kerron teille nyt jotain mitä en ole ikinä tehnyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maissa

Vieras
en ole ikinä tehnyt ruokaa, en sitten köksätuntien. huomenna lastenhoitaja saa vapaan päivän, kun juhlimme miehen synttäreitä. siivota pitäisi mutta en osaa. olen pilallehemmoteltu myönnän. en tiedä mieheni lempiruokaa ja jotain on väsättävä.

[QUOTE="öö";25317833]Uusavuttomuus huipussaan. Toi on todella noloa. Entä jos joutuisit huolehtimaan itsestäsi? Oletko läheisriippuvainen?[/QUOTE]

en ole, mutta olen pitänyt itsestäni huolen ennen kuin tutustuin mieheeni. ruokaa ei tarvinnut silloinkaan tehdä.

Miten toi lastenhoitajan vapaapäivä liittyy ongelmaasi? Tekeekö lastenhoitaja teillä ruuat? Jos tekee, niin eihän se sitten ole pelkästään lastenhoitaja vaan myös kokki, tai taloudenhoitaja.
Maksatteko sille vaan lastenhoitajan palkkaa? Asutte varmaan jossakin Thaimaassa?

Eihän se, että jos ostaa kodinhoidon ja ruoanlaiton siis palveluina tee ihmisestä mitenkään uusavutonta, läheisriippuvaista tai mitenkään muutenkaan huonompaa. Sehän on mukavuutta ja toisaalta sillä tavallahan työllistetään joku toinen, jolle ko. palveluista maksetaan palkkaa.
Itsekin olen tähän sortunut, olen nyt muutamana jouluna ostanut joulusiivouksen paikalliselta yritykseltä, ja mukavalta tuntuu. Arjen pientä luksusta.
Tokihan on hyvä osata kaikenlaiset kotihommat, mutta toisaalta jos on rahaa ostaa nämä palvelut niin mikäs siinä sitten. Pääasia on, ettei pidä näitä juttuja, kuten siivoukset ja ruoanlaitot mitenkään vähempiarvoisena, vaan arvostaa myös niitä ihmisiä, jotka näitä askareíta tekevät omissa kodeissaan ja palkkatyönään.

[QUOTE="öö";25317865]Et ole pitänyt itsestäsi huolta, jos et ole ruokaa tehnyt itsellesi koskaan[/QUOTE]

sain ruuan valmiina ja kävin ulkona syömässä. enkä puhu nyt pikaruokaravintoloista.

[QUOTE="vieras";25317901]mitä te ootte tähän asti syöneet? mieskö kokkaa vai syöttekö aina ulkona/valmisruokia?[/QUOTE]

terveellistä ruokaa. mies kokkaa kun töiltään ehtii mutta anoppi käy hoitamassa kotia ja tekee ruokaa säilöön. yritän auttaa siinä sivussa kun ehdin. syömme myös paljon ulkona.

Yhteistyössä