Kesäkuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!
Tein testin viikko sitten ja plussaa näytti,jee!
La ois laskurin mukaan 7.6.06 eli viikkoja on nyt 5+2.
Taustaa sen verran että naimisiin mentiin kesällä ja nyt on siis toinen lapsi tulossa.

Mä ajattelin ottaa ihan rauhallisin mielin tän alkuraskauden, mutta kuitenkin heti kun tuntuu vihlontaa, olen kurkkimassa pöksyihin, josko tulee verta...Tänään tuntu sellanen kummallinen ""supistustyyppinen"" vihlaisu vasemmalla puolella,mitäköhän voisi olla, vai kuuluuko asiaan??Muuten tuntuu mukavaa pikku nipistelyä, joka vaikuttaa normaalilta, ilmeisesti?!?!?!?Menisi nyt nämä alkukuukaudet nopeasti, päästäis koko porukka suht varmoille vesille!!

Moi,
mulla kanssa LA 8.6.
PK-seudulta ja vähän vanhempaa kaartia eli oon 34 ja mies 35. Ensimmäinen kuitenkin kyseessä. Yksi alkuraskaus on tosin takana, joka päättyi tuulimunaan...

Nyt kuitenkin taas toivo korkealla, jee.

Ansku kysyi:
KYSYMYS: Käykö teillä vatsaan/alapäähän kipeetä ku esim. siivootte tai teette vähänki jotain raskasta? Mua vähän huolettaa..Jopa raskaitten ostoskärryjen lykkäämisestä tulin kipeeksi..Toivottavasti ei olis huolta. Täytyshän sitä tässä vaiheessa pystyä tekeen kaikkee..?

Minä olen nimittäin huomannut samaa! Alavatsa tulee kipeeks, kun jotain raskasta esim. vedän ja nostelen. Tulee sellainen tunne, että nyt on parempi lopettaa, kun ei tiedä onko se hyväksi vai mitä.
Onko muillakin?

Juuh maha vihloo välillä aika pahastikin (rv6+2). Taitaa olla niitä harjoitus supistuksia, mutta kyllähän niistä huolestuu kuitenkin... Eilen Oli erittäin vaikeaa saada vasempaa sukkaa jalkaan, kun vihloi aina kun jalkaa nosti koukkuun. Ei ollut kivaa. Muutenkin yskiessä/aivastaessa tulee mulla pahimmat vihlaisut.

Toisaalta oon ajatellut, että kivaa kun kaveri ilmoittaa olemassaolostaan :) Kivaa kun meitä on jo tässä ketjussa tosi monta!!! Viikot saisivat kyllä kulua nopeemmin. Kaikkein malttamattomampana odotan sitä, kun kerrotaan lähimmille ja siihen on vielä niiiiin pitkä aika...

Haleja!!

Hieman jännittää tuo kun en ole vielä saanut testiin sitä vahvaa viivaa, mutta toivotaan että maanantaina. testasin viimeksi tiistaina aco 10:llä ja vahva haamu silloin tuli.
Luin tuon vastauksen tuohon varhais ultraan jossa puhuttiin siitä ettei hormonitaso vastannut normaalia.. ei pitäs lukee noita tai yrittää ajatella.
Maanantaina varaan ajan lekuriin..
Mukavaa viikonloppua.

Tiedoksi että harjoitussupistukset alkavat vasta 20:nen raskausviikon kieppeillä! Ja enemmän niitä alkaa tulee lähempänä 30.Raskausviikkoa. Noin alkuvaiheessa vihlomiset ovat kohdun kasvua.

Nyt mä tuun hulluksi.. Ai niin, Huomenta! Pieni vaikeni eilisen siivouksen aikana ja sen jälkeen ei oo kuulunu mitään. Maha ei arista ja turvotus taitaa laskea..Olo on ku ei oliskaan raskaana enään. Ainoastaan tissit kipeenä (Ne on muuten kasvanu, JEE!). Onko teillä muilla maha ""vaiennu"" pariksi päiväksi ja sit alkanu vihlonnat uudestaan? Toivottavasti kaikki ok.

