Kertokaas palstan äidit ja isät, mikä on todellinen alkoholinkulutus per kuukausi?

vuonna olen kerran juonut ja silloin runsaasti..en muista määriä,mutta varmaan joku 10annosta=)
Parin viikon päästä on taas runsas ilta,en juo koskaan yhtä juomaan vaan n1-2kk välein juon ja paljon,lapset silloin pois kotoa.

Nollasta 15 annokseen, vaihtelee kuusta. Toi 15 annosta voi tulla yhtenä iltana, jos oikein hyvin menee.. :) Sit siinä kuussa ei luultavimmin muuta sit tuukaan. Ja joinakin kuukausina ei vaan tuu otettua yhtään. Tavallisin on varmaan 1 olut ja 1 viinilasi kuussa.

Sanoisin, että pullo punkkua. Välillä menee parikin kuukaudessa, toisinaan taas on kuukausia kun ei mene tippaakaan, joten eiköhän tuo ole suunnilleen se keskiarvo.

Mä oon ottanut viimeksi marraskuussa, tarkoitus olisi olla jatkossa täysin nollalinjalla.

Mies ottaa pari kertaa kuukaudessa oikein tukevat kännit. Ei kylläkään juo tippaakaan kotona.

No eipä tule edes välttämättä kerran kuukaudessa mitään otettua. Silloin tällöin lasi tai pari viiniä ruuan kanssa. Mies jonkin verran useammin, mutta ei harrasta mitään viikottaisia saunakaloja tms hänkään.

Noin 4 siideriä vuodessa. Mitäpä tuota valehtelemaan. Mies juo jopa vähemmän. Tais jouluna ottaa lasin punaviiniä kavereilla, muuten ei viime vuonna alkoon koskenut.

Jaa'a, tää on ollut ihme kuukausi, täynnä lapsettomia vapaaviikonloppuja ja juhlia. Kolmet kännit oon varmaan repässy, ja muutamat 'muutamat'. jääkaapissa odottelee pari kaljaa, sit varmaan ravintolaan, mutta jäänee kyllä tän kuun vikakasi satsiksi. :) Kesällä laskut taas menee sekaisin terassi-kaljoista.

Mut, mä oonkin vielä nuori, villi ja vapaa. Mitäs pienistä.

Tällä viikolla on mennyt jo pieni pullo portviiniä kahden aterian kastikkeisiin. Mun on tosi vaikea arvioida meidän perheen alkoholinkulutusta, koska se riippuu ihan siitä, mitä ruokaa laitan ja kuinka paljon alkoholia menee jo ihan pelkästään kastikkeisiin ja marinadeihin. Tein viikolla mansikkajäätelöä ja siihen piti lorauttaa mansikkalikööriäkin, mutta unohdin liköörin. Tällä hetkellä en juo alkoholijuomia lääkityksen takia, mutta kesällä voi taas jotain juodakin. Paljon riippuu siitä, käykö päivällisvieraita vai ei. Jos tulee vieraita, silloin yleensä varaan viiniä ruokajuomaksi. En sauno, joten en tarvitse saunakaljojakaan. Kesäisin terassilla otan mielelläni muutaman tuopillisen huurteista, mutta ei sinnekään joka päivä ehdi.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25743294:
mies on käyttänyt aika reippaasti. vähintää yksi puolukkavodka pullo mennyt joka viikonloppu. nyt näyttää yrittävän vieroittaa itseään. ja siihen sitten kaatui meidän tämän iltainen tarkoitus mennä katsomaan tähkää

oon pahoillani. :hug: en oikein osaa muuta sanoa...

Mä olen kausijuomari :D Välillä on piiitkiä aikoja, ettei tule edes mieleenkään mikään bisse tai siideri tms ja toisinaan juon sit. Harvemmin mitään kännejä. Keskiarvolta voisin sanoa, että joku 10 annosta/kk. Yleensä vielä pienissä osissa, että olut silloin siideri tällöin :D

Mies on tasaisempi, viikonloppuisin iltaisin ottaa muutaman oluen, tommonen keissi kestää sen kolmisen viikkoa tai kuukauden. (jollen mä sit käy samalla salkulla)

No tänä vuonna mä en oo ottanut tippakaan alkoholia. Syy kyllä on selvä, sillä pieni tyttövauva muuttaa meille toukokuussa :heart:

Mies on sitten joitakin annoksia kuluttanut. Eilen tais mennä 4-5 olutta, mutta meillä miehen veli ja sisko puolisoineen kylässä. Mies ottaa ehkä 1-2 olutta kerran tai kaks viikossa, saunapäivinä (on kyllä niin suomalaistunut tuo minun brittiläinen mieheni).

Sillon ku en ole raskaana tai imetä, niin meillä juodaan juodaan viiniä ruuan kanssa 1-2 kertaa kuussa. Ja sillon tällöin saatan ottaa viinilasillisen. Saunan jälkeen yleensä yhden siiderin olen juonut.

Muutamat kerrat vuodessa, kun miehen kanssa päästään ulos ihan kahdestaan tai kaverien juhliin saatetaan ottaa enemmän. En nyt osaa sanoa kuinka paljon, mutta kyllä siitä humalaan tulee.

Keskimäärin kaksi kertaa kesässä käyn terassilla nauttimassa 1-2 annosta ja kerran-pari vuodessa käyn sitten baarissa tanssimassa. Silloin menee illassa n. 4-6 annosta. Paljonkos tämä nyt tulee sitten kuukautta kohden?

Yhteistyössä