Kesäkuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Olenkin jo odotellut, että joku perustaisi tänne kesäkuun ketjun, mutta nyt päätin itse tarttua toimeen.

Plussa pärähti vähän yli viikko sitten ja nyt olisi rv 5+jotain... Kauhean jänniä ovat olleet nämä ensipäivät ja toivoisinkin saavani tänne seuraksi muita, jotka ovat samassa tilassa :). Jos on nettilaskureita uskominen, meillä olisi LA 2.6.06.

Jep, nyt vaan mukaan reippaasti... Tehdään oikein vilkas ketju!!!!

PS. Perustin vahingossa kesäkuu 2005 ketjun, mutta tämä siis kaikille ensi vuoden kesäkuussa vauvaa odotteleville...

Mulla on nettilaskurin mukaa laskettu aika 8.6.2006, eli liityn mukaan keskusteluun. Tosin vielä on aika paljon pelkoja siitä että raskaus päättyy keskenmenoon, joten en osaa sillä tavalla vielä iloita asiasta. Mutta ehkä nekin pelot menevät pikkuhijlaa ohi.
Taustaa sen verran että minä 25v., mies 29v. Yhdessä oltu reilu neljä vuotta ja häät tulossa aivan kohta. Esikoista odotan.
Nyt pitää taas tehdä hieman töitä, joten kirjoittelen myöhemmin lisää...

Tosiaan pyörii mielessä tuo keskenmenon ym. pieleenmenemisten uhka. Ätikin sai keskenmenon ja 3 viikkoa eläneen keskosen ennenkuin minut, joka terve ja hengissä. Täytyy rauhassa kattella miten menee. Sukulaisille aateltiin kertoa vasta vuodenvaihteen tienoilla. Onko teillä jo mietitty?

Itse olen siis 22 ja mies täyttää 30. Tuore suhde ja äkkiä ollaan vauva-asian kanssa liikkeellä, mutta sitä ei voi muutoin perustella kuin että tuntuu aivan täydellisesti toisillemme sopivat ihmiset löytyneet. Ja vaikka olemme toisistamme tonkineet kaikenlaista, ei meinaa löytyä mitään, mistä olisimme eri mieltä. Arkea eletty kyllä yhdessä vasta vähän, mutta vaikka kuinka asiaa kääntelen ja vääntelen, en keksi syitä, joiden mukaan tämä ei voisi onnistua.

Nettilaskurit sanovat mulle la:ksi 17.6.

Oletteko jo soitelleet neuvolaan ja varanneet aikaa? Ajattelin alkuviikosta soitella. Huomenna edessä lähtö Viipuriin oman perheen kanssa.

Kivaa, että tänne on löytänyt porukkaa!!! Omista taustoista sen verran, että minä kohta 25 ja mies 29. Meillä on myös tuore suhde perinteisessä mielessä, mutta ihan samalla tavalla ajattelen, että minkäs sille voi, jos toisen vain tietää elämänsä ihmiseksi :). Olen tosi onnellinen!!!!

Osumaa yritettiin 9 kk, joten nyt on aika epätodellinen olo. Pelottaa myös kamalasti, että entäs jos jotain pahaa tapahtuu. Yritetään nyt kuitenkin elää ilman pelkoa ja surraan sitten, jos on surettavaa. Se on vain helpommin sanottu kuin tehty. Ai niin, tämä olisi se ensimmäinen!!

Nettilaskureiden mukaan meillä olisi la 2.6, mutta sehän varmistuu sitten myöhemmin. Neuvola-ajankin olen hätäisenä varannut ja se olisi vajaan kolmen viikon päästä. Mulla on nyt kaiketi rv 6+0... Ollaan ajateltu kertoa rv 12 paikkeilla, mutta hankalaahan tämä on, kun on itse niin muikeena. Toinen, mikä hankaloittaa on tuo maha. Mulla on nimittäin ollut jo aikaisemmin ""pömppömaha"" ja nyt jo tuntuu, että iltaisin turvotuksen noustessa enemmän maha pömpöttää tavallista enemmän. Eikä ole muuten pelkkää kuvitelmaa, vaan eilen töissä sain jos siitä kommenttia... Juuh, oon vaan lihonut...