Mulla vaikenee öiksi ja aamuksi.. päivän mittaan alkaa taas vihlomaan.
Alamaha edelleen turvoksissa. Rinnat ei oo yhtää kipeytyneet tai turvonneet.. kai ne sitten joskus loppupuolella. Olen isompi rintainen jo entuudestaan, joten kai se johtuu siitä.
Toivottavasti Anskulla on kuitenkin kaikki ok, vaikka maha vaikeni. Joillainhan oireet on kadonneet välillä ja toisilla ei edes oireita ole.. (niin ainakin luin näistä keskusteluista)joten kaipa kaikki on kuitenkin hyvin.

Hellou, mulla ei ole ainakaan omasta mielestä minkäänlaisia tuntemuksia raskaudesta. Ihan normaali fiilis on. Ainut on että rinnat ovat ehkä hieman turvonneet, mutta siinä kaikki. Mulla ei ole edes noita alavatsa kipuja ollut. Nyt menossa rv 5+2.

Jeps, mullakin on tänään ollu masun suhteen hiljainen päivä. Ei ole tuntunu nipistelykä, eikä olle ollu ruokien suhteen ällötyksiä...Ainoastaan rinnat on pirun kipeet. Meinasin jo tänään ostaa uusintatestin, kun on ollu olo, niinku ei raskaana olisikaan. Olen ihan tyhmänä näissä asioissa, kun ekaa kertaa odottelen, joten kysyisin teiltä viisaammilta, voiko kohdun kasvu tuntua pienimuotoisilta supistuksilta??!?!?Tosin kun en ole synnyttänyt, en oikeista supistuksista tiedä,mutta...you know what I mean. Kiitos!

Mulla taas on mahan suhteen aktiivinen päivä. Ja yöllä kun heräsin, niin se tuikki siellä kanssa. Mulla se on semmoista jomotusta alhaalla, ei vihlasuja.

Kotona oli vielä yksi raskaustesti ja minä sitten tein aamulla varmistustestin. Nyt bongahti tosi vahva plussa jo heti ennen testiviivaa. Tulipa helpoittunut olo! Edellisen testin tein 6 pv sitten ja silloin se oli vähän haaleampi ja tuli hitaammin.

Tänään pitäisi mennä ystävien juhliin ja selviytyä siitä ilman, että epäilevät mun olevan raskaana! Hmm...onnistuukohan?

mullakin on suhdetta takana suhteellisen lyhyt aika, mut avoliitos. plussaa näytti 6.10.. nettilaskurin mukaan la ois 11.7... ite oon 21v ja mies 20v ja ens viikol pitäis soitel aikaa varatakseen...

Mä meinasin tehdä kolmannen testin just ennen neuvolaa, joka on kahden viikon päästä.

Tänään on ollut täysin oireeton aamu... Kai sekin on ihan normaalia. Sitten tulee niitä hassuja hetkiä, kun ""unohtaa"" tilansa hetkeksi ja sitten kun sen muistaa, tulee kunnon virne naamalle. Unohdukset ovat siis noin nanosekunnin mittaisia:)

Onko teidän masuasukeilla vielä nimiä? Meidän 6+3 on ""pähkinä"".

Onko mun koneissa vikaa vai sonerassa?
Kuitenkin menkkamaisia tuntemuksia sekä nippailua ja vihlomista.. Huomenna varaamaan aikoja=) Tein testin jo tänään aamulla ja vaihvoin tähän asti saamistani plussista siihen tuli, aiemmat testit ovat olleet herkempiä.
Täällä masuu on alettu kutsua ""pikkaseksi""=) hassua kutsua mahaa nimellä=)
kaunista sunnuntaita kaikille..

