Kertokaas miehet, ja miksei naisetkin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Meillä on melko tuore suhde. Itse olen jo täysin rakastunut mieheen, mutta mies empii. Olen ehkä hieman hätäillyt ja painostanut miestä etenemään suhteessamme. Lopetin painostuksen huomatessani, että mies ahdistuu siitä. Sovittiin, että hidastetaan tahtia. Kuitenkin mies on se, joka jatkuvasti soittelee ja ehdottaa tapaamisia. Tottakai suostun niihin, kun haluan nähdä häntä. Sitten hän taas yhtäkkiä on katkaisemassa välejä, kun ilmeisesti häntä taas pelottaa, mihin suhteemme johtaa.

Mitähän helvettiä tässä pitäisi tehdä/ajatella? Pitäisikö minun olla ns. ylpeä ja sanoa ei, kun hän taas pyytää käymään tai haluaa tulla luokseni? Mitä ihmettä miehet ylipäätään haluaa? En haluaisi alkaa leikkiä mitään vaikeasti tavoiteltavaa, minusta on typerää pelleillä ihmissuhteilla. Kortit pöytään vaan, ja sitten katsotaan mitä tulee. Mielipiteitä? Voin avata asiaa enemmänkin, jos kiinnostusta löytyy :)

Minkälaisia tapaamisenne ovat? Haluaako nähdä muutenkin kuin saadakseen esim. seksiä? Voihan se olla , että miestä pelottaa, tai sitten ei vain ole yhtä vakavissaan kuin sinä.

[QUOTE="Halloo";28745864]Ole vaikeampi. Ei kukaan halua painostajaa ja ns. helppoa tapausta, eli heti kun mies soittaa ja kaipaa seuraa niin olet jo saatavilla.. Anna miehen ikävöidä!![/QUOTE]

Tämä on ongelma. Mies on minua huomattavasti vanhempi ja tietää todellakin ihmissuhteiden "konnankoukut". Häntä on vaikea yrittää manipuloida, enkä sellaista haluakkaan. Se, mitä haluan tietää, on että mitä se mies pohjimmiltaan tahtoo. En kyllä toisaalta ole uskaltanut tehdä sitä, että heittäytyisin hankalaksi, koska hän on tehnyt selväksi, ettei jaksa/halua enää pelata pelejä. Vai onko se kuitenkin niin, että mies haluaa olla se "saalistaja", ikään katsomatta?

Olen 35v, mies 55v...

[QUOTE="vieras";28745892]Minkälaisia tapaamisenne ovat? Haluaako nähdä muutenkin kuin saadakseen esim. seksiä? Voihan se olla , että miestä pelottaa, tai sitten ei vain ole yhtä vakavissaan kuin sinä.[/QUOTE]

Meillä on paljon yhteistä: pidämme samoista asioista ja yhteistä tekemistä piisaa. Siksi olenkin niin hämmentynyt, kun toistuvasti tulee sellaista epäröintiä miehen suunnalta.

Onko mies kertonut aiemmasta/aiemmista suhteistaan? Voisiko siellä olla taustalla jotain, mikä saa hänet epäröimään haluaako enää lähteä suhdekuvioihin mukaan?

Mut siis, siltähän tuo kuulostaa, ettei osaa tai tahdo päättää. Jos oot tyytyväinen nykytilaan, et tee mitään, muussa tapauksessa nostat kissan pöydälle. Luulisin, että halutessaan häipyy kumminkin, painostit tai et.

[QUOTE="tinkeli";28746195]Onko mies kertonut aiemmasta/aiemmista suhteistaan? Voisiko siellä olla taustalla jotain, mikä saa hänet epäröimään haluaako enää lähteä suhdekuvioihin mukaan?

Mut siis, siltähän tuo kuulostaa, ettei osaa tai tahdo päättää. Jos oot tyytyväinen nykytilaan, et tee mitään, muussa tapauksessa nostat kissan pöydälle. Luulisin, että halutessaan häipyy kumminkin, painostit tai et.[/QUOTE]

On kertonut. Hänellä on takana hankala avioliitto, jossa nainen oli kylmä ja uskoton. Niinpä hän on tehnyt mulle selväksi, ettei hyväksy ollenkaan sitä, että minä kävisin baareissa ym. Mikä toisaalta ahdistaa mua, koska edellinen suhteeni oli helvetin väkivaltainen. Siinä mies veti mua kunnolla turpaan ilman syytä, muka mustasukkaisuuttaan. En jaksaisi alkuunkaan pienintäkään viitettä mustasukkaisuudesta.