Minkälaisia oireita teillä on?? Mulla on väsy, nälkä, jano ja selän hienoinen kolotus. Ihaninta mielestäni on kuitenkin alavatsan ""tunteminen"". Se jännästi kiristää/kuumottaa varsinkin illalla kun käy nukkumaan. Ai niin ja mielialat, heh!!! On tää niin ihanaa!!!!

Heipsan! Eilen plussasin ja nyt jo innolla mukana. LA netin mukaan 12.6. , mutta menkat oli epäsään. joten vaikea arvailla ennenku pääsee lääkäriin asti. Meillä kans miehen kanssa vasta reilu puoli vuotta oltu porukassa, mutta kun kunnolla kolahtaa, niin mikäs siinä =) Vauvelia yritetty kolmisen kuukautta, ja nyt tärppäs. Jänniä aikoja elellään =)

No jos mä nyt sitten uskaltaisin järkyttää ihan numerotiedolla ja kertoa, että ollaan kuukauden verran vasta tunnettu miehen kanssa. Tosin heti muutettiin saman katon alle kun kolahti niin täysillä.

Ja tosiaan, niin pöffeleitä ollaan että heti vaan vauvaa maailmaan. En koskaan edes kuvitellut kenenkään kanssa eteneväni tätä tahtia. Ja miehenkin kanssa ensin puhuttiin, että sitten kun olen valmistunut eli puolentoista vuoden päästä.

Enkä yhtään ihmettelisi jos tuo vielä kosii tämän vuoden puolella.

Hiukan kyllä pelottaa sukulaisten reaktio sitten kun vauvauutista kerrotaan. Varmaan pudistelevat päitään, että voi tyhmiä. :-/

Toisaalta itsellä on ihan älyttömän varma olo.

Heips

Minä sain testiini kaksi tummaa viivaa maanantaina, melkein neljä päivää aikaisemmin kuin olin aikonut testata!

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä vuosi, minä kuukauden kuluttua 28 ja mies täytti juuri 27. Keväästä ollaan asusteltu samassa osoitteessa. Pillerit jätin pois elokuun alussa ja toisella kierrolla tärppäsi! :)

Miehellä työ josta pitää kovasti, itse vielä heilun hieman opiskelijamaailmassa, mutta jalka tukevasti tulevan unelma-ammatin ovenraossa. Eli töissä käydään ja ajattelin nuo loput opinnot suoritella rauhassa talven aikana.

Mä ehdotin miehelle, että kerrottaisiin tuleville isovanhemmille ja sisaruksillemme isänpäivän tienoilla. Ja jos muille sitten kun toinen kolmannes alkaa. Parille parhaalle ystävälleni varmasti pakahdun halusta kertoa myös ensimmäisen neuvolakäynnin aikoihin, joka on kolmen viikon päästä!!

Mulla olis nyt ilmeisesti menossa rv 4+3 vasta, joten ei uskalla sinänsä tehdä mitään kovin kauaskantoisia suunnitelmia... Mutta olin kyllä kieltämättä äimän käkenä kun testi näytti kp 29/31 eli rv 4+1 niin vahvaa plussaa!!!!

Missä kierron vaiheessa te muut uskaltauduitte testaamaan ja oliko heti vahvaa plussaa vai näkyikö aluksi haamuja???

Mullakin nettilaskurin mukaan laskettu aika 2.6.2006!

En oikein osaa edes ajatella koko raskaudesta vielä mitään, kun konkreettisia merkkejä ei ole havaittavissa =) Ehkä sitten ekan ultran jälkeen uskon, että on kaveri tuolla kohdussa.

Heippa!
Tein eilen aamulla jo kolmannen raskaustestin, kun parissa testissä on ollut tosi haalea viiva. Eilinen oli sit jo tummempi! Laskettu aika olisi vauvalehden laskurin mukaan 6.6.06.
Raskausviikkoja 6+2. Soitin eilen neuvolaan ja sain jo ekan käynnin 18.10. Oon j35 v ja toinen lapsi tulossa. Eka on jo 9 v. Huh huh! Aika paljon on aikaa kulunut kun vauvaa hoitanut...

