Kertokaas mulle kuinka vierotan 3kk tytön tissistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raffeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raffeli

Aktiivinen jäsen
06.10.2008
1 316
0
36
Ja ennen kun kukaan alkaa vauhkoomaan. En siis todellakaan oo lopettamassa imetystä, mutta:

Likka (3kk) ei suostu nukkumaan ilman tissiä! Ei hetkeäkään. Nukahtaa vaan ja ainoastaan tissi suussa, ei muuten. Herää heti, kun tissin ottaa pois suusta. Heti alkaa armoton huuto, joka loppuu vasta kun tissi on takas suussa. Tutti ei kelpaa. Ei ole koskaan kelvannutkaan. Mutta kuinkas sujuu äidin nukkuminen? No siinäpä se, kun ei suju. Hankala se on nukkua kun pitäis olla tissi toisen suussa koko yön, eikä ite sais yhtään vaihtaa asentoa. Plus vielä se, etten osaa nukkua vauvan vieressä. Pelkään että liiskaan sen.

Tuntuu että kaikki on yritetty. Salakavala tissin vaihtaminen tuttiin (ei onnistu), nukuttaminen ilman tissiä (ei onnistu) Isän iltanukutukset (ei onnistu koska isällä ei ole tissiä )

Nyt apuja ennenku nukahan pystyyn!

Tuttia sinnikkäästi. Jos haluaa kokeilla, niin tuttipulloon lypsät omaa maitoa, annat pullon ja mukulan miehelle ja pakenet paikalta. Mä luulen, että myös äidin tuoksut voi vaikuttaa asiaan.

Mutta meillä poika teki totaalisen lakon tuttipulloon 2kk iässä. Ei isovanhemmat saaneet yhtään syötettyä. Mutta onneksi oli muuten ripeä tissillä - 15 min ja homma siinä.

Poika oli kans tuollainen mutta se ei haitannut kun yöllä kuitenkin nukkui ok.

tyttö taas tartti aina vähänkin havahduttuaan tissiä,nukkui siis akinalossa ja joka 30min-tunnin välein piti saada yölläkin tissi suuhun,ei osannut nukahtaa muuten. Se oli aika hirveää ja sitä kesti 9kk! Kaikki allerfiatkin ym tutkittiin kun ne välitkin mitä nukkui niin pyöri ja ähis kokoajan. Mutta ei löytynyt mitään.. 9kk iässä sitten pidin unikoulua tytölle ja vihdoin päästiin tuosta tavasta.. 3kk ikäiselle ei taida oikein olla mitään keinoa? Ainakaan itse en keksinyt kun en sen ikästä viitsinyt huudattaa ja muu ei olis auttanut..

Ei tossa tilanteessa varmaan auta kuin kärsiä, vähän kuulostaa siltä että olette jo yrittäneet kaikkea. VArmaan parin kuukauden päästä se vieroittaminenkin onnistuu paremmin. Meillä antoi ottaa tissin pois kun oli nukahtanut, onneksi, koska tutti ei täälläkään kelvannut kuin vasta 6kk ikäisenä kunnolla.

tulipa virheitä :D
Eli tyttöni oli siis aikalailla samanlainen kuin sinun vauvasi.. auttaa en osaa kun itekkään en siihen apua keksinyt :/ Neuvolassakin senkus hymisteli että "sellasia ne vauvat on.." Ei auttanut kun kestää väsyneenä ja sitten isompana siis unikoulua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tuttia sinnikkäästi. Jos haluaa kokeilla, niin tuttipulloon lypsät omaa maitoa, annat pullon ja mukulan miehelle ja pakenet paikalta. Mä luulen, että myös äidin tuoksut voi vaikuttaa asiaan.

Mutta meillä poika teki totaalisen lakon tuttipulloon 2kk iässä. Ei isovanhemmat saaneet yhtään syötettyä. Mutta onneksi oli muuten ripeä tissillä - 15 min ja homma siinä.

Tuttia jos koitan antaa, ni huutaa naama punasena, kunnes on sininen ja tuntuu että happi loppuu. Tutti on sille sama kun sitruunaa syöttäis. Tuttipulloa suostuu syömään, mutta tossa nukuttamisessa se on aika paha, kun likka sitten syö, syö, syö ja syö niin kauan että on kipeä. Ja sitte taas huutaa. Ja läheskään jokakerta pullokaan ei kelpaa.

Yhteistyössä