Huomenta!
Kaikki on kysyny niin paljo, että ei edes muista mihin kaikkeen pitäs vastailla. No ainaki meidän pieni on nimeltään ""musu"". Siihen liittyy sit muutaki sisäpiirin juttua ;) Vähän on tänään ollu tuntemuksia..kai siellä musu sit porskuttaa. Onko teillä noussu jo paino? Mulla nousi reilun kilon, mut johtuu varmaan ku lopetin tupakan polton. Täytys liikkua enempi, niin ei tulis tuon röökin takia kiloja. Nyt lähen haravoimaan! Mukavaa sunnuntain jatkoa.
Ai niin, tehäänkö meki sit sellanen lista kaikista odottajista ja lasketuista ajoista? Noissa muissa näyttäs olevan sellaset.

Viipuri nähty ja koettu. Nyt jälleen kotona. Ostin villalankaa 1800g hintaan 2€/300g. Nyt on mistä neuloa minivaatteita :-)

Torilla pikkusisko (20v) näki yhdessä kojussa vauvan töppösiä ja uhkasi ääneen ostaa sellaiset miehelleni nähdäkseen tämän ilmeen. Ja pikkusisko ei tiedä tilastani mitään. Ei sitten kuitenkaan tuhlannut sellaiseen rahaa.

Ja kertoi itsellään olevan vauvakuume. Ja että joku kaverinsa oli sanonut siihen olevan ratkaisuksi kaksi vaihtoehtoa; tyttö tai poika.

Tänään kävimme kaikki siskokset (3kpl) ja mieheni äitimme luona. Kävi ilmi, että pikkusisko ja äiti olivat taannoin käyneet keskustelun, jossa sisko oli kysynyt saako tehdä äidistä mummon. Äiti oli vastannut, että ensin pitää olla työ. Nyt sisko oli saanut töitä ja tänään sitten kysyi, että sopiiko nyt kun on töitäkin. Äiti totes, että puol viikkoo meni siitä ku hän arvas tuon kysymyksen kuulevansa.

Sit ruvettiin miettiin sitä, että sit ku äitistä tulee mummu, sen pitää lakata tupakoimasta ku mummut ei polta. Äiti lupas mummoutuessaan lihota 20kg jotta näyttäisi enemmän mummulta ja kaivaa jotkut vanhat klasinsa kätköistä. Ja paistaa pullia koko ajan. Mietti myös nutturan pitämistä. Ja siitäkin juteltiin, että sit jos seuraava sukupolvi olis mummulassa kylässä ni sillon ei äiskä saa läträtä viinan kanssa. Tai muuten mummolasta tulis k-18-paikka.

Eikä ne tiiä mittää. Mies sano jälkeenpäin, ettei oikee tienny mitenpäin siinä tilanteessa olis ollut. :-)

Ja joo, alavatsaa juilii välillä ihan ku olis menkat. Kramppaa hetkeksi ja menee sitten ohi. Noita äkkiliikevihlasuja ei nyt ole ollut pariin päivään. Viipurissakin saattoi hyvin unohtaa koko asian, kunhan muisti syödä jotakin säännöllisesti. Vatsa käyttäytyi tosi nätisti koko matkan.

Meillä ei ihan hirveesti vielä puhuta vauvasta. Välillä ääneen ihmettelen sitä, että meillehän voi tulla vauva. Ei sitä oikein vielä tajua. Eikä halua siitä vielä riemuita juurikaan, koska ei tiedä jos jokin vaikka menee pieleen. Ehkä asia konkretisoituu sitten joskus ultrassa tai kun vatsa alkaa näkyä. Paha sanoa. Vielä ihan absurdi ajatus, että sisälläni muka olis joku toinen. Ihan järjetöntä.