Miten olette jaksaneet? Onko jo aamu/pvä pahoinvointia? Mulla on ollut alavatsa ja rinnat todella kipeät. Alavatsakivut onneksi loppuivat maanantaina, mut rinnat todella turvoksissa ja tosi arat. Mistä muusta, kun ettei menkkoja tullut, huomasitte olevanne raskaana? Onko jo mielitekoja? Mulla on koko ajan nälkä! Voisin syödä mitä vaan.

Kaikille mukavaa odotusaikaa! ;o)

Heippa!
Tein eilen aamulla jo kolmannen raskaustestin, kun parissa testissä on ollut tosi haalea viiva. Eilinen oli sit jo tummempi! Laskettu aika olisi vauvalehden laskurin mukaan 6.6.06.
Raskausviikkoja 6+2. Soitin eilen neuvolaan ja sain jo ekan käynnin 18.10. Oon j35 v ja toinen lapsi tulossa. Eka on jo 9 v. Huh huh! Aika paljon on aikaa kulunut kun vauvaa hoitanut...

Miten olette jaksaneet? Onko jo aamu/pvä pahoinvointia? Mulla on ollut alavatsa ja rinnat todella kipeät. Alavatsakivut onneksi loppuivat maanantaina, mut rinnat todella turvoksissa ja tosi arat. Mistä muusta, kun ettei menkkoja tullut, huomasitte olevanne raskaana? Onko jo mielitekoja? Mulla on koko ajan nälkä! Voisin syödä mitä vaan.

Kaikille mukavaa odotusaikaa! ;o)

Mäkin tein kolme testiä, ennen kuin uskalsin myöntää että todellakin olen raskaana.
Vointi on ollut ihan hyvä, mahaa hieman nipistelee.
Mulla on vasta neuvolakäynti lokakuun lopussa, neuvolatädin mukaan olen silloin 9. viikolla. Koskas se ultra tehdään, ja koska niitä sydän ääniä voi kuulla? En millään malttaisi odottaa ekaa neuvola käyntiä. Luulen että tää koko homma konkretisoituu paremmin sen jälkeen.

Niin vielä tosta muille kertomisesta, niin olen jo kertonut parhaalle ystävälleni olevani raskaana, en olisi mitenkään pystynyt salaamaan häneltä tietoa. Vanhemmille ja sisaruksille ajateltiin kertoa vähän myöhemmin, varmaan vasta tossa parin kuukauden päästä...

Meikäki ilmottautuu odottelemaan! Mulla rv 5 ja laskettuaika 8.6. Oon 21 ja mies 27. Ollaan yhessä tallattu reilu vuosi. Kihloissa ollaan ja toivottavasti tuo joskus kosasee :) Raskaudesta oon tienny peräti 10 päivää! Eli testasin kp 27/28. Haaleeta plussaa se sillon näytti. Sit kp 31 oli jo tummunu. En oo sit enään jaksanu testailla sitä vahvaa viivaa. Kai siellä joku on, ku se mua sieltä tuikkii. Niin ja kolmannesta kierrosta tärppäs.
Oireena ollut mahakivut (keskenmenon pelko tai jotain muuta kamalaa) ja mielialan vaihtelut. Mulla tuntuu ne olevan aika kovia ja ne kohdistuu turhan usein mieheen.. suhde kai tässä rupee kärsiin, ku kilahtelen tuon tuostaki. Siinä mielessä outoa, ku ennen ei ikinä tapeltu. Nyt alkuviikon rinnat arkana ja pari viimepäivää oon putsannu jääkaappia. Miten joku niin pieni voi kuluttaa sen määrän sapuskaa kasvaakseen? Mulla on aika reilusti tota turvotusta. En pysty farkkuja pitään, ku vyötärö painaa kipeesti, ku päivän istuu. Illalla on sit maha ihan arka, eli ei varmaankaan kantsi nyt pitää niitä. Kasvais mieluummin se oikee maha :)

Meitähän on täällä monia tuoreessa suhteessa eläviä... Mikäs sen mukavamapaa :). Tietysti kaikki kesäkuulaiset ovat yhtä tervetulleita, mutta kyllähän se helpottaa omaakin oloa, kun tietää, että kohtalotovereita on näinkin paljon. En olisi kyllä uskonut.

Tänään oli niin hirveä väsymys (18 tuntia töitä), että meinasin bussipysäkille pökrätä... Tuntuu, että normaalivuorot jaksaa ihan kohtuu hyvin töissä, mutta kaikki ylimääräinen venyminen tuntuu aika ylivoimaiselta. Olen siis vuorotyössä...

