KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tl!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niin saunasta, pitänee tarkentaa että se on semmoinen ulkosauna, jossa pesuvesi lämmitetään padassa (vesi padassa, tuli alla) ja kiuaskin lämpiää puilla. Ennen vanhaan kun oli noita pakkastalvia, jäätyi vedet padassa ja sen takia piti laittaa tulet jo aikaisemmin. Nyt jos on tälläinen nollakeli tai muutama plussa, voip käydä niin että lämmitämme saunan vasta tonttukeikan jälkeen.

Perjantaina vielä pääsi kehumaan lumella, mutta nyt on tullu vettä ihan kiitettävästi, eikä meidän varjoisalla pihallakaan taida olla enää kuin pari pientä lumikasaa. Eikä edes pekkapouta lupaa valkeaa joulua.

peukutetaanpa myös Kaprista... bd db bd db

Joulunvietosta: Mennään luultavimmin aatoksi mun vanhempien luo. sinne tulee myös vanhimman siskoni perhe. Toisen siskon perhe on tänä vuonna mökkeilemässä Rukalla ja iltatähtemme taas viettänee työjoulun Saariselällä. Joulupäivänä suuntaaamme sitten mun isomummolaan ja isopappalaan perinteiden mukaisesti ja vietämme sen päivän siellä. 2. joulupäivänä olemma sitten varmaankin vain ihan kotosalla ja syömme lopultakin omia jouluruokia, jos ne nyt enää tuossa vaiheessa maistuu ; ). jossain välissä käydään myös hautausmaalla muistamassa isovanhempia ja jossain välissä vieraillaan varmaan kavereiden luona. Niin joulukuusi on yleensä koristeltu jouluaattona samalla kun on katseltu joulupukin kuumaa linjaa. Tosi kiva ohjelma muuten ; ).

ON: täällä menossa kp18-23. O oli reilu viikko sitten, luulisin ja nyt sitten vain piinaillaan.

Tsempit muille piinailijoille!

R

Täällähän on suunnilleen yhtä aikaa vaikka kuin monta naista jännityksen kourissa: allekirjoittanut, Ässä, Jazz, Kapris ja Ruusa. Olikos vielä muita :)

Ei näy tuhrua!

Ja koopee edelleen 25/28

Jännitys tiivistyy. Hui meidän kaikkien puolesta. Vähänkö olisi ihanaa oikeasti tehdä se joukkoinvaasio exien puolelle. Noh, jäitä hattuun. Ainakin meikäläisellä.

Testaamisesta vielä piti sanoa, että meinaan nyt oikeasti katsoa kuinka hyvä selkäranka mulla on. Lupasin itselleni ja miehelle etten hötkyile ja testaile miljoonaa kertaa. Eli ehkä ensi viikolla sitten, ellei täti ole hyökännyt kylään.

Halauksia!

PS. on kyllä niiiiiiiiiiiiiiiin raskaana oleva olo. Toivottavasti se on totta eikä pelkkää haaveilua vaan. Vielä enemmän toivon että se olisi sitä pysyvää laatua tällä kertaa.

PUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUH plussatuulia puhaltelen.

fairy%5Csleep02.gif

plussatuulia!!!

Sairaalasta on päästy kotiin ja kaavinta tehtiin. Nyt vain toivutaan päivä kerrallaan.

Oletteko te muut kokeneet useitakin perättäisiä keskenmenoja? Ja onko mahdollisesti tärpännyt kuinka pian uudelleen?

Voimia Katzu toipumiseen!

Mulla on itselläni ollut yhteensä kuusi keskenmenoa. Kaikki ovat tapahtuneet n. viikolla 6-7 ja ne ovat olleet spontaaneja, eli en ole tarvinnut kaavintaa tai lääkkeellistä tyhjennystä.

Meillä on elokuussa 2005 syntynyt ihana tyttönen. Hänet saimme neljännen keskenmenon jälkeen. Nyt tässä kovasti yritetään saada hänelle sisarusta, huonolla menestyksellä. Saldona on kaksi keskenmenoa, kesäkuussa ja lokakuussa -06.

Meidän onneksemme raskautuminen on onnistunut suht helpolla, lähes tulkoon heti kun ollaan saatu lupa yrittää uutta raskautta. Mutta milläs poppakonstilla ne vauvanalut saisi pysymään kyydissä. Se onkin ongelma. Meidät tutkittiin mutta mitään syytä keskenmenoille ei löytynyt. Onneksi toistuvat keskenmenot ovat erittäin harvinaisia. On siis hyvin todennäköistä että seuraava raskautesi menee ihan mallikkaasti loppuun asti.

