vaan turhan nopeasti menee. Ja sitten, jos tässä vielä tulee toinen keskenmeno...en tiedä, ei parane ajatella. Mutta sydämestäni Härkä toivotan sulle tsemppiä!

Toivottavasti Niksu äitisi vointi paranee ja voitte kaikki viettää joulun yhdessä. Niin joulunvietosta. Meillä on tiedossa ensin käynti miehen vanhempien luona, syöntiä, saunomista ja haudoilla käymistä ja sitten on vuorossa minun vanhempani, syöntiä, saunomista ja haudoilla käymistä :) eli hyvin perinteistä. Meillä molemmilla on pieni suku, ei isovanhempia elossa, miehelläni ei sisaruksia ja minulla yksi sisko, joka asuu kaukana eli hiljaisesti ollaan totuttu joulua viettämään.

Yes mutta nyt täytyy mennä. Kirjotelkaapa kuulumisianne! Minulla ei tosiaan vielä mitään jännitettävää. Ai niin SUURkiitos Jazzille ja Kaprikselle kaikista neuvoista!Täällä on otettu tehoaseet käyttöön. Tikkuja odottelen kotiin tulevaksi, mies on tsempattu ja uusi yrityskin on varmuuden vuoksi jo aloitettu heti menkkojen jälkeen. Nyt vaan tarvitaan aikas paljon turnajaiskestävyyttä. Miehelle totesin viikonloppuna, että sillä on kovat ajat edessä aina uuteen vuoteen saakka (itse asiassa, kun luin Jazzin jutun siitä otollisesta ajasta totesin, että meillä yritystä on jatkettava loppiaiseen asti). Niin, mies vaan nauroi ja sanoi, että kyllä hän jaksaa, jos minä vain jaksan...taitaa luulla itsestään liikoja:)

Tuuli kp 8/jotain

Juu, Senora, haastan kaikki kermittäret ukonkaatokisaan :-D

Aiheesta Kanarian saaret, ihan pakko vähän... :-)
Me ollaan lasten kanssa ennen tuota kolmosta käyty Gran Canarilla Bahia Felizissä ja Lanzaroten Costa Teguisessa. Lapset sillon ikäluokkaa 4-7v.
Toi Bahia Feliz ei ollu meidän mieleen. Huomattiin, ettei Blue Village -meininki ole meidän juttu. Sen sijaan toi Costa Teguise sai meitin sydämet. Ihana pikku paikka! Me ei olla niihin isoihin turistirysiin haluttu ollenkaan.

Nyt täytyy vissiin kohta lähteä tämä aamulenkkihiki pesemään pois :-)

Tehis kp 25/?

juu hei..

Hirveesti tullut tekstiä jo näin aamutuimaan...

nopeeta pakko laittaa viestiä (tai nopee ja nopee)

Ihanalta kuullostaa tiedän joulunvietot!!
Senoralla on ainakin sauna lämmin, kun sitä koko päivä lämmitetään.. =)
Meillä ollaan aatto mun isovanhemmilla. Siellä paljon porukkaa. ja joulupäivänä mennään mun äidille ja "isäpuolelle" (inhoon tuota sanaa). Sinne tulee sit paljon lapsia ja pikkuisia. Tapanina ois tarkotus nähdä miehen sukua.
Kiirettä on, mut kaikki asuvat ihan lähellä, joten pitkää matkaa ei tule onneks.

Kanaria-gallupista, niin mielestäni Puerto Ricon on kiva paikka. MUTTA liputan nyt Inglesin/maspalomasin puolesta.
Varsinkin Maspalomas on rauhallinen alue (bungalowi) lapsiperheille mutta siellä sijaitsevat huvipuistot ja vesipuistot.
Inglesi on kävelymatkan päässä jossa on sitten iltaelämää enemmän kuin laki sallii (jos sitä hakee) ja paaaaljon ruokapaikkoja ja kauppoja.
Ja taxilla/bussilla on hyvä tehdä päivretki puerto ricoon kun matkaa ei ole kuin 20km.
Puerto Ricosta täytyy se huonopuoli sanoa, että siellä on portaita, portaita ja portaita. Sen vuoksi emme edes ajatelleet sitä vaihtoehtoa, kun lähdimme nyt tytön ja rattaiden kanssa etelään...
mutta ihania paikkoja kaikki!!!

Taitaapi tulla oikein plussa-rysä tähän ketjuun =)

Täällä ovis oli sittenkin eilen tai tänään. Eilen pystyttiin vielä hyödyntämään tilannetta, mutta nyt tulee 2pvää jolloin ei voi touhuilla, joten tänä kierron osalta on kaikki yritetty...
Meikäläisellä alkaakin sit tapanina se ikävä sukulaisvierailu.. jos alkaa!
Mullakin on Jazzin mukaan ihan erilainen olo (vaikka ovis olikin vasta ihan juuri) kuin ennen tuota km.
Eli olen jotenkin vaan ihan varma, että raskaudun nyt ja heti.
ja hyvähän se on olla positiivisella mielellä, mutta OIKEESTI järjellä en usko siihen ja saattapi tulla aika pudotus sitten kun täti kurvaa =(

Katzulle minunkin puolesta tervetuloa ja voimia tähän päivään. Oletkin jo varmaan käynyt sairaalassa, mutta sitten näin jälkikäteen!!

täytyypi rientää... taas myöhässä...

Kapris kp18/32-33 (oviksesta päätellen)