Kahdelle parhaalle ystävälle olen kertonut, mutta nyt suu pitäisikin sitten osata pitää supussa seuraavat pari kuukautta... Onneksi meillä on täällä toisemme, niin täällä voi edes intoilla.

Joku kyseli ultrasta ja sydänäänistä. Sellaista olen jostain lukenut, että ultra olisi rv12 tienoilla. Ekassa neuvolassa ei kai yleisesti ottaen kuunnella niitä sydänääniä, koska ne eivät välttämättä kuulu. Riippuu kohdun asennosta tms. Ultrassahan ne sitten kuitenkin näkyvät (ja kuuluvat??). Jep, mutta korjailkaa joku kokeneempi, jos täällä puhun ihan puuta heinää. Itse ensimmäistä odottelen, joten neuvojen antajan rooli ei taida kuitenkaan olla se kaikkein paras mulle, heh.

Paljon haleja ja pysytään kanavalla ;)

Juu,aika yllättävää että muutki on ruvennu vauvaa hankkimaan melko lyhyen seurustelun jälkeen. Mä tiesin 2 kuukauden jälkeen, että tää on se maailman parhain mies mulle..ja vieläki tuntuu samalta. Oon ollu ennenki kihloissa, joten mun henkilökohtanen ""rima"" miehen suhteen oli ylempänä edelliseen verrattuna..tunteitten piti olla enempi ku 100 % varmoja.

Ootteko miettiny ultrassa käyntiä yksityisellä? Mä oon pähkäilly, mutta en oo sit saanu aikaseksi kyseltyä siitä. En siis tiiä yhtään, että millon vois mennä ja kannattaako edes jne..Eikö ne voi sit neuvolassaki tehä varhaisultran jos oikeen nätisti pyytää? Hankalaa, ku ekaa odottaa, niin ei oikeen tiiä mistään mitään. No kaikki ajallaan.. :)

anteeks,tulin kurkkimaan ketjuanne...
pisti vaan silmään,kun monilla tuore suhde ja päätimpä kertoa meijän tilanteesta...
me oltiin oltu ukon kans 6kk ja asuttu yhes 3kk ennen,kun tein yllätys plussan,no nyt onkin aika vierähtäny hurjaa vauhtia,yhdessä ollaan onnellisesti vieläkin ja 6kk tyttö =)
samaa mieltä,kyllä sen tietää,kun se vastaan kävelee...

tsemppiä kaikille ja onnea odotukseen!

Liitynpä minäkin tänne=)
Minä 25 ja mies kohta 23. Yhdessä ollaan oltu kohta vuos ja 2kk, yhdessä asuttu 7kk. Mentii pari kk sitten kihkoihin ja häitä ois tarkotus viettää joskus vuoden päästä.
Laskurin mukaan nyt olis meneillään n. 5+1 laskettu aika olis siis siinä 8.6. tietämillä, ainakin netin mukaan=).
Mahaa nipistelee (ovis ja menkkamasisia tuntemuksia sekaisin) tosi paljon ja väsyttää, vielä ei oikeen muuta. Nälkä on useammin tai semmoinen nälkä tunne vaikka olisi juuri syönyt. Eli nopeammin tulee huonompi olo..
Ajateltiin miehen kanssa että mennään yksityiselle varhaisultraan.
Kolmannesta kierrosta tärppäs ja acon 10 testeihin olen saanut kokoajan vahvistuvia haamuja (3 olen tehnyt). Ostin semmoisen sure stick:n testin ja teen sen maanantaina. Sitten alan varaamaan aikoja=).

Haniliini ja Nipsu tais olla mun kaa samoilla viikoilla ja päivillä liikenteessä :) Tuntuu tosi kaukaselta tuo 8.6, mutta aika kuulemma menee ku siivillä raskausaikana.

Hei, löysin netistä hyvän sivun. Sellanen ku www.tekay.fi .. Mä rekisteröydyin sinne. Sieltä näkee oman raskauden kulun ja mm. että millon suurinpiirtein neuvola ajat ja että mitä aina sillä kerralla tehään jne..Mutta välttäkää niitten blogien lukemista, itkin jo silmät päästä, ku oli niin liikuttava enkeli tarina.