Voimia ja jaksuja toivotan sulle. Halauksia!

ja voimahali Katzulle ... Kuinka jakselet?
Päivä kerrallaan on km:sta toivuttu. Mulla oli ensimmäinen km ...ja ensimmäistä lasta yritetään. Kmn jälkeen olin aika paniikissa, mutta ... kyllä sitä ihmeesti rauhottuu. Ensimietteet oli kyllä ettei ikinä enää, mutta nyt olen jo sitä mieltä että kyllä me uudelleen yritetään.

Minäkin lähetän voimia Katzulle... ikävä, että sullekin piti käydä näin.

Täällähän on paljon peukutettavia!! bd !! Tuokaaskin oikein joukolla nyt plussavaloa tänne! Jazzin selkäranka senkun venyy vaan :) Mulla ei kyllä kestäis, kamelin selkä napsahtais heti kun mahdollista.

Kp 17 ja olo on kuin etanalla. Mutta siis ei toiveita tälle kierrolle, kun ei kerran annettu lupaa. Ei kyllä olla kumia käytetty, mutta ei nyt niin hirveesti sekstailtukaan..

Katzulle vielä .... tuu tänne kemitteihin purkamaan tuntojasi aina kun siltä tuntuu... KUten huomaat, meitä on melkein aina joku linjoilla 'juttuseurana'. Mua on ainaki auttanu tänne purkautumienn kamalan paljon.

vartti vielä ja pääsee kotiin. Olipa taas työpäivä ... :)

Pahoittelut Katzulle.
Olen kokenut useita keskenmenoja. viimisimmän puolentoistavuoden aikana neljä. Eli on kyllä aina hyvin tärpännyt mutta ei ole pysynyt matkassa mukana. Älä masennu keskenmenon uusiminen on kuitenkin aika harvinaista noin tilastollisesti.
Viimeyönä oli kyllä sellainen myrsky että ihme on jos tähän ketjuun ei yhtään plussaa tule:))
Omaa napaa senverran että taitaa täti tulla nyt km.n jälkeen ekalle vierailulle, ainakin tuntemukset on sellaiset. Onhan se mukavaa kun kroppa edes palautuu. Yläpää ei ole vielä palautunut mut eiköhän sekin siitä ajan kanssa.
Millos jännääjät meinaa testailla?

Katzulle lämmin halaus! Tänään on varmasti vaikea päivä, mutta pikku hiljaa alkaa helpottamaan, vaikka et sitä tänään uskoisikaan. Minulla on ollut yksi keskenmeno, kaavittiin syyskuun alussa. Kaavinta onnistui hyvin, mutta henkisessä puolessa on ollut niin ylä- kuin alamäkeä. Minulla ei ole lapsia ennestään eli esikoista yritetään. Minulla on ollut kolmet menkat km:n jälkeen, mutta kiertojen pituus vaihdellut 24-44 välillä eli luultavasti keskenmeno on sekoittanut kierron. Kuitenkin sitkeästi yritetään uutta tärppiä...Voimia! Täältä saat varmasti tukea niin hyvinä kuin pahoinakin päivinä :) Ja muiden, montakin keskenmenoa kokeneiden, plussa- ja raskausuutiset ovat antaneet ainakin minulle toivoa paremmasta huomisesta.

Pistäydyin vielä halaamassa Katzua. Tämä päivä on ollut teille tosi surullinen. Koittakaa jaksaa. Paikkansa pitää tosiaan se vanha, jo puhkikulunut sanonta, että aika parantaa haavat. Ja tämä on älyttömän hyvä ketju purkaa pahaa oloaan. Tästä ei olekaan muuta suuntaa kuin ylöspäin!

pikainen pyrähdys ennen pyykki-pisan alotusta...

Katzulla ollu rankka päivä... voimia teille.

Mulla hirvee päänsärky ja finni pukkaa leukaan, yleensä merkki täti-pirulaisen kyläilystä... että katotaan nyt mitä loppu viikko tuo tullessaan. Ei maar se on nyt mentävä, jos meinaa tänään päästä maatekkin. Olin muuten päivissäkin sekasin (omissa)

ÄssÄ 24/27

halaus Katzulle!!!

tähän mennessä olen ainakin raskautunut helposti. esikois pojasta tulin 3 kierrolla raskaaksi ja seuraavaksi tulin kun poika oli 4kk vanha,ensimmäisestä kierrosta, joka nyt sitten meni kesken. toivottavasti sama rata jatkuu ja sit kohta ois taas raskaana.

oletteko nähneet jotain raskauteen liittyviä unia km:n jälkeen??

mä olen melkein joka yö nähnyt sellaista unta, että joku hyvä kaveri kertoo, että on raskaana. ja se ottaa aina koville.
Mutta onneksi minulla on edes yksi terve lapsi, niin en ainakaan kokonaan lapsettomaksi jää.

