Kertokaa mulla ja heti (vauvakuumeesta)..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiviina

Aktiivinen jäsen
27.04.2005
3 685
0
36
Mistä vauvakuume tulee..Mistä tulee halu saada lisää lapsia?
Miksi niitä haluaa lisää?

Hmm.. :/ Mä koitan vaan ymmärtää itseäni! Meillä siis neljä lasta, kuopus täyttää kohta 1v ja nyt polttelee ajatus uudesta lapsesta...

Oon miettiny et MIKSI...Ja vastausta en keksi en..Muutakuin että se ois ihanaa :heart: ...

Tää on oikeestaan aika ahdistavaa.. :ashamed:

et ole hullu, tuo on ihan tuttu tunne :) Meillä lapsia kuusi ja hivenen polttelee mielessä, että josko vielä yksi... Se on elämäntyyli ja .... no, tietynlainen hulluus sitten ehkä kuitenkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja juu :
et ole hullu, tuo on ihan tuttu tunne :) Meillä lapsia kuusi ja hivenen polttelee mielessä, että josko vielä yksi... Se on elämäntyyli ja .... no, tietynlainen hulluus sitten ehkä kuitenkin :D

Niin kait sitten.. Alkaa vaan tulemaan paineita kuin mukamas täytyy "selitellä" ihmisille lapsi määrää.. Vaik mitä hittoa se muille kuuluu.

mulla ei ollu vauvakuumetta ennen esikoisen syntymää. Luulin että se on vaan semmoinen sanonta. Me ainaki "tehtiin" esikoinen siksi kun "lapsi kuuluu tähän pakettiin" - siis avioliitto, omakotitalo, farmariauto, koira ja vauva :laugh: :kieh:

Mutta kun vauva syntyi, mulle iski lähes välittömästi voimakas halu kokea se kaikki heti uudelleen. Vauva on NIIN ihana. Ekat puoli vuotta podin lähes fyysistä vauvakuumetta, se tunne oli tosi voimakas. No sitten ihan vakavasti juteltuamme miehen kanssa tultiin siihen tulokseen että jos mä voin yhtä huonosti kuin ekassa raskaudessa, se voi olla aika sirkusta hoitaa tuota esikoista... Jotenki järkisyyt sai sen tunten laimenemaan, mutta jonkinasteinen vauvakuume mulla vielä on. Tai olisko parempi sanoa tietoisuus siitä että haluan lisääkin lapsia.

Mitään "tää on söpö"-kohtauksia en saa kaupassa vauvatarvikkeista, vaatteetki on mulle lähinnä käyttökamaa, jota toivottavasti roudataan meille ilmaseksi sukulaisten varastoista jatkossakin :kieh: Raskausaikana mulle tuli semmosia voimakkaita tunne-ostoksia. Esimerkiksi kun ostin lapselleni soivan pehmolelun. Sellainen hänen oli pakko saada :heart: :heart: :heart: :heart: :p

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mistä vauvakuume tulee..Mistä tulee halu saada lisää lapsia?
Miksi niitä haluaa lisää?

Hmm.. :/ Mä koitan vaan ymmärtää itseäni! Meillä siis neljä lasta, kuopus täyttää kohta 1v ja nyt polttelee ajatus uudesta lapsesta...

Oon miettiny et MIKSI...Ja vastausta en keksi en..Muutakuin että se ois ihanaa :heart: ...

Tää on oikeestaan aika ahdistavaa.. :ashamed:
ihan kuin mun kirjottama :o :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
niinpä, ei se muille kuulu. Mut tietty jos talous tai oma jaksaminen tulee jo vastaan niin asiahan on toinen. Muuten muista viis :)

Mulla ei ole mitään ongelmaa jaksamiosen kannalta (siis toki on päiviä että lapset riehuu ja liehuu ja äiteellä pinnaa kiristää...)... Ja talouskin kestäis mut mut...
:xmas: .

Mutkun lapset pitäis saada aikuisiks ja vieläpä kasvatettua ne kunnollisiks... Huoh..
nyt kuitenkin on laitetaan nää haaveet jäihin ja kattellaan pari vuotta..(ehkä) jospa tää vaik menis ohi :o

Meilläkin on kolme lasta ja yhden haluaisin vielä iloksemme!

Jostain lehdestä kerran artikkelin luin, jossa oli tutkimustulosta siitä, että naisen ruumis on luotu synnyttämään neljä-viisi lasta. Se on alkukantainen tarve raskautua ja synnyttää, miehet eivät voi tunnetta kokea. Yleensä, kun lapsia on neljä tai viisi, vauvakuume helpottaa ja lisää lapsia ei tee mieli. Näin...

Yhteistyössä