Kerro miksi juuri sinä olet HYVÄ ÄITI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirkas kruunu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirkas kruunu

Vieras
Mä väitän olevani hyvä äiti ja olen ylpeä siitä, vaikka en tietenkään ääneen sitä koskaan kelllekään sano, vain teille ;-D

Mä olen hoitanut lapsiani kotona ja nyt vanhempi lapsista on 6v. ja nuorimmainen 3,5v. Tarkoitus palata työelämään vasta 2 vuoden päästä. Ei meillä suuria tuloja ole eikä suurta omakotitaloa vaan ihan vuokralla asutaan kerrostalossa.

Mä jaksan tehdä asioita lasteni kanssa. Joka päivä ulkoillaan vähintään pari tuntia. Lisäksi käymme uimassa, kylpylöissä, urheilukentillä, metsässä... Tykkään askarrella lasten kanssa ja käydä elokuvissa, kirjastoissa, teatteriesityksissä, avoimessa kerhossa, perhekahvilassa. Lapseni saavat virikkeitä yllinkyllin ihan jo kotona :) Isovanhemmilla käydään kylässä, mutta yöhoitoa eivät ole koskaan vielä tarvinneet. Emme harrasta juhlimista muuta kuin perheen kesken.

Rakastan lapsiani enkä huuda heille. Ei ole koskaan tarvinnut. Saan heidät nukkumaan hyvin ja iltarutiineihin kuuluu myös iltasadut samoin kuin sadutus ja lorut myös päiväaikaan.

Tästä syystä olen hyvä äiti :)

- annan perusarjen ja turvan (säännöt ja kiellot kuuluvat siihen)
- rakastan ja arvostan lapsen isää suunnattomasti
- käyn töissä ja opetan vastuullisuutta ja ahkeruutta myös lapsille
- olen sopivasti itsekäs ja teen sillointällöin asioita vain itselleni
- tuen lasten harrastamista ja omia lahjoja
- olen luonteeltani sosiaalinen menestyjä ja koen opettavani samaa lapsille sanoin ja teoin

Tykkään hirmuisesti lasten kanssa olemisesta ja tavallisesta arjesta. On hirveän helppoa olla äiti ja kasvattaja kun se ei vaadi suunnattomia henkisiä ponnisteluja.
Mutta toisaalta mulla on niin "helpot" lapset että on aika vaivatonta olla hyvä äiti =)

Emmä tiiä oonko, useasti kyselen sitä itseltäni. Mutta ylikaiken vauvaani rakastan ja mitä vain tekisin että vauvalla ei olisi ikinä huono olla, me leikitään ja luetaan kirjoja, jumpataan ja lököillään, nukutaan päikkäreitä vierekkäin (tuo on niin ihana kun se aina tarkistaa että mä olen vieressä ja jatkaa unia :heart: ) Mutta kääntöpuolena on, että meiilä kotona on aina pikku sotku, likaista ei ikinä, mutta toi järjestelmällisyys ei oo mun parhaita puoliani :ashamed: ja sitten kun vielä kulutan päivät vauvaan. Itestäni en aina muista huolehtia, välillä huomaan yhtäkkiä jossain kauppakeskuksessa että mulla on unohtunut kotivillasukat jalkaan (tursuavat mun mukahienoista lenkkareista) ja reisitaskuhousut joissa on polvessa reikä, päälle. Tukka on pystyssä ja meikkaaminen on unohtunut.. :D

Yhteistyössä