Tämä mies kuitenkin vakuuttaa, ettei nämä hänen vaatimuksensa liity mustasukkaisuuteen, vaan "pelkkään järkeen", eli siihen ettei hän halua enää kokea yhtä paskaa suhdetta, kuin hänen avioliittonsa oli.

[QUOTE="aloittaja";28746206]On kertonut. Hänellä on takana hankala avioliitto, jossa nainen oli kylmä ja uskoton. Niinpä hän on tehnyt mulle selväksi, ettei hyväksy ollenkaan sitä, että minä kävisin baareissa ym. Mikä toisaalta ahdistaa mua, koska edellinen suhteeni oli helvetin väkivaltainen. Siinä mies veti mua kunnolla turpaan ilman syytä, muka mustasukkaisuuttaan. En jaksaisi alkuunkaan pienintäkään viitettä mustasukkaisuudesta.

Tämä mies kuitenkin vakuuttaa, ettei nämä hänen vaatimuksensa liity mustasukkaisuuteen, vaan "pelkkään järkeen", eli siihen ettei hän halua enää kokea yhtä paskaa suhdetta, kuin hänen avioliittonsa oli.[/QUOTE]

No järjellä ajateltunahan sulla on oikeus käydä baareissa... Saako mies itse tehdä näitä asioita mitkä kieltää sulta? Oletko kertonut omasta väkivaltaisesta suhteestasi? Aika haasteelliselta tyypiltä kuulostaa. Valitettavasti suhteissa vaan on olemassa riski, ettei ne aina suju oman mielen mukaan. Ehkä hänelle tekisikin hyvää olla ilman parisuhdetta, ainakin jonkin aikaa. Menee muuten aika monimutkaiseksi?

Juokse kun vielä ehdit. Mies taitaa tietää että olet helposti manipuloitavissa ja hallittavissa, tuollainen mustasukkaisuus tuossa vaiheessa suhdetta... Älä herranjumala ala tuohon suhteeseen! Kohta tulee taas selkään...

Tuota vähän ohi aiheen mutta kysyn silti :D Jos nainen ei saisi suostua joka kerta tapaamiseen kun mies sitä ehdottaa vaan pitää esitää vaikeasti tavoiteltavaa, niin miten on toisinpäin? Siis jos nainen on aina se joka ehdottaa tapaamista ja mies suostu joka kerta? Kyseessä puhtaasti seksisuhde. Onko nainen tässäkin tapauksessa epätoivoinen ja liian helppo vai mies?

[QUOTE="aloittaja";28745895]Vai onko se kuitenkin niin, että mies haluaa olla se "saalistaja", ikään katsomatta?[/QUOTE]No ei todellakaan ole, se on yksi palstan typerimmistä stereotypioista miesten suhteen. Varsinkaan ne miehet joilla on jo elämänkokemusta ja varsinkin kokemusta ihmissuhteista enemmän kuin teinipojilla eivät todellakaan aina jaksa pelata mitään helvetin pelejä ja juosta perässä ja maanitella.

Ei se sitä tarkoita etteikö hyvän naisen eteen viitsisi nähdä vaivaa, päinvastoin. Mutta suhteen alkuvaiheessa minä itse ainakin jätän pelien pelaamisesta tykkäävät naiset pelaamaan niitä pelejä ihan keskenään ja alan katsella muualle.

Se on huvittavaa joskus. Tuossa eräskin nainen jota tapailin useamman kuukauden ajan oli aivan ihmeissään ja puulla päähän lyöty kun ilmoitin että mun näkemyksen mukaan tästä ei voi tulla mitään vakavampaa. Tämä samainen nainen oli leikkinyt koko ajan vaikeasti tavoiteltavaa ja itsekin myönsi lopulta pelaavansa pelejä suhteen alussa "jotta näkee kuinka kiinnostunut toinen on". Sanoin että minua ei pelit kiinnosta enkä niitä jaksa pelata, joko suhteessa on jotain kipinää tai sitten siinä ei ole mutta pelleilyyn mulla ei riitä aika eikä energia. Tuossa naisessa olisi voinut olla potentiaalia mutta hän itse halusi olla vaikeasti tavoiteltava niin olkoon sitten mun puolesta sellainen.

Tästä on nyt yli puoli vuotta aikaa ja tämä nainen laittelee välillä viestejä ja pyytää että voitaisiin aloittaa alusta ja "ottaa toinen lähestymistapa". Vähän käy jopa sääliksi, mahtoiko typerä ressukka olla saanut vinkkiä toimintatapoihinsa tältä palstalta?

• Tykkää
Reactions: astrolabe