Peukkuja jännääjille.

Luovutusfiiliksellä ja vähän allapäin. Keskenmenosta jo aikaa, mutta kroppa ihan sekaisin. Tänään kp. 13 ja edelleen ihme vuotoa (eilisen sekstailun jälkeen oikea veriryöppy) Onkohan kellään kokemusta vastaavasta? Eilen aconin testi aamupissasta +, mutta sitähän ei saisi tehdä, vai...? On kyllä niiiiiin hankalaa testaus mun töissä, ettei paremmasta väliä.

Toivotaan Ässä, Jazz, Kapris ja Ruusa että teillä tärppää. Katzulle voimahalit multakin..Mulle kaavinta tehtiin ööh...syyskuulla ja tärppiä ei ole vielä tullut. Kierto on mitä on, mutta toiveita täälläkin elätellään:)
Olis kiva, jos joku asiasta tietävä valaisisi mua noiden ovistikkujen suhteen, miksei aamupissasta saa tehdä ja onko tulos siis väärä?
Plussaa kaikille toivottelee; Bellamariia

Saan kyseenalaisen kunnian liittyä joukkoihinne. Meidän innokas ensimmäisen vauvan odotus päättyi viime viikolla kohdunulkoisen raskauden diagnoosiin. Olen käynyt lukemassa näitä palstoja ahkerasti, mutta nyt vasta rohkenin kirjoittamaan. Tuntuu ikävältä kirjoittaa se esiin ja kertoa ulospäin, koska silloin siitä tulee todellista. Toivottavasti tästä kuitenkin on apua (minulle tai muille). Luin listasta, ettei minulla ilmeisesti ole kohtalotovereita tällä palstalla ainakaan parhaillaan (ja hyvä niin!).

Jos saan kertoa kokemuksestani toivoen, ettei tällainen surkea vuodatus pilaa päiväänne. Pakko on todeta, että tämä on uskomattoman raskasta, en olisi koskaan voinut kuvitellakaan, kuinka pahalta tällainen voi tuntua. Lähdimme vauvatoiveisiin realistisesti, eikä mitään hoppua ollut mielessä. Mieheni oli vielä innokkaampi osapuoli tässä. Olin yllättynyt, kun heti ensi yrittämältä tärppäsi ja ehdin jo parin viikon ajan yrittää totutella ajatukseen siitä, että minusta on tulossa äiti. Kun viikon lääkärissäjuoksemisen jälkeen kipujen ja turhuvuodon syyksi viimein selvisikin, että odottamani vauva onkin vaan kupla munanjohtimessa, oli isku kova. Menetimme odottamamme vauvan. Lisäksi erityisen pahalta tietysti tuntuu se, ettei tiedä, kuinka tällainen kohdunulkoinen raskaus vaikuttaa tuleviin vauvansaantimahdollisuuksiin: jos se nyt olikin tässä? Vai joudunko kokemaan saman vielä joskus uudestaan?

Tällä hetkellä minulla on vielä kaikki "välineet" tallella, HCG-arvon laskua seurataan tiivisti ja toivotaan, että raskaus poistuisi itsestään.

Jos lähdimme vauvatoiveisiin rauhallisesti, nyt olo on vallan tuskainen. Minä, uranainen, en ajattele työssä mitään muuta kuin vauvoja! Mietin jatkuvasti sitä, saanko koskaan omaa vauvaa ja jos saan, niin milloin. Minusta on tullut kärsimätön. Olen kateellinen (ja katkerakin) kaikille raskaanaoleville. Pelkään, että joku ystäväni kertoo perheenlisäyksestä ja en osaakaan olla aidosti onnellinen hänen puolestaan. Näen joka puolella pelkkiä vauvoja ja vauvamahoja. Enkä itse tiedä lainkaan edes sitä, milloin pääsisi edes yrittämään uudestaan saati sitä, milloin voisi tärpätä ja milloin vauvanalku löytäisi oikeaan paikkaan. No toivottavasti tämä alkaisi pikku hiljaa helpottaa.

Neitoselle pahoittelut tapahtuneen johdosta ja paljon jaksamista!!! Täällä tuskan jakaminen ei varmasti pilaa kenenkään päivää, sitä vartenhan tämä ketju on olemassa. Joten, jaa rauhassa vaan, josko se helpottaisi omaa oloa, ainakin ajan kanssa.