Mulla on kans laskettu aika la 2.6.Oon kohta 31 v. ja eka raskaus lähti käyntiin. Vanhemmille kerroin eilen, kun en enää salassakaan voinut pitää. Jännittää ja tuntuu epätodelliselta. Mielenkiintoista seurata kehon muutoksia. Rinnat ovat jo kovasti kasvaneet ja maha on turvoksissa. Aamupahoinvointi on pidetty loitolla kaurapuuron voimin. Hartaasti toivon, ettei kunnon 24 h pahoinvointi alkaisi.

Täällä on alkanut nuo aamukuvotukset... Vielä ei ole mitään tullut ylös, mutta ei ole ollut kaukana. Bussiinkin piti varata muovipussi mukaan. Muuten pähkinä on pitänyt hiljaiseloa.

Tää on aika kamalaa, kun pitää ajatella myös niitä pahimpia mahdollisia tapahtumia. Tänään toin töihin mukana kasan yösiteitä, jos sattuu kamalia ja menee kesken. Olen nimittäin sellaisessa paikassa töissä, jossa lähteminen sairaalaan, ei ole välttämättä niin nopeaa. Esimerkiksi öisin täällä ollaan yksin töissä ja pitäisi saada joku muu paikalle, ennen kuin voi itse poistua. Tosin onhan se niin, ettei hätä lue lakia... Toivotaan kuitenkin, että varatoimenpiteet ovat turhia :)

Listan voisi myös minun mielestä tehdä. Kuljetellaan sitä nyt hetki tässä ketjussa mukana, kun uusia tulokkaitakin on vielä varmaan tulossa mukaan... Eihän loppukuusta lasketun ajan omaavat vielä edes tiedä olevansa raskaana :) Eli (nimimerkki, ikä + la, puuttuuko jotain oleellista???):

Maria/24/2.6

PS. Kopioikaa siis edelliset ja lisätkää oma nimi jonnekin väliin. Yritetään laittaa vaikka LA järjestykseen :)

Maria/24/2.6
Nipsu/25/8.6
Ellie/22/17.6

Huomenta.
Sain sitten varattua yksityiseltä ajan varhaisultraan, mutta vasta kahden viikon päästä. Mitenköhän maltan odottaa sinne asti?! Mä en ole edelleenkään päässyt eroon näistä peloista, vaikka olen kuinka yrittänyt itselleni hokea että se keskenmeno tulee jos tulee.... Sitten vain uutta yritytä kehiin jos niin huonosti käy.
TYömotivaatio on taas nollissa!

Jes, vapaapäivä :) Soittelin nyt neuvolaan ja yksityiselle. Neuvola aika vasta ku viikkoja 9+4..Ei jaksa oottaa. No kai se aika menee joutusaan. Tämän kunnan yksityisen lekuriaseman vastaanottohoitaja kuulosti enemmän ku tympeeltä eikä se oikeen edes tienny mitään. Loppujen lopuks en aikaa saanu..keskiviikkona pitää soittaa uudestaan. Sillä ei ollu haisuakaan että millon alkio näkys ultras. Yritin sanoo että 7+1 ois mulle hyvä päivä, onko aikoja? Eikö sen sillon pitäs näkyä? Aiko kysellä gyneltä.. Minähän niille rahaa tuon, eikö se oo niille aivan sama, että näkyykö sielä vielä mitään.
Noissa muissa ketjuissa on laitettu sit myöhemmin vielä synnytys sairaalat siihen listaan. Mut niitähän ei vielä tiiä kai kaikki.

Maria/24/2.6
Ansku/21/8.6
Ellie/22/17.6

Eikö teilä kelläkää ole ollu mitää vuotoja? oonko ainut kesäkuulainen joka vuotaa vähäse puna-ruskeaa vuotoa. Pelottaa niin hirveästi että tulee kolmas peräkkäinen km. Soitin neuvolaa ja pitää mennä keskiviikkona käymää. Vaikka se kyllä epäili ettei vielä näy juuri mitää ku rv 5+1. Pelottaa niin julmetusti!! Onneks tänää ja huom vapaapv.

Yhteistyössä