[QUOTE="alkup.";22895553]Ensinnäkin kaunis kiitos kannustavista viesteistä! Ne tosiaan auttaa valamaan vähän uskoa itteeni.
Ja teille, jotka ettei ymmärrä miksi minä olen vielä täällä. Olette varmasti niitä onnekkaita, joiden puolisot ovat ymmärtäväisiä ja fiksuja tyyppejä, jotka eivät usko toisen tallaamiseen omaksi huvikseen. Tai sitten saitte sellaisen kasvatuksen, että ette anna kenenkään hyppiä silmille. Minä olen ehkä oppinut alistumaan, kotona ei saanut sanoa vastaan tai tuli selkään, ja minun mielipiteilläni ei ollut mitään painoa.
Kun on tällasessa suhteessa, sitä itsekin alkaa uskomaan, ettei selviäisi yksin. Minunkin mies on eristänyt minut oikeastaan ystävistäni, paheksuu kaikkea mitä sanon kotona kavereistani, mollaa niitä ja sanoo, etteivät ne ole tosi kavereita. Perheeni kanssa tulee kyllä toimeen, mielistelemällä, ja näyttämällä hyvän puolensa. Ja koska heistä mieheni on hyvä tyyppi, en viitsi alkaa sitten näitä riitoja vatvomaan heidän kanssaan. Ulkoapäinhän asiat ovat hyvin, sisältä tämä parisuhde on sitten ihan mätä. Kyllä minä kadehdin ihmisiä, joilla on sisua haistattaa pitkät, ja jotka lähtevät omilleen. Minä yritin tehdä niin, ja mies sai mut uskomaan, että elämäni on suurinpiirtein ohi jos lähden, joten ei kannata. Mulla on hiljainen ja rauhallinen luonne, en uskalla riidellä koska mut haukutaan lyttyyn.
Mutta nythän apua on toivottavasti tulossa, joten on mulla vähän sentään järkeä vielä jäljellä.[/QUOTE]
Mun exä oli tismalleen samanlaine, ja mä elin hänen kanssaan yli kolme vuotta vaikka ensimmäisen vuoden jälkeen tuollainen samanlainen käytös alkoi. Mulla oli myös ihan samanlainen lapsuus kuin sulla. Oikeastaan tän viestin perusteella meissä on ainoastaan se ero, ettei mulla ole lasta tuon exän kanssa. Mutta sä olet jo pitkällä kun ymmärrät näin paljon omasta tilanteestasi. Kyllä sä pääsen hänestä eroon, mäkin pääsin.
Mun ex sanoi myös mulle aina etten ole mitään ilman häntä, ja että olen niin kamala akka ettei kukaan enää hänen jälkeensä huoli mua kun ei kellään pää kestä mua. Ulos päin hän oli kaikkien mielestä tosi ihana, fiksu ja oikein unelma-mies.
Nykyään mulla on kiltti ja normaali mies joka ei koskaan tekis mulle mitään pahaa. Miksei siis sullakin olisi siihen mahdollisuutta. Muista aina, että niin kauan kuin uskot mitä miehesi sanoo, olet häviöllä. Sinä itse tiedät että olet ihan normaali, ihana nainen ja pärjäät kyllä yksinkin. Ja sitten kun olet nuollut haavasi, löydät kyllä vielä sen oman maailman ihanimman miehesi.