Neitonen, olen pahoillani kokemastasi kohdunulkoisesta raskaudesta. Voimia sinulle koettelemuksen kestämiseksi! Ymmärrän täysin tunteesi ja ne ovat ihan oikeutettuja. Olen käynyt läpi samoja tunteita ja tullut siihen tulokseen että ne ovat osa paranemisprosessia. Vieläkin, vaikka minulla siis jo yksi ihana lapsi onkin, tulee hetkiä jolloin ajattelen että miksi minun tulee kärsiä niin paljon lapsen saamisen eteen kun se tuntuu muilta. Yritän lohduttautua sillä että kaikella tällä on jokin tarkoitus ja ymmärrän sen vielä joku päivä. Mulla on tällä hetkellä kolme läheistä ystävää raskaana ja heidän onnensa muistuttaa meidän menetyksistämme. Siksi se tuntuu raskaalta.

Niin, ei sitä siinä onnen huumassa positiivisen r-testin tehtyään käy mielessäkään että jokin voisi mennä pieleen. Sitten kun saa ikävät uutiset raskauden keskeytymisestä, on aivan kuin joku läimäyttäisi märällä rätillä päin kasvoja. Eihän tässä näin pitänyt käydä.

Toivotaan että säästyt rankoilta toimenpiteiltä ja pääsette pian yrittämään uudestaan. Tervetuloa tänne meidän porukkaan purkamaan tuntojasi! Lämpöinen rutistus.

Bellamariia: ilmeisesti olet saanut ovistestiin plussan? Mä tein aina aamupissasta vaikkakin jotkut merkit suosittelevat testin tehtäväksi muuna vuorokauden aikana. Lutenisoivaa hormonia ei ilmeisesti kerry samalla tavalla yön aikana virtsaan kuin r-hormonia. Tällöin aamupissasta tehty saattaa antaa väärän negatiivisen vastauksen. Näin olen ymmärtänyt asian. Plussaa et saa ellei kropassa ole tuota L-hormonia tai mahdollisesti raskaushormonia kun niiden koostumus on suht sama. Mulla on testit kuitenkin aina näyttäneet ihan oikein plussaa aamupisustakin.

Voisiko sulla olla kyseessä ovisvuoto? Se on kuulemma ihan mahdollista. Itselläni tosin ei ole moisesta kokemusta, mutta olen kuullut että se on paljon yleisempää kuin esimerkiksi kiinnittymisvuoto. Toivotaan että ikävät välivuodot eivät enää piinaisi. Haleja myös sinulle.

Illan jatkoja kaikille kermeille, minä heittäydyn sohvalle lukemaan uusinta vauva-lehteä (muunaiheisia lehtiä en nykyään luekaan).

Halauksia.

Neitonen, pahoittelut ja halit. Tunteesi ovat oikeutettuja niiiin yleisiä "meidän" keskuudessamme. itse 1.raskauden aikana en voinut kuvitellakaan että jokin menisi pieleen. Syntyikin terve lapsi. Nyt toinen raskaus tuntui heti "oudolta" ja näin painajaisia keskenmenosta ym. ja niinhän siinä kävi. Samaan aikaan 2 erittäin hyvää ystävääni ilmoitti olevansa raskaana. Tietysti ajattelin että miksi minulle kävi näin vaikka olinkin iloinen ystävieni puolesta...

Katzulle halit!

Ja plussatuulia niille jotka jännittävät. Te luotte uskoa meihin muihinkin!

Nyt on pakko lähteä jännittämään pakoa.

Neitoselle pahoittelut!! =(
Kyllä nyt liian montaa meistä kohdellaan kaltoin ja niin moni joutuu tuon kohtalon kokemaan...
Onneksi on tämä palsta ja toivottavasti saat täältä yhtä korvaamatonta tukea ja apua kuin minä olen saanut!!!!

Katzulle vielä voimahali

unista... mä oon yleensä kova tyttö katselemaan värillisiä unia, mutta koko raskausprojektin aikana en nähnyt yhtään unta. Pari viikkoa sitten näin ekan unen, eli just kun täti oli tullut kyläilemään. Oli sitten ihan ihmeellinen uni. Sitä miehen kanssa yks ilta puhuttiinki, hän nimittäin jutteli näkevänsä unissa etukäteen tapahtumia, mutta raskautumista ei nähnyt. Oli kuulemma koko ajan sitten ollut sitä mieltä että jokin menee pieleen. No.... hyvä se on jälkikäteen sanoa.

mama ... kutsu vaan täti kylään, kestitse ja potkaise sitten tuonne kuun sirppiin killumaan ja kerro ettei tälle palstalle kirjoittavien tykö ole tulemista!

