Kertokaa, kuvailkaa, miltä hampaan poraus tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vähän surisee ja tärisee.
joillakin vihloo.
jos pelottaa etä sattuu, pyydä puudutuspiikki.

mulla on porattu ties montako reikää enkä oo vielä koskaan tarvinnu puudutetta.. eihän ne toki suuria oo ollu. tsemppiä hammaslääkäriin!

ei tunnu miltään, kun ottaa puudutuksen :) puudutuskaan ei tunnu missään.. on kyllä porattu ilman puudutusta ja se ei kyl kovin kivaa ole. Koko aika jännittää millo vihlasee ja oikein kunnolla. ja riippuu porasta, niin se ääni..se on niin kauheeta kuin voi olla.. joskus tuntuu että pää räjähtää ja joskus vinkuu niin että korvissa soi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
otan siis puudutuksen kummiski. no nyt ku sen puudutuksen ottaa (reijät alahampaissa) niin valuuko sen jälkee kuola loppupäivän? :D

nouop :D itse join kahvia pillillä, kun teki heti mieli kahvia, mutta ei se kuola valumalla valu.. multa ei oo tainnu ikinä kuola valuu :D

Mää en ota puudutusta, koska kipu on siedettävä ja se kestää vain hetken. Se puudutuksen jälkeinen olotila on niin pöllö, että mieluummin ilman. Ei hammashoitoa kannata alkaa pelkäämään siksi, kun muutkin pelkää.

Mua pelottaa eniten, että se tikku millä sörkitään / kaivetaan hammaskiveä, lipsahtaa ikeneen. V-mäinen tunne. Ja se pora tuntuu aivoissa asti ja vihloo, siksi mä haluan aina puudutuksen. Sit on rennompi olo =)

Ei satu, puudutteet on nykyään niin hyvät. Silloin voi vähän vihloa mikäli hampaassa on tulehdus. Ja jos vihloo niin lääkäri yleensä lisää puudutetta jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meiks:
Mua pelottaa eniten, että se tikku millä sörkitään / kaivetaan hammaskiveä, lipsahtaa ikeneen. V-mäinen tunne. Ja se pora tuntuu aivoissa asti ja vihloo, siksi mä haluan aina puudutuksen. Sit on rennompi olo =)

Se hemmetin tikku :x :x
Siis mä kävin vasta yksityisellä, enkä kestäny ees sitä hiton tikkua :headwall:

Se hemmetin tikku on sondi... eli koetin. Ja kukaan ei ole toisen kipuhermo! Mikä toisesta ei tunnu missään, saattaa saada toisen pingottumaan viulunkieleksi... Jos olet ekaa kertaa menossa, kannattaa ehkä kokeilla ensin ilman puudutusta, ja jos sattuu/ei kestä laittaa sitten se puudutus. Itellä vanhemmiten herkistynyt tuo kipuaisti juuri hampaissa... Jos pitäisi valita synnytys tai poraus, ottaisin synnytyksen... Luomuna siis.

ja se ei sattunut yhtään... paitsi puudutus kirpaisi mutta hyvin vähän, ihmetyin itsekin kuinka kivutonta se oli. Poraaminen ei tunnu missään muuta kuin korvissa :D mutta välillä saattaa hammastakin vihlaista.
Kyllä siitä selviät :)

Eli siis itellä on kokemusta noista, vuosia sitten en pitänyt huolta hampaistani ja minulle oli kertynyt hampaisiin 9 reikää. :/ vuoden ajan kävin säännöllisesti hamppi lääkärissä porauksessa, yhtään kertaa en olisi siitä selvinnyt ilman vihlaisua tai muuta, joskus se sattuu vähän vähemmän ja joskus enemmän! Mutta sitten kun se oli ohi että ei enää yhtään hampaita porattavissä, olin niin onnellinen. Suosittelen pitämään huolta hampaista, se poraus ja muut toimenpiteet ei ole pikku juttu, ne on hirveitä ja sattuu aivan suunnattomasti. PESKÄÄ HAMPAITANNE SILLÄ PORAUS SATTUU!

On kokemusta, porattu moniin kertoihin. Kertaakaan en oo ottanu puudutusta, ja katunutkin joskus. Se sattuu aivan perkeleesti. Nyt mulla on pieni reikäö, ja sekin tulee sattumaan, haluun puudutuksen, mutta sekin sattuu .... Huomenna on hammaslääkäri, en tiiä otanko puudutuksen vai en ...

Mul on kohta hammaslääkäri ja mulla porataan ekaa kertaa ...
Kannattaako tehä nii et kysyy hammaslääkäriltä et onko se iso vai pieni reikä ja kannattaako ottaa puudutusta :)
Mä kyl pelkään piikkejä iha sairaa paljo en tiiä miks tulee melki aina tippa linssiin et voisitteko kertoo mitä tehä !!! =)

Yhteistyössä