Kertokaa miten voitte tehdä useamman kun yhden lapsen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä nimittäin olen aivan poikki rätti puhki väsynyt kärttyinen tästä yhdestäkin. N. 1,5 vuotias mielestäni ylivilkas lapsi meillä. "Kavereita" kaipais mut mä en halua/pysty/jaksa enempää lapsia...!

Nyt kun 2v. lähenee, huomaa, ettei tuo ukkeli niin kauhean rasittava olekaan ;). Itsenäistyy huimaa vauhtia. Toinen voisi hyvinkin olla kohta tervetullut meille, vaikka jossakin vaiheessa vannoin, ettei koskaan enää...

Minä en olis varmaan tehnytkään, jos olisimme odottaneet esikoisen yksivuotissynttäreihin tai yli - niin hirveää meininkiä kaikki silloin oli, mutta "kaikeksi onneksi" olin tuolloin jo raskaana, niin ei sitä sit tarvinnut miettiä.

Unohda se ajatus sitten toistaiseksi, kukaan tai mikään ei velvoita tekemään liutaa lapsia putkeen jos tuntuu ettei jaksa. Kyllä sen sitten huomaat jos/kun alkaa taas vauvakuumetta pukata, ehtii niitä kavereita sitten myöhemminkin tehdä ja saada =)

Meillä ikäerot 2,5 vuotta ja 2v9kk, hyvin noilla pyyhkii keskenään :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä nimittäin olen aivan poikki rätti puhki väsynyt kärttyinen tästä yhdestäkin. N. 1,5 vuotias mielestäni ylivilkas lapsi meillä. "Kavereita" kaipais mut mä en halua/pysty/jaksa enempää lapsia...!

En näe miksi pitäisi tehdä, jos ei jaksa. Lapsetkin on niin erilaisia. Toisilla menee useampi samalla työllä, kuin toisella yksi.

Voi pitää reilun välin.

Leikkikaveri saattaa helpottaakin tilannetta.

Ja - jollei jaksa: on paras olla tekemättä lisää lapsia. Järkyttyneenä olen seurannut erästä perhettä jonne kolmas tulossa vaikka äiti on oikeasti aivan toinen jalka haudassa kahden edellisen kanssa. Kumpikaan ei jaksa leikkiä lasten kanssa, vaan valittavat ja huokailevat eivätkä jaksa kasvattaa lapsia. Niin mikä pakko tehdä vielä kolmas tuohon tilanteeseen.

Yhteistyössä