Mä oon testannu ovista iltapäivällä töitten jälkeen kotona. Ellen nyt ihan väärin muista niin ohjetekstissä oli että testi tehdään klo 10-20. kaksi tuntia oltava juomatta, ettei pissi laimene. Eilen tuli vahva testiviiva ja vähän myöhemmin se kontrolliviiva. Jee, eka ovis bongattu. Oli vaan ylläri, että testiviiva oli valkoinen, se kontrolliviiva on punainen. Odottelin ekoista tikuista punaista viivaa. Toki tämän kunniaksi piti oli ukonkaatajaiset. :) hih.

kp 15/28

tervetuloa joukkoomme Neitonen. ...*voimahali*. Pahoittelut tapahtuneesta. Tänne jutteleminen helpottaa kummasti. Töissä tulee kyllä aika paljon palstailtua täällä ja haaveiltua siitä omasta vauvasta. Jossain sivussa tulee ne omat työt tehtyä. Aika siloittelee arvet.

Huomenta!

Pahoitteluni Peetu kokemastasi keskenmenosta. Tervetuloa tänne meidän kanssa purkamaan tuntojasi, mikäli siltä tuntuu. Voimia ja lämmin rutistus.

Pikaisesti näin aamusella toivotan teille hyvät huomenet. Olo on edelleen aika raskautunut, en joudu edes oireita kovastikaan tutkimalla tutkimaan kun ne vaan on siinä. Kahvi kylläkin taas maistuu, mutta olo aamulla ennen aamiaista on kauhea.

Eilen mies kysyi että olenko testannut. No enhän minä ole, vaikka tekisi kovasti jo mieli... tunnustan, mulla ei sitä selkärankaa ole nimeksikään, kunhan esitän... Mies oli sitä mieltä, että mitään testejä ei tehdä koska hän ei enää henkisesti kestä yhtään uutta keskenmenoa. Se on totta, en minäkään enää yhtään jaksaisi käsitellä, varsinkin kun tuntuu että ne kerta toisensa jälkeen hankaloituvat. Eli arvoja seurataan ja arvotaan joutuuko toimenpiteitä tekemään ja näin ollen toipuminen kestää. Jos tässä nyt raskaana ollaan ja keskenmeno tulee, voimme hänen logiikallaan ajatella että menkat ovat vain myöhästyneet kun ei mitään vahvistusta (pos. r-testiä) ole raskaudesta. Huoh, mä en edelleenkään käsitä miksei nainen voisi raskautua ja se olisi sitten siinä ilman mitään tuskailua siitä että onnistuuko koko touhu.

No, nyt lähden työn touhuun. Iloista mieltä ja mukavaa päivää teille rakkaat nettiystäväiseni!

Ainii, piti vielä sanoa että Senora oli näemmä liittynyt myös WABilaisiin. Kivan ketjun valitsit. Se on mielestäni meidän ketjun lisäksi yksi Plazan mukavimmista. Käyn säännöllisesti lukemassa mitä WAB-tytöille kuuluu, sympaattista porukkaa. =)

Ja madonsyömälle (ihanan söpö ilmaisu :) Ompulle lämpöinen halirutistus.

Piti jo laittaa kone pois, mutta pakko oli tulla kurkkaamaan, kun Jazzin nimi näkyi :-)
Ajattelin, että jospa ois uutisia...
Ymmärrän hyvin Jazz nuo miehesi mietteet. Meillä hyvin samankaltaista, vaikka VAIN yksi km takana. Itsekään en halua testailla aikaisin herkillä testeillä, kun tosi monet alkaneet raskaudet tosiaan keskeytyy jo siinä ihan alkumetreillä.
Minähän sain kauheet sapiskat täällä, kun en kp 34 ollu vielä testannu, vaikka oireitakin oli. Varsinkaan ei niistä olisi saanut täällä puhella. Siis ulkopuolisilta tuli nuo kommentit. En edes voi lasta haluta, kun en testaa. Heh. Maltti on valttia!
Voi, toivon sydämestäni, että Jazz nyt plussaisi ja kyytiläinen pitäisi tiukasti kiinni.

Minäkin seurailen tuota WAB-ketjua. Terkkuja vaan sinne :-) Erityisesti musta on hauska seurata Pp:n tilannetta. Tulee oma "nuoruus" mieleen. Terkkuja erityisesti Pp:lle :-D

Nyt ei kerkiä muuta, pakko heittää vaatetta niskaan.

Tehis kp 26/?