Mulla on ollu pari päivää omituista vihlontaa vaan vasemmalla puolella..pelkään tosissaan kohdunulkopuolista raskautta.. Tuntuu vaan, että ei kuitenkaan kaikki oo hyvin..Tiiä sit mitä ajatella..Ainoa lääke taitaa olla se varhaisultra.

Hauska tutustua! Melkein samoilla linjoilla ollaan. Minä 25, mies 22, pari kuukautta kihloissa ja kolmannella kierrolla tärppäs... Mulla on ulkomaalainen mies, joten meillä on odotettavissa nappisilmäinen kiharapää sitten kesäkuun tietämillä. Ei millään jaksais odottaa. Sitten syksyllä muutetaan Karibialle miehen kotimaahan vauvelin kanssa, jos kaikki sujuu mallikaasti. Mukavaa odotusaikaa kaikille!!

Moi, tulin tänne ketjuun kurkkimaan, kun menkkoja ei kuulu. Testit on siis vielä apteekissa... Mulla on poika 10 kk, eli toista ollaan tekemässä. Ajattelin vain laittaa pari vinkkiä ensikertalaisille, kun kysymyksiä oli itselläkin tuossa vaiheessa aika tavalla.

Varhaisraskauden ultrassa ei näy juuri mitään, mutta sillä kyllä saa varmistuksen raskaudesta. Mulle tehtiin ekassa raskaudessa ultra viikolla 6+? kun olin niin kamalan tohkeissani. Sydämen syke muistaakseni näkyi ??? Neuvolan kautta kävin sit niskapoimu- ja rakenneultrat, joista molempia ei saa kaikilla paikkakunnilla. Yksityiset ultrat maksoi 50-100 € eli hintahaitari oli aika suuri, jos on vaihtoehtoja, kannattaa kysellä. Neuvolassa sydänääniä kuunneltiin pari kertaa tuloksetta, myös viikolla 14 eli ei välttämättä kuulu vielä silloinkaan. Toisilla kuuluu jo viikolla 10 tai jopa aiemmin. Neuvolaan ei muuten meillä huolittu kuin vasta viikolla 8, eli sen varaamisen kanssa ei ole niin kamala kiire.

Noi ruokahalut yms kuulostaa tutuilta, samoin nipistelevät kivut alavatsassa, niistä ei kannata huolestua. Tsemppiä kaikille odotukseen. Toivottavasti pääsen liittymään ketjuunne, kun olen ensin uskaltautunut apteekkiin :-)

Pääsekö mukaan? Plussasin keskiviikkona. La aika Vauva lehden mukaan 13.6. Mutta varovasti pitää mennä eteepäin ku takana jo kaks km. Mutta iloitaan silti tästä raskaudesta. Ja toivotaan että NYT se onnistuis meillekkin. Neuvola ajan varaan vasta maanantaina, ku en ole muistanu vielä.

Sen verran taustaa että oon 22v, mies kohta 25 v. Yritystä vuosi. Yhdessä ollaan oltu 3 v. Vauva olisi erittäin tervetullut jo meidän taloon. Kahdesti on tosiaan meinannu tulla, mutta sitten mennyt rv 8-9 kesken. Ikäviä tapauksia. Mutta nyt vaan paljon onnea kaikille!! Ps. Oireita ei vielä kauheesti: paitsi tekis mieli syödä kaikee hyvää, ja rinnat hieman kipeinä.

Milly - Kiitos neuvoista. Eli taidanpa minäkin laahautua yksityiselle. Taidan soittaa siis sinne ens viikolla. Meidän ""kaupungis"" ei oo ku tasan yksi ainoa yksityinen lekuri. Soitan neuvolaan sit joskus..viikkojaki vasta 5+1. Toivottavasti plussaat! :)

KYSYMYS: Käykö teillä vatsaan/alapäähän kipeetä ku esim. siivootte tai teette vähänki jotain raskasta? Mua vähän huolettaa..Jopa raskaitten ostoskärryjen lykkäämisestä tulin kipeeksi..Toivottavasti ei olis huolta. Täytyshän sitä tässä vaiheessa pystyä tekeen kaikkee..?

Yhteistyössä