Elikkäs synnytin noin 6,5kk sitten ja noin 6kk sitten mulla alko peräsuolessa sattumaan todella paljon, en pystyny muuta kun maakaamaan sängyssä kun käveleminenkin sattu. Soitin neuvolaan ja sanoivat että luultavasti sisäisiäpukamia. No kävin hakemassa peräpuikkoja ja rasvaa, kuukauden niillä mentiin ja joo kyllä ne pikkasen auttoi. Sit soitin lääkäriin ja antoivat ajan kuukauden päähän, mutta jos en sen kanssa pärjää niin pitää soitella päivystysaikaa. Viikkoa ennen tuota lääkärin aikaa soitin, että nyt tarviis sen päivystysajan ja siitä taistelin että saanko sen vai en, mutta lopulta sain. Lääkäri kattoi ja sanoi, ettei siellä ainakaan yhtään peräpukamaa ole, mutta kovin näyttäis tulehtuneelta, eli antibiootit streptokokkiin. Ja sanoi että joko se on streptokokin aiheuttanut tulheus taikka hermovaurio joka ehkä joskus voi itestään parantua. No antibiootit auttoivat ja aika paljonkin, mutta ei vienyt kipua kokonaan pois. Kakalla käyminen on aika kivuliasta ja jos kakka on kovaa niin se voi olla kipee seuraavaankin päivään ja istuminen on vaikeeta, mutta muuten voi olla päiviä, että ei edes huomaa sitä.
Sitten toinen ongelma. Tätä on jatkunut jo noin 3vuotta. Ehkä noin kerran viikossa mun maha alkaa kramppaa tosi kovaa ja sit on juostava vessaan kun on maha ihan löysällä.
Jos jollain ois ees ollu saman tyyppistä, niin olis kiva tietää mikä sulla oli?
Sitten toinen ongelma. Tätä on jatkunut jo noin 3vuotta. Ehkä noin kerran viikossa mun maha alkaa kramppaa tosi kovaa ja sit on juostava vessaan kun on maha ihan löysällä.
Jos jollain ois ees ollu saman tyyppistä, niin olis kiva tietää mikä sulla oli?